Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sjuuuuuuk. :arghh:
Eller, jag är ordentligt förkyld med förhöjd temp/feber, men jag känner mig så sjuuuuuuuk. Så jag stör mig på att jag är sjuk, och att jag tycker så himla synd om mig själv... :angel:

Jag är sjuuuuuuk. :arghh:
Eller, jag är ordentligt förkyld med förhöjd temp/feber, men jag känner mig så sjuuuuuuuk. Så jag stör mig på att jag är sjuk, och att jag tycker så himla synd om mig själv... :angel:
Jag stör mig på exakt samma sak, att jag är ordentligt förkyld alltså :arghh::(

Dessutom stör jag mig på att min frys är så liten att det inte får plats två glasspaket i den :cautious:

Stör mig på att de håller på att bila i lokalen mitt i mot och det låter som faaan ända in till oss.
(undrar hur de mår som har kontor i samma hus O_o)

Det kan vara bra för säljaren att bli medveten om oavsett så att man slipper sälja fler plagg som sedan gör kunder besvikna.
Det var en tröja ur en kollektion för ett event så den kommer inte säljas mer då eventet är över, annars hade jag hållt med om det. Nåja jag ska prova att tvätta med vanish och ev reklamera efter det. Känns bara så snopet då det för en gångs skull var en rätt fin tröja vi fick.

Sambon är borta på jobb ett par dagar och jag stör mig på att det känns avsevärt kallare hemma när han är borta. Det känns knasigt att det skulle märkas så tydligt att det är en människa mindre (och en dator mindre igång) men det är faktiskt kallt!

Jag stör mig på att jag som lång, bredaxlad tjej är piskad att gå i herrkläder om jag vill ha hyfsat fina vandrings/friluftskläder, speciellt byxor, som inte slutar vid fotknölarna. Kollar man t.ex på Fjällrävens utbud av friluftsbyxor så finns herrbyxorna ofta som "regular" och som "long", super. Kollar man sedan på samma modell fast för damer är det "regular" och "short". Jaha, vi långa, ståtliga kvinnor då? Är redan tvingad att ha herrkläder på jobbet för att det öht ska gå att ha på sig, men då går man ju där i kläder utan någon formskärning öht, superbrett a la tält i midjan och astajt över höfterna och rumpan. Mina nuvarande friluftsbyxor är köpta enligt alla mått utom längden, sitter som en smäck, meeeen slutar vid fotknölarna. Det går -inte- att ha vanliga lågskor till dem, det ska vara skor med skaft och gärna benvärmare om skorna inte är höga nog.

@iNHALE Förstår precis, har samma problem. Tycker det är svårt med kläder i allmänhet. Speciellt nu när det blivit så inne med ankellånga byxor - jaha, dom blir typ knälånga på mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 578
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 807
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 093
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst
  • Sabotage?