Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att det regnar. Massor. Och att min sexåring skäms över sin superbraiga och smidiga regnoverall redan nu i förskoleklass eftersom de stora barnen bara har jacka :(:down:

Jag stör mig på att jag inte blir nöjd med möbleringen i min lägenhet, helt nya möbler eftersom X:et tog med sig sina (skönt med nytt) och då vill jag byta plats på saker för det ska kännas som MIN lägenhet men det känns inte helt 100... Iofs har jag bara stora grejjerna som TV+bänk, Matbord med stolar och soffa. Har inte fått upp tavlor och hyllor men vill ju inte sätta upp det innan jag är nöjd med de stora grejjerna... BLÄ! Man är så fast efter 4 år med samma möblering att det är svårt att "börja om".

Se upp, mer fejk på gång! :eek:

kmr5znY.jpg

Just nu stör jag mig på personbilar som inte kan hålla ut på en smal väg... säkert en meter kvar till vägkanten på deras sida. Tur jag hade personbilen och vet att diket är fint där, och vågar hålla ut rejält så bilen var i diket. Hade det varit lastbilen hade jag stannat så nära kanten. Inte första gången jag råkar ut för det och säkert inte sista heller. Jag lovar att diket inte äter upp dig, vet när det är tjällossning kan diket vara lite lurigt för tunga fordon, men sådant råder inte nu hoppas jag. :p

Att det ska vara så förbannat svårt att returnera till Eleven. Man måste ha deras "godkännande" för att få ångra köp.
Så mailade första gången 1:a augusti. Sen mailade igen. Sen använde deras kontaktformulär. Inga svar. Kollade skräpkorgen om det skulle hamna där (vilket vore lite skumt eftersom all deras reklam kommer fram till mailen).
Tröttna och ringer förra torsdagen, den 24:e. Tjejen kan se att jag skickat, ber om ursäkt och ska skicka retursedel per post den här gången så det verkligen kommer fram. Min adress ska ju funka, fått två paket därifrån.
En vecka har gått, har någon retursedel kommit? Nepp. Ringde idag igen och återigen ber de om ursäkt och ska skicka en på posten IGEN.

Gahh, vill bara skicka tillbaka min jäkla grej! Tröttnade och försökte få den såld istället, men ingen nappar på det så måste krångla.

Jag stör mig på att jag inte blir nöjd med möbleringen i min lägenhet, helt nya möbler eftersom X:et tog med sig sina (skönt med nytt) och då vill jag byta plats på saker för det ska kännas som MIN lägenhet men det känns inte helt 100... Iofs har jag bara stora grejjerna som TV+bänk, Matbord med stolar och soffa. Har inte fått upp tavlor och hyllor men vill ju inte sätta upp det innan jag är nöjd med de stora grejjerna... BLÄ! Man är så fast efter 4 år med samma möblering att det är svårt att "börja om".

Hehe, tänk då på mig... jag har bott här i 44 år (ärvt föräldrahem inkl möbler) och att möblera om är inte lätt... :D Men det går åt rätt håll :up:

Stör mig på att jag fr.o.m måndag kommer behöva börja jobba ihop med en person jag tycker mycket illa om (vi har träffats i annat sammanhang än som kollegor). Går inte in på detaljer men jag anser personen vara mycket olämplig, kanske inte i sitt uppdrag som sådant men på just denna arbetsplats är det inte lämpligt. Men det är ett beslut fattat högt upp och finns inget att diskutera.
:yuck:

Jag har den här veckan försökt köpa två boxgardiner. Det har inte varit möjligt eftersom inte en enda jävla affär i Malmö-Lund-Staffanstorp har boxgardiner att sälja :mad:

Jag stör mig något oerhört på folk som känner behov av att kommentera folks utseende när sådant inte efterfrågats.
Det senaste exemplet är från en kvinna på fb som la upp en bild där hon rider, där en man/gubbe snabbt lämnade en kommentar om att hon som tidigare alltid varit så fin får sluta att äta onyttig mat och snacks nu. Vad i hela helvete har han med hennes matintag att göra?! :rage:

Jag stör mig på att jag av någon anledning inte kommer åt notiser på facebook när jag sitter vid datorn. Skiten går inte att klicka på? O_o

Just nu stör jag mig på en väninna som är på väg att göra ett stort misstag men det finns inget jag kan göra för att hindra henne.

Och folk som använder talesätt fel. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 578
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 807
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 093
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve
  • Sabotage?