Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
S
Jag stör mej på att dom aldrig svarar på vc. kvittar när man ringer så kan dom inte ta mer samtal för dagen. Har man telefontid 8-17 så ska man svara 8-17. Inte bara ev vid 8. Har hänt flera gånger att man ringt kl 8 och likförbannat så svarar dom inte.
Samma på min VC, har de bara ett visst antal samtal de kan ta ? Säg det då och inte telefontid som de ju inte har då:banghead:

Kan oxå störa mig på det, men som en som dagligen får skäll utav patienter som inte kommer fram i telefonen så vill jag bara inflika att det är semestertider, och det är begränsat med tider som sköterskorna kan ringa upp på och dom fylls upp ganska fort. Nu vet jag inte om din VC har samma system som vi har, men så är det här iallafall :)
Det är tyvärr så året om på min vc. Hade det bara varit under semestertider så är det acceptabelt men inte när det är året om

Att jag efter 3 dagar med dietshakes inte har gått ner ett kg :meh: Eller, snarare stör jag väl mig på att jag inners inne hoppades att det redan hade gett resultat. Jag VET ju att det dröjer längre tid än så, ändå ställde jag mig på vågen och rynkade på näsan åt resultatet :meh:

Fullt logiskt att störa sig på men helt orimligt att det ska hända:
Beställde en fiskrätt från en lokal restaurant. Fick inte särskilt god fisk (trist men ok, allt kan inte vara gott) sen när pastan visade sig vara uppstekt/tidigare gratinerad och med små fläskbitar i slutade jag äta. Eftersom jag i köttväg bara äter fisk. Det stod inget i menyn om kött.

Men det orimliga är att sen så säger personalen bara "oj förlåt" och vi får fortfarande betala fullpris. Samt extra för den sallad som sambon valde att byta ut potatisen med. Och fel pris på min dryck (dubbelt så dyrt). Vid det här laget var jag så arg att jag inte klarade av att vara hövligt ifrågasättande så jag sa ett skarpt nej till doggybag av min lämnade mat (förklarade än en gång varför) och gick ut till den väntande bilen.

Fullt logiskt att störa sig på men helt orimligt att det ska hända:
Beställde en fiskrätt från en lokal restaurant. Fick inte särskilt god fisk (trist men ok, allt kan inte vara gott) sen när pastan visade sig vara uppstekt/tidigare gratinerad och med små fläskbitar i slutade jag äta. Eftersom jag i köttväg bara äter fisk. Det stod inget i menyn om kött.

Men det orimliga är att sen så säger personalen bara "oj förlåt" och vi får fortfarande betala fullpris. Samt extra för den sallad som sambon valde att byta ut potatisen med. Och fel pris på min dryck (dubbelt så dyrt). Vid det här laget var jag så arg att jag inte klarade av att vara hövligt ifrågasättande så jag sa ett skarpt nej till doggybag av min lämnade mat (förklarade än en gång varför) och gick ut till den väntande bilen.
Men vad dåligt! Jag hade skämts om jag varit restaurangägaren.

• Gilla
Reactions: Sar
Stör mig på Posten. Väntar på ett paket från utlandet. Det har gått snabbt och smidigt att spåra det via hela världen typ, men direkt Postnord tog över det så har det stått helt stilla. Står bara att de har försökt leverera men misslyckats. De har inte hört av sig och ja jag har varit hemma sååå.. Risken är nu att allt kommer returneras till avsändaren. Orkar fan inte. Kan naturligtvis inte nå posthelvetet idag utan får ringa asap imorgon 08 och hoppas på det bästa.
Kommer gå i taket om de skickat tillbaka paketet runt halva jorden utan att hört av sig. Har inte fått ngn avi, inget. Rien, nada.. Går inte ens spåra paketet på postens sida men via en internationell trackingsida kan jag se att Postnord har tagit över det.. Kaos

När idioter som ser på videos där (i dessa fall) kvinnor klipper av en längre del hår ondgör sig med arga och ledsna emojis över att den själviska människan kunde ha donerat håret till de som behöver. Absolut, men håret var väldigt tydligt sönderfärgat. :meh:

Hatar också de som kommenterar med elaka meddelanden och ledsna/arga emojis och bara måste tala om hur fult det är när kvinnor med långt hår klipper en kort frisyr. De måste ju förstå att det automatiskt bara gör dem fula. Bäst att berätta det för dem! :up:

Kommer gå i taket om de skickat tillbaka paketet runt halva jorden utan att hört av sig. Har inte fått ngn avi, inget. Rien, nada..

Det där känns så typiskt Postnord. Älskar den passivt-agressiva påminnelsen man får hem om man inte kan hämta direkt; särskilt när man inte fick någon ursprunglig AVI heller. :angel:

Var i närbutiken igår och blev infångad av någon marknadsundersökningstant och tänkte vara snäll och ställa upp som intervjuobjekt.

Första frågan:
"Är det du som har ansvaret för matinköpen från den här butiken i ditt hushåll"
"Delvis, vi handlar ungefär varannan gång, beroende på vem som slutar tidigast"
"Det finns inte som svarsalternativ, du kan välja på ja eller nej"
"Vadå finns det inget alternativ som innebär ett delat ansvar?"
"Nej, det är bara ja, nej eller vet ej"
"Okej då vet jag inte vem som ansvarar"
O_o

Var väl kanske inte lika välvillig resten av undersökningen :p
Riktigt dåliga svarsalternativ som inte följer MECE-principen. De ska vara mutually exclusive, collectively exhaustive. Just den här frågan är dessutom väldigt vanligt förekommande så den som gjorde formuläret borde ha kunna kopiera den från någon beprövad mall. (Själv brukar jag hänvisa till MECE om jag behöver försvara valet att inkludera "annat" vid fråga om kön.)

Jag stör mig rimligt jättemycket på dåliga undersökningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 578
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 811
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 093
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka