Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min nya Stella Mc Cartney blus är för liten. Den spänner som ett korvskinn över överarmarna. Beror detta på att jag är så fruktansvärt muskulös... eller kan det bero på alla NK's smörbullar jag konsumerat på sista tiden? #kaos

Måste även gnälla av mig jobb-relaterat.
Vi har en massa sommarvikarier ala 21 år. Dessa har lite alternativ arbetsmoral. Typ "hej jag är troligen sjuk imorgon". Okeeej? Information passerar in i öran och ut på den andra sidan. Fattar att det inte är lätt i början när man är ung och ny men liksom, vet du inte, fråga! Annars måste ngn annan (läs jag) städa upp efteråt :meh:

Jag stör mig på alla nötter sol kommenterar artiklar på GPs Facebook på så otroligt otrevliga sätt. Och jag stör mig så mycket på mig själv som går in och läser kommentarer trots att jag vet att jag blir illa berörd.

Varför är inte fler på nätet lika vettiga som majoriteten på det här forumet? Jag stör mig på att jag varenda gång jag tar mig utanför min trygga nätbubbla så hittar jag bara hat, rasism och misogyni. Varför är det såhär?! :arghh:

Varför är inte fler på nätet lika vettiga som majoriteten på det här forumet? Jag stör mig på att jag varenda gång jag tar mig utanför min trygga nätbubbla så hittar jag bara hat, rasism och misogyni. Varför är det såhär?! :arghh:

Bara som försök till motvikt: Det där fick mig att tänka på hur glad jag blev när jag nyss läste kommentarerna till ett inlägg av Linnea Claeson där jag det fanns många män som tog ställning mot den sexism som hon utsätts för och för de värden som hon står för. Jag kanske ser något jag vill se, men jag upplever ändå att jag ser fler män som kliver fram i diskussioner som tidigare nästan enbart fördes av kvinnor. Bäst var mannen som skrev att han tack vare LC börjat rannsaka sig själv mer. Det är faktiskt ett litet, litet framsteg.

Bara som försök till motvikt: Det där fick mig att tänka på hur glad jag blev när jag nyss läste kommentarerna till ett inlägg av Linnea Claeson där jag det fanns många män som tog ställning mot den sexism som hon utsätts för och för de värden som hon står för.
Ja det finns ju fantastiska personer som syns mer och mer också :love: Det känns bara som att en oftast får vara på specifika ställen för att läsa dessa (jag älskar Linnea och tycker att hon och så många andra gör det så bra!) för tidningarnas kommentatorsfält lär väl dröja länge innan det blir trevlig läsning.

Måste även gnälla av mig jobb-relaterat.
Vi har en massa sommarvikarier ala 21 år. Dessa har lite alternativ arbetsmoral. Typ "hej jag är troligen sjuk imorgon". Okeeej? Information passerar in i öran och ut på den andra sidan. Fattar att det inte är lätt i början när man är ung och ny men liksom, vet du inte, fråga! Annars måste ngn annan (läs jag) städa upp efteråt :meh:
Det där känner jag igen... vi har också massor med sommarjobbare nu och visst, vissa är jätteduktiga men andra... "Hej jag kommer inte till jobbet idag för jag har träningsvärk". Ehm... okej? Där är en person som började med att komma försent första dagen, dag 2 och 3 var h*n sjukanmäld för att h*n hade ont i kroppen från första dagens jobb. Vår arbetsplats rymmer 60 ha yta och det är fastställt av cheferna att det faktiskt är förbjudet för de anställda att ta sig runt till fots på området för att det tar för lång tid. Förflyttning sker på en av arbetsgivaren tillhandahållen cykel eller ett arbetsfordon. Denna personen vägrar dock både cykla och köra arbetsfordon utan går, i jävligt maklig takt, mellan sitt tilldelade arbetsområde, och personalbyggnaderna varje rast. H*n har säkert andra kvalitéer men här är h*n fan helt värdelös ur arbetssynpunkt...

Stör mig oerhört på att min skäggtrimmer dragit sin sista suck. (och det måste man ha i min ålder annars ser man snart ut som jultomten.) Och det är liiite tidigt. :crazy:

Jag sitter och tittar på bilder från resor för ett par sedan och stör ihjäl mig på att jag då mådde så dåligt över min kropp och tyckte att jag var SÅ ful och tjock.

Så mycket tid jag lagt på att hata mig själv och hur jag ser ut. Så jävla bortkastat. Och trots att jag vet det så har jag exakt samma syn på mig själv idag.
Det skulle ha kunnat vara jag som skrev det där, och vi är väl tyvärr långt ifrån ensamma om att känna så. Vilket bara gör saken ännu värre, förstås. Jag kan bli så jävla förbannad på mig själv när jag tänker på alla de sekunder, minuter och timmar jag ägnat - och till viss del fortfarande ägnar - åt att tycka illa om min kropp. Fy fan vilket slöseri av värdefull tid och hjärnutrymme! Och så många fina resor och stunder som fått en mörk skugga över sig för att jag inte kunde hålla tankarna i styr! Sen går jag och är arg på det ett tag, för att någon dag senare sitta där igen och klämma på magen samtidigt som jag jämför mig med andra. Smart tjej!

Hoppas att våra hjärnor hittar på bättre saker än att uppfinna hjärnspöken snart! :heart

Jag stör mig på folk som skriver "skämt åsido" som en mening. Alltså bara det, sedan kommer den eventuella fortsättningen i en ny mening. Och så stör det mig att jag inte vet ifall man kanske kan skriva så trots allt, så att jag inte vet om det är relevant att störa sig på eller ej.

Jag har nog haft lite för mycket tid att tänka på senaste :angel:

Stör mig på att skorna jag köpte idag, i samma storlek som de andra jag har i exakt samma modell, var skitsmå! :arghh: Så nu har jag haft dem på mig hela eftermiddagen för att försöka gå in dem. Jäkla dumheter!

Stör mig på att jag stör mig på mitt lyxproblem med att jag gått från hästlös till att det känns som att det inte kommer finnas tid till alla fina hästar jag får rida!:love:

Stör mig på att jag är konstant HUNGRIG.
jag är aldrig hungrig. Möjligen lite sugen. Eller så märker jag att jag börjar få slut på bensin. Då äter jag.

Nu äter jag kortison sedan i måndags och är konstant hungrig. Måste skärpa mig så att jag inte börjar gå upp i vikt. Jag behöver ju inte maten. Jag bara längtar efter den. Hjärnspöke :rage:

Folk som helt saknar arbetsmoral och som hävdar att de inte hinner med när de tillbringar stor del av sina arbetstid med att prata om ditten och datten med alla som kommer inom fem meters avstånd :arghh: Kan det vara därför uppgifterna inte hinns med kanske :mad:

Eller pratar om hur stressade de är och att de inte hinner med det de ska, och de står och pratar om det huuuur mycket och länge dom helst. Istället för att jobba.

Folk som helt saknar arbetsmoral och som hävdar att de inte hinner med när de tillbringar stor del av sina arbetstid med att prata om ditten och datten med alla som kommer inom fem meters avstånd :arghh: Kan det vara därför uppgifterna inte hinns med kanske :mad:
Eller folk som tycker att dom hinner inte jobba idag för dom ska rida O_o eller när dom tycker att dom vill vara lediga ett tag och skiter i att jobba på en vecka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 579
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 811
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 093
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat