Jag ska köpa hund!

Sv: Jag ska köpa hund!

Jaa verkligen =)

Kände mig lite taskig som valde uppfödarens favvis, men hon sa att det kändes väldigt bra och att det märktes att hon tydde sig till mig, så det kunde nog varit värre för henne=)

Jag har haft henne i ett dygn snart men har redan svårt att tänka mej ett liv utan henne! Man fäster sig så fort!
Och blir alldeles varm i hjärtat när hon rusar efter mig vart jag än går :love:

Nu ligger hon och sover ensam i sin säng för första gången, jag la ner henne när hon var väldigt trött och det går bra hittils! inatt fick hon dock sova i min säng:angel: Kanske inte så bra egentligen. Mest för att jag måste ha koll på henne hela tiden och kanppt vågar sova för att jag är rädd att hon ska ramla ner:smirk: Men hon var trygg iallafall. Hon lyssnar redan och kommer när man ropar hennes namn, och när man visslar.

När hon vaknar blir till att gå ut igen, ska hugga med kameran då och försöka lägga ut lite bilder till kvällen! och sedan är det lunchdags! Hon har inte ätit så bra än, men jag antar att det kommer när hon kan slappna av lite mera. Hon äter iallafall lite varje måltid.


Och fyyy vad hon är söööööt:love:
// stolt matte
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Det gör väl inget om hon sover i din säng.
Jag har alla 3 i sängen och det är inte omöjligt att det blir en till.
Känner igen det där med att springa efter en vart man än går.
Det gör en av mina nästan jämt.
Lycka till med henne och försök få ut bilder snart på henne.
 
Sv: Jag ska köpa hund!

har följt denna tråd m spännin i smyg o nu är jag faktiskt riktigt nyfiken! hur går det?? hade ngn hemsidan till uppfödaren? vill se foto..
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Hejsan! Kul att ni är intresserade=) Datorn här har typ pajat, fick igång den ikväll med nya tekniska prylar=) Kan tyvärr inte lägga ut bilder, men kan berätta lite om hur det går :)

För den som vill se hur hon såg ut när hon var tre, sex och åtta veckor går det bra att gå in på maricocks kennels hemsida och klicka på valpar:angel:

Men hon ser inte lika "butter" ut i verkligheten som på åttaveckorsbilden! Ska försöka få ut sötare bilder ngn gång i framtiden;)


Lowa har funnit sig jättefint i sitt nya hem, känns konstigt att jag snart redan har haft henne i två veckor! Jag är med henne i stort sett dygnet runt och är verkligen nöjd med min nya livskamrat! Allra mest leker, sover och äter vi men har hunnit träna lite också! HJon kan inkallning ganska bra, lyssnar i de flesta fall på sitt namn, "kom hit" och visslingar. Hon har lärt sig både sitt och vacker tass, har börjat lite med ligg men vet inte om det är för mkt att lära henne när hon är så ung? Hur snabbt kan man gå med inlärningen?

Vi koppeltränar för fullt också, iaf en gång om dagen, och det går jättebra numera! I början satt hon abra och tuggade som besatt på kopplet, men nu går hon mestadels snällt med och ser stolt ut, så ngt rätt måste jag ju gjort =)

Försöker lära henne vart tomtgränserna går så hon ska kunna fortsätta vara lös ute utan att springa över till grannarna...

Börjar bli rumsren också, klarar sig längre och längre på nätterna nu och piper vid dörren iallafall när hon behöver göra nr 2:rofl:

Sen har hon hälsat på en hel del av mina vänner och bekanta, släkt och familj. Har tyckt om detta jätte mkt, förutom vid ett tillfälle när hon fick träffa ett tvåårigt barn som var lite oförsiktig, men då ingrep jag naturligtvis så fort jag såg att det inte gick fint till...

Vi har också varit inne i staden där jag bor, Falköping, och nosat och tittat, går finfint =)

Ja, vi har hunnit med mkt bara hittils, och mer lär det väl bli! Jag märker redan nu att det är en tjej med stor personlighet med mkt vilja jag har köpt, och en ganska bestämd men trygg dam som dock inte drar sig för att testa människor som inte är så hundvana.
Men jag tror hon kommer bli en väldigt trevlig hund!

Och naturligtvis sover hon fortfarande med mig i min säng;) :angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 924
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 376
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 550
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 100
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp