Jag ska köpa hund!

Sv: Jag ska köpa hund!

Nej. Känner inte till den kenneln.
Men pappan till valparna Tarzan är en trevlig hund.
Honom hade jag här hemma ett tag.
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Vad spännande det lät!
Glöm inte ta med dig kameran bara för vi vill se bilder direkt ;) :D.
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Ingen risk =) De finns risk för att den stackarn inte får göra ngt annat än posa för kameror:rofl:

Alla saker är inköpta nu och allt är redo, så nu vill jag bara att tiden ska gå:banana:
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Enligt uppfödaren är det bara den svartvita som är upptagen, så alla blueroan-färgade är tydligen kvar... Så valmöjligheten är ju stor =)
 
Sv: Jag ska köpa hund!

ja, jag tycker speciellt om bilden på henne och Carmen. De båda ser lite "bastantare" ut liksom;) Men jag är ju ingen expert:)

Kommer bli jättesvårt att bestämma mig för vilken valp jags ka ha... Ska försöka söka efter självständighet och någorlunda lugn =) Men förmodligen kommer jag bara bli kär i ngn utan att tänka på praktiska saker:angel:
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Hoppas att du hittar en cocker som passar dig! Underbara hundar, jag har själv en blue roanhane på snart ett år här hemma :love:



Ett tips är att du tränar så mycket inkallning och springa lös du kan när valpen är liten. På ett ställe där det inte är trafik såklart (helst i skogen).
Det lönar sig verkligen att låta valpen vara lös i skogen och träna inkallning från början, det är då du får en hund som du kan lita på utan koppel.
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Hej!

Först o främst: Mitt inlägg var INTE bara riktat till Dig. Kanske var dumt att lån din knapp, då vi ju haft liknande diskussioner förr.

Du ska INTE sluta säga din åsikt - vem har sagt att den är FEL? JAG tycker bara annorlunda än du, och jag framför bara MIN åsikt ;).

MIN åsikt är dock att det "skrivs mycket på näsan" här på hundforum, och jag upplever att det finns mer av "besserwisserattityd" här än på hästforumen, även om den givetvis förekommer där med.

Det är inte helt sällan någon potentiell förstagångshundköpare får höra att hon är för ung, för ovan, för si eller för så, även fast hela ursprungsinlägget andas ambition att lära mer och göra rätt. Tycker bara det vore synd om folk som faktiskt skulle kunna ge en hund ett utmärkt liv blir avskräckta efter att ha fått höra att de nog inte kvalificerar som mattar/hussar.

Har i flera inlägg läst att man avråder folk i de äldre tonåren att skaffa hund för att man inte vet hur livet ska bli (ungefär och förkortat). Tycker inte det är något bra argument, för om man bara skaffar sitt djur (för detta gäller ju faktiskt katt och i viss mån häst med - även om en häst kanske är lättare att sälja så att den får ett fortsatt bra liv än vad det är att omplacera katt/hund) med öppna ögon och vet att "hur det än blir så är det jag o vovven" så är det inga bekymmer. Har själv varit "låst" från t ex längre utlandsstudier (och är ändå språklärare i botten...) p g a katter o häst (hund har jag ju skaffat först nu), men visste det ju från början när jag valde att skaffa djur!

Så, som sagt, det är vad JAG tycker. Kan inte säga om det är rätt eller fel...
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Jag har en cockerhane på nu två år som jag i princip har uppfostrat själv.
Han är envis som få och man får ofta sätta hårt mot hårt. Han är världens mysgris men har han bestämt sig för nåt då är det så, enligt honom!
Har fått höra från riktigt hundvana människor att han är otroligt tuff och inte alls en första hund egentligen, men det kunde man ju inte veta innan!
CIMG0287.jpg
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Jättefin är han din vovve! Men visst är det roligt att få arbeta lite med hundarna oxå?

Passade en rottis/dobermann hane under en tid för ett tag sedan, då han var unghund, och det var verkligen kommunikation hela tiden för att det skulle funka. Men jag tyckte om att han krävde mkt! Och när jag kom honom in på livet hade jag en riktig kompis, supertrevlig var han oxå! Nu får jag se hur min blivande lilla tösabit kommer vara... Så spännande:banana:

Har frågor till cockerägare om detta med trimningen... När bör man göra det första gången och hur ofta efter det? Är det individuellt eller kan man sätta ngra riktlinjer?
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Jag brukar lämna iväg han för trimmning när jag tycker att det behövs, endel gör jag själv t ex klipper tassarna och i öronen och lite enklare saker!

Klart att det är kul att få jobba med hunden men efter en viss gräns blir det lite för mycket, nu har vi rätt bra pli på han men han är alldeles för glad i andra hundar :)
 
Sv: Jag ska köpa hund!

hejsan! Nu är jag alltså ägare till en liten cockertik:)

Det blev Mamma Mia, om ngn hade tittat på hemsidan. Jättemysig liten tjej, som heter Lowa:love:

Bestämde mig ganska fort när jag kom dit, Lilltjejen kom till mig hela tiden och la sig i mitt knä =) Resan hem gick jättebra, bara liite pip i början och här hemma börjar det kännas okej, även om allt är väldigt nytt. Gnäller redan vid dörren när hon vill ut och älskar att busa i snön!


Nu gnäller hon så jag får gå och underhålla henne, men förhoppningsvis kommer fortsättning och bilder snart!
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Grattis:banana: :banana:
Vad roligt att det kändes rätt och att du fick med dig en liten valpis hem.
"Mamma Mia" ser jättefin ut.
Nu vill vi se MASSOR av bilder på lilla Lowa.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 924
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 376
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 550
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 100
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp