Jag ska köpa hund!

Sv: Jag ska köpa hund!

Okej. Så då behöver jag kanske inte oroa mig för mkt om könet, utan mer försöka hitta en individ i valpen som passar mig? jag tror inte heller färgen kommer ha stor betydelse när jag väl träffar valpar, förutom att jag är säker på att jag inte vill ha varken röd/vit eller svart/vit :smirk: lite löjligt, jag vet;)

Jag skulle ha svårt att skaffa en till sheltie, även om jag verkligen gillar rasen, för jag skulle förknippa den så mkt med min förra hund. Det känns som att jag bara skulle försöka hitta likheter och ersätta Mimmi då.Så det är både för min och hundens skull:) Kommer förmodligen aldrig ha en till cocker spaniel heller tex, om det nu blir en.
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Ah va bra då att du kan lösa det så.

Menar du att man kan lämna en 18 veckor gammal valp upp till 3 timmar ensam?

Min hund var inte "klar" för att lämnas ensam MAX 3 timmar fören han var ca 7-8 månader och då var han en mycket lätt hund att träna ensamhets träning.

Trygg i sin hemma miljö väldigt fort m.m


Till Trådskrivaren


Ensamhets träning börjar man träna då man ser att valpen är trygg i sin hemma miljö, inte en "sekund" före.
Det tar tid att träna ensamhetsträning och du kan få en valp som tar mer tid på sig eller en som det går relativt smidigt med.

Hur som helst så tar det längre tid än sommarlovets 10 veckor att träna upp en vovve att vara ensam i 3 timmar.

Lycka till

/M&A
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Hur många bilder vill du ha:angel:

DSCN1064.jpg
[/IMG]

DSCN1063.jpg
[/IMG]

DSCN1061.jpg
[/IMG]

DSCN0512.jpg
[/IMG]

DSCN0375.jpg
[/IMG]

DSCN0007_edited.jpg
[/IMG]
 
Sv: Jag ska köpa hund!

:d :love: :love: :love:

Nu minns jag varför jag blev intresserad av cocker från början :)

Bilderna är helt underbara! Särskilt den med katten.

Javan
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Som sagt kommer jag få ordna det på andra sätt om det inte fungerar... vill inte stressa hunden:) Hoppas på att få läsa mesta tiden öht hemma, och då blir det ju ett mindre problem...
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Sedan tror jag flinisen menade att det var bra om jag kunde lösa det på andra sätt, så valpen inte behöver vara ensam länge...
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Undrar också hur långt det är rimligt att åka för att hämta valpen? Hur långt är för långt? ( med tanke på att det är jobbigt med långa resor o så..)
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Ja du vi åkte 160 mil ENKEL resa när vi hämtade våran valp.
Det viktiga är UPFFÖDAREN, det ska stämma på ALLA plan!
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Ibland undrar jag om det här med ensamhets-hysterin inte går lite till överdrift. En valp som börjar närma sig fem månader kan mycket väl lämnas tre timmar och må alldeles utmärkt. Samtidigt kan en annan valp på sju månader ha problem med att klara fem minuter. Tre timmar är egentligen inte mycket för en trygg valp av det självständigare slaget.

Som alltid beror sådant här på individ och därför går det inte att säga att en valp på si och så många månader bara kan var ensam
si och så många minuter. Tasse var ännu enklare än din hund vad gäller ensamhet medan den andra fjanten har varit rätt svår.
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Okej, så det är inte jobbigt för valpen att resa så långt då när den är liten? jag trodde det skulle cvara ngt uppfödarna inte ville, utan att de ville ha sina valpar ganska nära, fast det kanske inte funkar?
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Visst är själva uppfödaren viktigare än avståndet, men hur mycket nytta har man av en uppfödare som man måste flyga till?

En van hundägare kan kosta på sig att åka hur långt som helst för då behöver man sällan någon som tittar på hunden i tid och otid eller hjälp med rent praktiska saker. Som nybörjare är det guld värt att ha uppfödaren inom rimligt bilavstånd så man kan åka dit direkt något krånglar.
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Den med katten är 8 månader nu. Det är en hane.
Den i husses knä är 1½ år. Det är en tik.
Den oranga är snart 2 år. Det är också en tik.
 
Sv: Jag ska köpa hund!

Jag skulle nog inte åka hur långt som helst.
Jag vill ha möjligheten att kunna åka till min uppfödare om behovet finns.

Var bor du någonstans?
 
Sv: Jag ska köpa hund!

jag bor vid falköping, i Västergötland. har du ngra förslag på uppfödare?
 
Sv: Jag ska köpa hund!

nyponros skrev:
brindlad whippet? vad är det? Aldrig hört talas om:confused:

Färgen brindle är samma som tigrerad. Heter brindle hos greyhound och whippet bl.a. och tigrerad hos t.ex. boxer.

zino9,5m1.jpg

En av mina whippets, glest blåbrindlad.

brdlblack2.jpg

Väldigt mycket brindle, i svart.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 924
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 376
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 551
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 100
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp