jag blir tokigt

Sv: jag blir tokigt

Men det är ju ingen som alla ensambarn behöver känna, jag bryr mig inte hur många barn folk har/vill ha/tänker skaffa. =P
Det viktigaste är ju att barnen har det bra.
 
Sv: jag blir tokigt

Jag har också fått den kommentaren, och mitt svar var helt enkelt att jag skulle bli jätteglad om jag får möjlighet att skämma bort mitt barn!

När det däremot gäller uppfostran tror jag att det är tvärtom. Jag har bara ett barn att hålla koll på, jag är inte överarbetad, jag orkar säga ifrån, jag ser vad han gör osv...Jag ser min son som artig, beter sig bra ute bland folk och jag är helt enkelt odrägligt stolt över honom.

Helt egen personlig reflektion tycker jag nog att det är vanligare med odrägliga barn i familjer med flera..
 
Sv: jag blir tokigt

När det däremot gäller uppfostran tror jag att det är tvärtom. Jag har bara ett barn att hålla koll på, jag är inte överarbetad, jag orkar säga ifrån, jag ser vad han gör osv...Jag ser min son som artig, beter sig bra ute bland folk och jag är helt enkelt odrägligt stolt över honom.

Helt egen personlig reflektion tycker jag nog att det är vanligare med odrägliga barn i familjer med flera..

Jag får ofta höra hur snäll min äldste (1.5 år) son är. Han tackar för sig när han får något, han är väldigt hjälpsam. Han slåss inte med andra barn, han charmar folk och jag är som du, odrägligt stolt över honom. Dessutom har han lyckats bli sådan, trots (?) sin ett år yngre bror. Så barn behöver inte bli odrägliga bara för att de har syskon.

Däremot, kan det säkert blir så. Ett tjej på öppna förskolan här har tre barn, fyra, tre och ett år. Som härjar, bits, rivs och snor saker. Och hon bara ropar "X var snäll nu! Y vad gör du? Z lägg tillbaka det det". Men hon reser sig aldrig... Där man man snacka bortskämda barn, jag hoppas mina aldrig kommer bli sådana *brr*
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 272
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Övr. Barn Ni som skaffat barn säg runt 40, och alltså var 50 när barnet var 10 år. Hur tycker ni det var att skaffa barn lite senare? Tycker ni...
2
Svar
25
· Visningar
4 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp