Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen behöver inte "bortskämdhet" vara så negativt...
Jag tänker överösa min dotter med kärlek och trygghet och hon skall ALDRIG nånsinn behöva känna sig utanför, fattig eller utsatt som jag gjorde som barn..... (lite OT...)
Men summan av kardemumman är ändå den att man väljer själv om man vill ha ett eller flera eller inget barn alls och personligen fullkomligt avskyr jag alla de som lägger sig i folks val vad gäller familj, inte familj, barnlös familj eller hur många barns familj man vill ha.
nä jag anser att man kan skämma bort, men barnet ska då också veta om att h*n är bortskämd, och inte alla har det på samma sätt..
bortskämd på ett sunt sätt... eller vad man nu ska kalla det
Men hur skämmer man bort en person för att inte skapa egoism och självcentrering? Människor som anser att de är och bör vara centrum i universum är ju helt odrägliga.
hon är i centrum för mej... vill hon ha saker kommer hon få hjälpa till hemma, hon kommer få en grund vecko eller månads peng, sen om hon vill ha mer utöver det så får hon hjälpa till med div saker här hemma.
Dock kan jag tala för mig själv och säga att jag aldrig skulle vilja växa upp utan syskon. Vi har ett otroligt utbyte av varandra, och en syskonrelation hittar man inte någon annanstans än om man har just ett syskon. Och blir det stridigheter med föräldrarna, om något börjar gå fel med dem på gamla dar etc. så är man aldrig ensam och måste axla hela ansvaret utan man har åtminstone en (eller i mitt fall 3) annnan att dela det med och ventilera till.
Men hur skämmer man bort en person för att inte skapa egoism och självcentrering? Människor som anser att de är och bör vara centrum i universum är ju helt odrägliga.