Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja. Boendekostnaden landsbygd kontra stad gör ju att kassan för kulturella begivenheter högst troligt blir betydligt större. Det är i så fall tiden man får kompromissa med då det tar ett tag att köra 8 mil.
Jag tycker egentligen att det är oroande. Från min (privata) horisont ser det ut som att de sociala spänningarna mellan stad och land i Sverige ökar (förutom att en mängd andra sociala spänningar ökar i takt med nedrustade välfärdssystem), och det är ju antagligen inte särskilt bra.
Det förblir konstigt att min man inte har körkort, tex, det förblir konstigt med tonåringars subkulturella utstyrslar som skiljer sig mycket från de lantliga osv.
Jag läser förmodligen Mabuse inlägg på ett annat sätt än vad du gör. Jag uppfattar det inte alls som att hon skulle inbilla sig att barn på landet inte känner till vad som finns i stan eller att umgänget med nödvändighet skulle vara torftigt. Vad jag uppfattar Mabuse talar om är att barn till ointresserade föräldrar blir väldigt begränsade, både i fråga om vilka intressen de utvecklar, liksom i att utveckla relationer samt att utöva de intressen som de faktiskt har. Motsvarande kan så klart även inträffa för barn boende i stan eller tätort, men på landet så är ju barnen så väldigt beroende av sina föräldrar för att få skjuts, osv.
....dessutom gör din inställning, åtminstone den du visar på buke, att det är DU SJÄLV som framstår som den mest inskränkta, exkluderande och konservativa. Inte dina lantliga grannar...
Ja jösses... jag kände mig som ett ufo!
Jag är inte ute efter vem som är inskränkt. Det är vi nog allihopa. Jag är mer intresserad av vad jag uppfattar som en social spänning, och som jag även tycker är väldigt tydlig i den här tråden.