J*vla slarvpelle!

Sv: J*vla slarvpelle!

Herreminjeh!

Det du beskriver har nog hänt dom flesta!!

Jösses...

Ska man tro en del inlägg här så går vi mot ett förbud mot frivillig abort!

Har det? Är det bara jag som varit extremt noggrann då och inte utsatt mig för sådana situationer. Jag har aldrig velat bli gravid av ett misstag när det ganska enkelt går att undvika (OK, inga skydd är 100% men närapå). Är absolut FÖr aborter men tycker heller inte att det ska missbrukas som ett "preventivmedel".
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Just i dag är jag spyless på folks brist på eget ansvar, och ursäkter som "men jag visste inte" och jag "tänkte inte" står mig upp i halsen.

Jag kan hålla med. För att inte tala om de som inte har råd med det ena och det andra och ska ha uppskov/sanering etc av ekonomin men sen ägnar jullovet åt att ta hela familjen på skidsemester. Andra inser att de inte har råd, tar sitt ansvar och har kanske en något tråkigare ledighet.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Det är ju jättebra att du aldrig har behövt hamna i den ångestladdade situationen!

Men jag förstår fortfarande inte vad ni har att göra med andras livssituationer ö.v.h?

I o m att ni på intet sätt blir drabbade eller indragna!

Det är ju inte er det drabbar.
Det är inte er det påverkar.
Varken slarv, aborter eller för dyra skidsemestrar!

Åsikter kan och ska man ha men att låta sig påverkas så av andras görandande måste vara väldigt jobbigt och energislukande.

Det finns ett talesätt jag tycker så mycket om.

Det är det klassiska "Döm inte någon förrän du har gått ett par mil i dess skor"

Samtidigt är jag kluven.
Detta ÄR ett åsikts och diskussionsforum och det hade ju varit fruktansvärt trist och likriktat om vi hade samma åsikter om allting!:love:
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Har det? Är det bara jag som varit extremt noggrann då och inte utsatt mig för sådana situationer. Jag har aldrig velat bli gravid av ett misstag när det ganska enkelt går att undvika (OK, inga skydd är 100% men närapå). Är absolut FÖr aborter men tycker heller inte att det ska missbrukas som ett "preventivmedel".

Jag vet såna som missbrukar aborter som preventivmedel.....

Jag gör inte det.
Har aldrig gjort en abort innan och hoppas att aldrig behöva gå igenom det.

Nu vet jag iallafall att det kan gå 72 timmar, det visste jag inte innan.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

LOL vad skall man säga ade...alla är ju inte perfekta lixom. Det är bara och vänta och se vad som händer och sedan ta beslutet senare om det skulle vara något. ALLA kan glömma och alla gör det på något sätt. Om du nu är bäbis i magen ge dn till mig för jag vill ha en :D:d

Jag har inte använt något skydd alls sen jag var 16 år och nu är jag ju snart 22. Visst en abort men det var ju bara för att vi gjorde slut annars hade vi behållt det!!!

Stå på dig bara...Hälsa söta lilla Loke från sin faster Madde :love:
 
Senast ändrad:
Sv: J*vla slarvpelle!

Jobbigt att vara efterklok, hatar den känslan. Har också känt som du för många år sen. Hoppas det går som du vill iaf!
 
Sv: J*vla slarvpelle!

woohoo!!

jag fick min mens,...........


här ska ringas till gyn och snacka spiraaaal
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 397
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 177
Senast: Liran
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 142
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 437
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp