J*vla slarvpelle!

Sv: J*vla slarvpelle!

Eh, ursäkta?

Jag jobbar verkligen inte på nr 2........
Det vet du ingenting om faktiskt.

Om man har sex utan att skydda sig och sedan struntar i att ta dagen efter piller så vill man ha barn eller så tycker man itne att en abort är så farlig.

Du har ju haft två chanser att se till att inte bli gravid och struntat i bägge.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Men du skrev ju att du inte var sugen på en till nu, varför tog du då inte dagenefter piller?

Undrar jag osså? Får det inte att gå ihop alls...
Vill man inte ha fler barn övht så skyddar man sig på ett eller annat sätt, det skulle iaf jag göra, eller iaf ta dagen efter piller, vilket man har 3 dygn på sig att ta.

Men är man sugen på en till, utan att egentligen planera, utan det blir om det blir, så förstår jag om man inte skyddar sig. Det kan ta sig direkt, men det kan ju även ta flera år innan det tar sig om man inte planerar in & räknar när man har ägglossning...

Jag har gjort en abort i min ungdom pga att jag inte skyddade mig & blev gravid då det inte var läge alls att få barn & abort är inget roligt att gå igenom direkt. :( Inget jag skulle utsätta mig för igen.

Jag blev gravid 1 månad efter att jag träffade min nuvarande sambo & det var helt enligt planerna. Vi var båda med på att köra utan skydd & låta det bli när det blir och fooort gick det. Jag hoppas att det kommer & gå lika fort med 2:an. :D
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Om man har sex utan att skydda sig och sedan struntar i att ta dagen efter piller så vill man ha barn eller så tycker man itne att en abort är så farlig.

Du har ju haft två chanser att se till att inte bli gravid och struntat i bägge.

Jag brukar faktiskt inte slarva om du nu tror det. Eller a efter min son brukar jag inte göra det menar jag.
Alla kan göra misstag.
Dagen efter piller kom jag aldrig att tänka på.
Och nej, jag vill helst inte ha barn så snart igen eftersom jag har fortfarande ont efter mitt första.

Min son var inte planerad, men klarade inte av att göra en abort, så det där tycker jag verkligen inte som du tror att jag tycker att det inte är så farligt.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Men du skrev ju att du inte var sugen på en till nu, varför tog du då inte dagenefter piller?

Tanken på ett dagen efter piller existerade inte i min hjärna eftersom jag aldrig har behövt ta ett sådant innan.

Det är inte det första jag tänker på efter jag har haft sex.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Undrar jag osså? Får det inte att gå ihop alls...
Vill man inte ha fler barn övht så skyddar man sig på ett eller annat sätt, det skulle iaf jag göra, eller iaf ta dagen efter piller, vilket man har 3 dygn på sig att ta.

Men är man sugen på en till, utan att egentligen planera, utan det blir om det blir, så förstår jag om man inte skyddar sig. Det kan ta sig direkt, men det kan ju även ta flera år innan det tar sig om man inte planerar in & räknar när man har ägglossning...

Jag har gjort en abort i min ungdom pga att jag inte skyddade mig & blev gravid då det inte var läge alls att få barn & abort är inget roligt att gå igenom direkt. :( Inget jag skulle utsätta mig för igen.

Jag blev gravid 1 månad efter att jag träffade min nuvarande sambo & det var helt enligt planerna. Vi var båda med på att köra utan skydd & låta det bli när det blir och fooort gick det. Jag hoppas att det kommer & gå lika fort med 2:an. :D

Jag hade faktiskt ingen som helst aning om att det ska gå upp till 72 timmar efteråt. Jag trodde att man bara hade någon/några timmar på sig.
Så när jag vaknade på morgonen igen och faktiskt tänkte på det, så trodde ja att det var för sent för att göra någonting åt.
Det var ju först en bra stund efteråt som jag tänkte på piller, när jag hade läst om det här på Buke.
 
Senast ändrad:
Sv: J*vla slarvpelle!

Om man har sex utan att skydda sig och sedan struntar i att ta dagen efter piller så vill man ha barn eller så tycker man itne att en abort är så farlig.

Du har ju haft två chanser att se till att inte bli gravid och struntat i bägge.

Vad menar du med 2 chanser?
Menar du min son då eller?
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Vad menar du med 2 chanser?
Menar du min son då eller?

Nä, men man tycker du borde ha lärt dig då.

Oskyddat samlag - en tabbe.
Att inte kliva ur sängen och ta reda på hur dagen efter piller fungerar när du väl sexat loss - En mycket medveten "tabbe".
Hade du tänkt "shit jag glömde och jag vill INTE bli gravid" så hade du på nån minut fått reda på hur man kan använda dagen efter piller.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Hon menar nog att ni kunde ha skyddat er vid själva samlaget, och sedan att du kunde ha tagit dagen efter-piller efteråt, vilket = 2 chanser till att skydda sig.

Kan det nog vara.

Men är man verkligen IQ befriad bara för att man faktiskt glömde av att det fanns dagen efter piller?

Jag har inte kunnat ha samlag och ha det skönt samtidigt på många månader nu.

När jag äntligen kunde ha det så glömde jag helt totalt bort kondomen.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Nä, men man tycker du borde ha lärt dig då.

Oskyddat samlag - en tabbe.
Att inte kliva ur sängen och ta reda på hur dagen efter piller fungerar när du väl sexat loss - En mycket medveten "tabbe".
Hade du tänkt "shit jag glömde och jag vill INTE bli gravid" så hade du på nån minut fått reda på hur man kan använda dagen efter piller.


Du kanskte tycker att det är en medveten tabbe. För mig var det inte det.
Vem är du som kan dömma mig egentligen?
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Du kanskte tycker att det är en medveten tabbe. För mig var det inte det.
Vem är du som kan dömma mig egentligen?

Jag tycker bara att det är lite märkligt. Om man nu inte vill ha barn.
En tabbe är en sak, men när det går att göra något åt det om man struntar i det... Det känns rätt oseriöst.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Jag tycker bara att det är lite märkligt. Om man nu inte vill ha barn.
En tabbe är en sak, men när det går att göra något åt det om man struntar i det... Det känns rätt oseriöst.

Men jag hade ju ingen aning om att man hade 3 dar på sig att ta tabletten säger jag ju. Så jag har inte bara struntat i det. Jag kan väl inte hjälpa att jag inte är lika smart som du?

Det är ju så lätt att vara efterklok.

Jag gjorde ett misstag, jag är människa.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Ojoj det känns som inläggen börjat spåra ut....

Jag håller tummarna för dig i alla fall;)
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Ojoj det känns som inläggen börjat spåra ut....

Jag håller tummarna för dig i alla fall;)

Alla människor gör misstag.

Jag är ingen rutten , korkad människa bara för att jag gjorde ett misstag.

Det verkar så lätt att framstå som smartare och ofelbar.....på ett internetforum.

Nu var det inte riktat till någon.

*tack*:)
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Men jag hade ju ingen aning om att man hade 3 dar på sig att ta tabletten säger jag ju.
Du verkar ju ha tillgång till Internet, så det hade ju bara varit att googla så hade du om sagt fått reda på det på bara någon minut. Google är bra till mycket ;)

Men nu vet du ju att det finns, och att man kan ta det upp till 72 timmar efter slarv/olycka, så att du/ni (ni var ju trots allt två om det hela) kan använda er av det om det skulle hända en till gång :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 397
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 177
Senast: Liran
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 142
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 437
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp