J*vla slarvpelle!

Sv: J*vla slarvpelle!

Jag förstår dig men jag förstår oxå hur de andra reagerar.

Det är lätt att glömma gummit i stundens hetta. Du är knappast den första att göra det:smirk:

När kom du på tanken att "oj, det kan ha blivit bebis i natt!" ??
Var det på morgonen efter?
Flera dagar?
Visste du sen tidigare att det finns "dagen-efter-piller"?

För om du på morgonen/dagen efter kommer på "misstaget" so hände under natten. Och du visste om att dagen-efter-pillret finns och inte tog reda på hur det funkade eller vart du kunde få tag på det så skulle jag inte kalla detta ett misstag.
Möjligtvis ett medvetet sådant i så fall...
 
Sv: J*vla slarvpelle!

men gud vad du överdriver! det är väl klart att folk reagerar; är man så slarvig att man kör oskyddat så skaffar man ju dagenefterpiller om man verkligen inte vill bli gravid. as simple as that.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

men gud vad du överdriver! det är väl klart att folk reagerar; är man så slarvig att man kör oskyddat så skaffar man ju dagenefterpiller om man verkligen inte vill bli gravid. as simple as that.

har du ens läst mina tidigare inlägg?
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Jag förstår dig men jag förstår oxå hur de andra reagerar.

Det är lätt att glömma gummit i stundens hetta. Du är knappast den första att göra det:smirk:

När kom du på tanken att "oj, det kan ha blivit bebis i natt!" ??
Var det på morgonen efter?
Flera dagar?
Visste du sen tidigare att det finns "dagen-efter-piller"?

För om du på morgonen/dagen efter kommer på "misstaget" so hände under natten. Och du visste om att dagen-efter-pillret finns och inte tog reda på hur det funkade eller vart du kunde få tag på det så skulle jag inte kalla detta ett misstag.
Möjligtvis ett medvetet sådant i så fall...


kom på tanken 2 dagar senare när jag hade ägglossning.
jag visste att pillret fanns, men inte att man kunde ta det så långt efteråt.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

men gud vad du överdriver! det är väl klart att folk reagerar; är man så slarvig att man kör oskyddat så skaffar man ju dagenefterpiller om man verkligen inte vill bli gravid. as simple as that.

Fast, jag har gjort likadant. Och på något sätt går det att glömma att man kan bli gravid.

Först tog det knappt tre år att bli med sonen = inga skydd. Sedan ytterligare nio månader där jag inte behövde skydd av förklarliga anledningar.

När vi sedan hade haft sex, oskyddat, första gången efter sonens födelse så var kondom inte det första jag tänkte på, kom på det långt in på nästa dag. "Men SHIT! Jag kan ju för f*n bli gravid IGEN!" Vi var så himla vana vid att ha sex utan, vi var så inställda på att vi ville ha resultatet att den tankegången faktiskt inte hade släppt.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Du verkar ju ha tillgång till Internet, så det hade ju bara varit att googla så hade du om sagt fått reda på det på bara någon minut. Google är bra till mycket ;)

Men nu vet du ju att det finns, och att man kan ta det upp till 72 timmar efter slarv/olycka, så att du/ni (ni var ju trots allt två om det hela) kan använda er av det om det skulle hända en till gång :)

hade ingen tillgång till internet just då.
datorn hade krashat, fick köpa en ny hårddisk för att få igång den.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

KL

Det var många hårda ord här! Det är väl knappast så att TS, utifall hennes slarv givit frukt i form av ett foster, lär abortera... Många av oss har ju faktiskt kommit till genom oaktsamhet, och jag för min del är ganska glad att mina föräldrar struntade i kondom, ginbad och aspirin-drinkar... ;)
 
Sv: J*vla slarvpelle!

vart är alla hårda ord? Ett inlägg här tycker jag var snudd på otrevligt.

Det finns flera exempel på fördömanden:

"Jag tycker bara att det är lite märkligt. Om man nu inte vill ha barn.
En tabbe är en sak, men när det går att göra något åt det om man struntar i det... Det känns rätt oseriöst."

"är man så slarvig att man kör oskyddat så skaffar man ju dagenefterpiller om man verkligen inte vill bli gravid. as simple as that."

"Du har ju haft två chanser att se till att inte bli gravid och struntat i bägge."
 
Sv: J*vla slarvpelle!

det sista du citerade är det jag tyckte var lite otrevligt, inget annat. Men men, vi tycker olika, så kan det vara
 
Sv: J*vla slarvpelle!

det sista du citerade är det jag tyckte var lite otrevligt, inget annat. Men men, vi tycker olika, så kan det vara

Jag skrev inte att de var otrevliga, bara onödigt mästrande i tonen. Lite predikande, sådär.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Herreminjeh!

Det du beskriver har nog hänt dom flesta!!

Jösses...

Ska man tro en del inlägg här så går vi mot ett förbud mot frivillig abort!
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Jag är definitivt för frivillig abort.
Vad jag bara inte begriper är varför man inte gjorde nåt åt det när misstaget var ett faktum.
Det är det som känns så ruskigt onödig och oansvarigt. Det är just för sådana fall dagen efter piller finns. Det kan ju knappast heller ha undgått någon, speciellt en som redan har fått ett barn genom slarv.

Det är lite som "oj, jag glömde reflexerna. Men äsh jag går ändå mittt på vägbanan" istället för att promenera i diket.

För mig låter det helt ärligt som om ens undermedvetna jobbar på tvåan.
 
Senast ändrad:
Sv: J*vla slarvpelle!

Jag är definitivt för frivillig abort.
Vad jag bara inte begriper är varför man inte gjorde nåt åt det när misstaget var ett faktum.
Det är det som känns så ruskigt onödig och oansvarigt. Det är just för sådana fall dagen efter piller finns. Det kan ju knappast heller ha undgått någon, speciellt en som redan har fått ett barn genom slarv.

Det är lite som "oj, jag glömde reflexerna. Men äsh jag går ändå mittt på vägbanan" istället för att promenera i diket.

För mig låter det helt ärligt som om ens undermedvetna jobbar på tvåan.

Men varför stör det dig? Onödigt och oansvarigt - vad menar du? Tror du inte att TS tar ansvar för sina handlingar och adopterar bort ett ev. barn, eller inte älskar det tillräckligt? Det verkar vara ett känsligt område hos dig.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Jag dömer iaf inte dig Doglover..
Har ju själv ett barn efter en miss (körde avbrutet) som EJ var planerat & jag ville ASOLUT inte bli gravid. Men det vart jag.. (första tanken var: men vafan har vi ens HAFT sex... så sällan kom vi till under sonens småbarnsår :D)

Hursomhelst.. mitt råd är att skaffa preventivmedel. ..NU så slipper du oroa dig ifall detta inte blir ngt, och ni råkar göra det igen (för det är jättelätt)...
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Men varför stör det dig? Onödigt och oansvarigt - vad menar du? Tror du inte att TS tar ansvar för sina handlingar och adopterar bort ett ev. barn, eller inte älskar det tillräckligt? Det verkar vara ett känsligt område hos dig.

Just i dag är jag spyless på folks brist på eget ansvar, och ursäkter som "men jag visste inte" och jag "tänkte inte" står mig upp i halsen.
Man tycker ju att nån av de två borde ha funderat lite längre när olyckan nu var ett faktum. Eftersom de inte vill ha ett till barn nu.
Misstag händer, det sa jag inget om. Men eftersom det finns en rätt enkel lösning på problemet och man inte gör nåt åt det.

Men det är som sagt inte mitt problem, det är inte jag som måste ha ångest i väntan på mens.Men hade hon tänkt till hade hon sluppit det.
 
Sv: J*vla slarvpelle!

Men det är som sagt inte mitt problem, det är inte jag som måste ha ångest i väntan på mens.Men hade hon tänkt till hade hon sluppit det.

Jag tror att TS vet det. Och jag tror inte heller hon skulle dö om hon blev gravid.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 397
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 177
Senast: Liran
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 142
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 437
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp