Islandssjukan, den finns faktiskt...

Sv: Islandssjukan, den finns faktiskt...

Lycka till med letandet...det blir nog inte svårt att hitta någon.

Jag hittar själv fullt med trevliga hästar som jag vill köpa hela tiden.
Dock så säger kontot mig att jag inte ska köpa mig något som inte är en unghäst just för tillfället.
Det är dyrt med ridhästar, dom behöver sadlar, dom behöver equiteraputer, dom behövar ut på kurser, man måste tävla dom osv. :angel:

Eller så är det bara jag som tycker att vi måste allt detta.

Fast nu är siktet intsällt på en unghäst att utvecklas med.
Så jag letar efter något som verkar kunna bli riktigt bra.
Men det är så svårt med unghästar.

Får väl kanske nöja mig med dom 2 jag redan har så länge.

En liten varning...1 blir snabbt 2 som sen blir många på kort tid.
Hade inte pengarna stoppat mig så skulle jag väl varit uppe i 10 vid det här laget. :D

Hoppas du hittar det du söker.

Liten uppdatering!
I morgon så har vi inte 1 eller 2 utan 3 hästar som ska tittas på och provas. Dom har lite olika meriter och åldrar, det rör sig om Töltmaskin, Mor-Dotter häst och Skogskompis :D . Ska bli riktigt roligt och se vem som stämmer med de benämningarna :) .

Jag hoppas dagen blir rolig och intressant - och kanske hittar ni *Hästen* ?! Fick en detaljerad rapport om den första, och förstår att ni avstod. Själv är jag solokvist hemma med pållarna; vådan med att involvera sambon i hästarna ledde till att han stuckit till DK för att kolla istölten i helgen ...

Hm, i Danmark sa du.... då kunde han ju tittat på mitt nya objekt jag fått nys på :angel: .
Du får be du vet vem om vidare detaljer, ser fram emot att höra vad du tror :) .

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 037
Senast: Ramona
·
R
Hundavel & Ras Nu har jag slitit mitt hår länge nog över att försöka navigera djungeln av raser och uppfödare, utan att komma någon vart. Så med risk...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 310
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 783
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben