Islandssjukan, den finns faktiskt...

Sv: Islandssjukan, den finns faktiskt...

Visst är O ett härligt sto :love: , jag satte upp min dotter, som har en djupt rotad ridskräck sen en ridolycka för 1,5 år sen och inte ridit en meter sen dess, och efter 2 minuter var hon helt såld :eek: , hästdamen verkligen lunkade fram i sakta gemak fast den yngre förmågan på 4 ben brevid fjantade sig.
Sen gillar jag ju hästar som är kloka och direkt känner om ryttaren kan eller inte, när jag sen fick äran att åka med en liiiiiten bit så var det ett helt annat steg :love: hon bjöd på.
Det är precis så jag vill ha det, en häst som låter henne åka och som låter mig rida, får se hur lätt det blir att hitta :crazy: ...

Jag tror bestämt att jag tar transporten med mig upp nästa gång :angel: *funderar hur jag ska göra för att Trassla inte ska se att hästen saknas i flocken*

kristel skrev:
Det är precis så jag vill ha det, en häst som låter henne åka och som låter mig rida, får se hur lätt det blir att hitta :crazy: ...
Det där betyder nog mindre för ditt hästletande egentligen ska du se, för om något år kommer ni ändå ha varsin. ;) :D

/Erica

Cheeserica skrev:
för om något år kommer ni ändå ha varsin. ;) :D

Jo jag har förstått att dom små rackarna har en tendens att föröka sig fast man inte släper till hingsten :angel: :D

Inga problem! Min 15-åriga valack som är en ganska extrem tävlingshäst kan ridas av 9-åringar ute utan problem, men när jag sitter på så får jag allt anstränga mig rejält för att ha kontroll i samma situation. Viljan i hästen har ökat med min kunskap. När jag är nervös så är han däremot betydligt snällare än vanligt. :D

Flera av medryttarhästarna har fungerat på samma sätt. Ju mer man kräver vad gäller samling etc, desto mer häst får man att rida på! Prova gärna hästar e:Atli, misstänker att han ger den egenskapen (förutom att han dessutom ger extremt lättmockade hästar som ALLTID skiter på samma ställe) :p

Det stämmer, men han är också ue:Atli. Tror att just den egenskapen kommer från den sidan, det är en slutsats delvis baserad på min egen häst men också på andra hästar e: eller ue: Atli. Har mer erfarenhet av Atli-hästar så jag ser likheterna med andra hästar med den stammen lättare.

Har bara ridit en häst med Svalur i stammen och det är min egen.

jag blev nyfiken på vilka egenskaper du menar att Atli- avkommorna har? Jag har en vallack u.e Atli, femgångare till max, positiv och valpig.
Snerpa

kristel skrev:
Jo jag har förstått att dom små rackarna har en tendens att föröka sig fast man inte släper till hingsten :angel: :D
Om dom har :D de förökar sig ju trots att de är valacker ;)

Roligt med en till islandsintresserad Bukefalist här nere :)

Javisst, och din hästs mamma är ju oerhört lättriden......
Eller hur var det nu?????

Atli är en mycket snäll hingst.
Han själv nedärver ett bra psyke.

MEN!!!!!!

Han användes p.g.a. sitt goda lynne till massor av knäppa ston.
Vilket då tyvärr gör att det finns en del knäppa Atliavkommor.
Så köp gärna en Atli-häst, men kolla upp vad den har för mamma först.

Båbbe skrev:
Inga problem! Min 15-åriga valack som är en ganska extrem tävlingshäst kan ridas av 9-åringar ute utan problem, men när jag sitter på så får jag allt anstränga mig rejält för att ha kontroll i samma situation. Viljan i hästen har ökat med min kunskap. När jag är nervös så är han däremot betydligt snällare än vanligt. :D

Flera av medryttarhästarna har fungerat på samma sätt. Ju mer man kräver vad gäller samling etc, desto mer häst får man att rida på! Prova gärna hästar e:Atli, misstänker att han ger den egenskapen (förutom att han dessutom ger extremt lättmockade hästar som ALLTID skiter på samma ställe) :p

Haha vad kul att läsa! Jag har en häst som har Atli som farfar o han stämmer precis in på beskrivningen ;) Ju mer krav man ställer o ju mer man kan desto mer visar han av vad han kan o vill. Kommer nog på fler saker när jag har haft honom längre (han har bara varit min i ca 6 veckor än så länge) Det är lätt att mocka som sagt! Hans box går snabbast.

Moniq skrev:
Roligt med en till islandsintresserad Bukefalist här nere :)

MEN jag har ju haft min unghäst på bete bara ett stenkast från din gård :eek: , vad liten världen är :D .

Och jag har sett objektet, Kristel ;)
Lycka till i morgon!

ang skrev:
Och jag har sett objektet, Kristel ;)
Lycka till i morgon!

Visst är objektet bara så :love: :love: , ska bli roligt att titta på "raggsocka". Är lite rädd att jag ska hitta drömhästen innan jag hittat ett bra hem till min store brune och helt plötsligt stå där med TVÅ hästar och 1 boxplats och inga pengar. Pluss att jag väl blivit ensamstående på kuppen ;) eftersom maken redan nu tycker att hästarna kostar rent för mycket :crazy: .

Dumma skitväder :mad: !
Blev ingen tur idag men vi hoppas komma iväg imorgon istället *håller tummarna*

Jag håller också tummarna.
Men du får involvera maken - min sambo har numer en egen liten raggsocka, det är lugnast så ;) Fast killar och "leksaker", det kan nästan bli ännu mera slantkrävande så här ...

Lycka till. på något sett är det som om hästarna med sitt lynne och sina egenskaper stämmer precis med det jag behöver utveckla hos mig, ifråga om lyhördhet, nyfikenhet, flexibilitet och vilja. jag har mycket att tacka mina hästar för. Så trots stora pengar löser jag det. Livskvalitet kostar men ger också mentala och fysiska resurser. :)

ang skrev:
Men du får involvera maken - min sambo har numer en egen liten raggsocka, det är lugnast så ;) Fast killar och "leksaker", det kan nästan bli ännu mera slantkrävande så här ...

Han sa så sent som igårkväll att "Hoppas du hittar en stooor en så även jag kan få "åka" med på en tur ibland" :love: .
Inte lätt att känna sig "lagom" om man är på gränsen till 2 meter lång och är begåvad med långa ben :D .

Även hans hobby kostar en vacker slant så han har full förståelse för att hästarna kräver uppoffringar och eftersom dom betyder så mycket för mig så gnäller han inte, han är älskad min "lille" gubbe :love:. Lite svårt att fatta att en liten raggsocka kostar mer än vårt stora halvblod var det förstås :D

Har varit och tittat på det lilla objektet men det kommer inte att bli hon. Väldigt söt och rar häst på alla sätt och vis men faktiskt lite för lite gnista. Även för mig. Men guda rar och trevlig.
SÅ sökander fortsätter............................

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 037
Senast: Ramona
·
R
Hundavel & Ras Nu har jag slitit mitt hår länge nog över att försöka navigera djungeln av raser och uppfödare, utan att komma någon vart. Så med risk...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 310
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 783
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben