Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Kram, Cress!

*KL*
Nu börjar Floa tycka att det är tråkigt med vila men hon har faktiskt tagit det bättre än vad vi trodde innan, hon har onekligen en tendens till att ha myror i brallorna.
Dock får vi sätta på skor fram igen, nu när det blev fruset lerknöggel i hagen blev hon ömfotad. Jag hoppas i alla fall att det är anledningen till att hon linkar, hovis kommer i morgon.

KL
Nu har jag och proffstränaren jag ska skicka iväg Spöket till kommit överens om att sikta på 20 januari som datum när jag ska lämna av henne där, sen spelar ju väder och sånt in också, såklart. Fått veta vad hon ska ha med sig och lite så också :) Wohooo! Nervös och glad - och lite ledsen. Lilla Glädjesockertoppen ska ju vara borta tom Juni :O

Gud vad roligt! Lycka till med din fina guling och uppdatera gärna :)

Det känns jättespännande. Det kostar ju massa pengar men ser det som en investering för min egen skull i min hobby framförallt sen om hon skulle få fina visningspoäng så vore det en underbart rolig bonus :)

KL

Jag var på unghästkurs för Reynir med min 08:a 23-25 november. Jätteroligt och inspirerande minst sagt. Jag har aldrig fått en sån kick av att gå på kurs! All prydlig ridning kastade vi bort och hade bara KUL:laugh:. Reynir red hästarna första två dagarna och vi deltagare fick rida våra hästar sista dagen. Jag kan verkligen säga att jag blev peppad av det här. Silfra har visat lite dålig vilja, men NU:love: svarar hon framåt och skillnaden blev enorm efter bara 3 dagar! WOHOOO va kul:love:

Kul med film. Tycker det ser väldigt harmoniskt ut och fint.
Jag har gått från att tycka att skimmel är "fulaste" färgen till att vilja ha en :eek:

Heter han Pip?

kl

Líf har vila, lite längre än planerat. Jag jobbar för fullt, det är snart jul, mörker, familj osv. Svårt att hinna med.

Planen var att hon skulle visas i vår av Terese Gudmundsson. Men jag vet inte... Det är mycket pengar det handlar om och skulle hon inte bli godkänd känns det väldigt tråkigt såklart.
Jag har börjat vackla. Ska sätta igång henne i årsskiftet och träna på. Jag vet ju att hon är talangfull och väldigt vacker. Men allt ska klaffa på en visning. Sen tanken på att lämna bort henne x antal månader känns så tråkigt.

Tack :) nackdelen med skimmel är att de blir vita tillslut och ännu svårare att hålla ren :eek: Pips bara älskar att skita ner sig :devil: Han heter Pipar, men du vet; kärt barn har många namn :D kallas mest för Pips.

Ja det är synd att dom inte stannar vid att vara mörkt grå appelkastade. Men helvita är också fina, när dom är rena :)

Jag har ju en dubbelguling. Ångrar mig ofta :p Hon är en skitgris dessutom. Min andra, en fux, skulle hellre dö än att skita ner sig.

Det är ju det.... När de är rena:eek: min häst är mer gul-bajs-grön skäck än skimmel:eek: helst skulle jag paketera in han helt i nån slags hel kroppsstrumpa så han kan få vara ren nån gång:angel: för jag måste erkänna att det tar emot rejält o sätta sig upp o rida på en häst med fläckar:o men även jag har gränser vad gäller att täcka min häst. Fast han är helklippt och går med täcke, men det är för att han svettas så mycket när man rider o det tar timmar för honom att torka....:cry:

KL
75559_10151389655409612_1765699306_n.jpg

Dålig bild på Spöket, men törs inte låta henne stå bra tillräckligt länge för att ta ngt vettigare :p

Hon är helklippt och går täckad dygnet runt :p Fick fukteksem. Sen är bilden ngt mörk, så hon är typ vaniljvit i verkligheten.

Exempel på henne när hon går otäckad:
541327_10150710233207688_593799163_n.jpg

527353_10151267395529612_651675823_n.jpg

576520_10151294913099612_2118455856_n.jpg

Sommaren är det lugnt för då har hon en päls det inte fastnar i, men på vintern :crazy:

Tack!! Vad glad jag blir!! Jag har bara reagerat på att hon börjat se mer vuxen ut :bump:

Vill bara passa på att försvara hennes halsansättning, den är betydlig bättre än den ser ut, men som sagt, tordes inte ha henne näck särskilt länge :)

KL..
Red min lilla 08 i dag.. Vi blev lite osams ;)...

Vi hade olika ideer på vilken väg vi skulle ta när vi nästan var hemma.. Jag ville hem (bjuden på middag);)
Min lille kille ville inte hem ännu, ville kolla in en ny väg i stället :)..

Kul med glada villiga unghästar :)..

KL

De sista månaderna har fokus legat på tölten och inte alls så mycket arbete med traven och galoppen... Men idag när jag fick undervisning så jobbade vi även med trav och galopp :laugh: ojoj vad det har hänt mycket med hans galopp :love: den var tidigare väldigt "flat" och blev ofta passaktigt och korsgalopp.. Men idag :banana: var den bara helt underbar!! Han har blivit starkare i bakdelen och "bär" sig mycket bättre nu :love: och traven som har varit bra från början var bara ännu bättre nu, vilket tryck han hade :bump:
Det är ju fortfarande på unghästnivå, men ändå. Han har bara blivit så mycket starkare och mycket mer stabil och allt tackvare töltarbetet :)
Jag blir bara mer och mer såld på denna ras :bow:

Ursäkta skrytinlägget, men jag blir bara så glad :bump:

Lånar min egen knapp :)

Snart blir våra "små" 5 år!! Ojoj jag som tyckt det har varit skönt att gömma mig bakom att han bara är 4, nu känns det lite som att det blir lite mer " på allvar". De är ju fortfarande unga, men ändå känns det som att det blir mer på riktigt nu :bump:

Hur tänker ni med era hästar? Satsar ni på att komma ut på tävling så fort som möjligt eller vill ni att de ska bli riktigt bra innan ni startar för första gången? Jag vill nog ha det rätt så " på plats" innan jag ger mig ut, men samtidigt vill jag gärna se hur han tar det med att komma ut på nya platser och framförallt; hur jag påverkar honom när jag blir nervös:crazy: jag hoppas att vi kanske kan starta nån lätt klass i slutet av sommaren/hösten :d men det visar sig ;)

Lämnar min hos tränare inför visning. Hon blir borta från vecka fyra till mitten/slutet av juni. Sen vetet 17. Hon är bättre än vad jag behöver. Tränar en del men tävlar inte, så får väl se om hon ska fortsätta vara min eller hur jag ska göra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 094
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama