Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*
Jag har också en 08, eller det är min mammas häst som jag har tagit på mig att rida in
Han är vår egna uppfödning e. Omi från Stav och u. vårat sto Hulda som vi också har fött upp (ue. Framifrån från Häringe och uu. vår 30-åriga dam Vaka som vi har på gården).
Nu har min lilla Hektor sin vintervila, men innan han vi börja lite med töltsättningen och han kunde tölta i höger varv. I vänster varv ska vi jobba mer efter vilan, han var väldigt ojämn i kroppen innan inredningen så mycket har hängt på att göra honom jämnare med olika typer av "gymnastik"
Vi ska också jobba mer på att han ska kunna gå i lång, låg form för att sedan hitta en ärlig form. Han vill gärna spänna sig lite så att huvudet åker upp
Det här är min första häst som jag rider in helt själv. Jag har gått väldigt långsamt framåt med honom och alltid tagit det säkra framför det osäkra, vågade inte ens töltsätta honom innan jag åkte till min tränare som tyckte att det helt klart var dags :$ Hon tyckte iallafall att jag hade gjort ett bra jobb med inridningen, så då kunde jag känna mig lättad
Han är iallafall helt underbar, jag har blivit lite förälskad, haha! Riktigt kaxig och har man inte jobbat med honom på några dagar så tycker han att han får göra lite hur han vill. Men han är otroligt läraktig och positiv, väldigt framåt i ridningen och jag har en känsla av att han kommer bli en häst som man måste hålla igång mycket för att han inte ska bli rastlös