Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Jag har tyvärr så dåligt självförtroende gällande min ridning så jag törs faktiskt inte visa några bilder, känns som jag skulle få hela Buke att drabbas av både hjärtsnörp och krupp.
Du får komma hit och kika på eländet istället ;)

Härligt med din 08, som dessutom har coolaste namnet. (Får jag ett stoföl nångång måste jag nog sno det :p )

528556_4819988344282_1235249457_n.jpg

62077_4819997024499_1087455654_n.jpg

Att kunna sidförflytta sig, och rakrikta samt hitta en balans i sin ska vi säga korpulenta lekamen.

Nu töltar lillhäst riktigt bra :bump: Nedförslut funkar såklart bäst. Snart kan jag betrakta henne som töltsatt :love: Underbara talangfulla häst :love:

*kl*

BILDBOMB på den gullegoa nollåttan som bor här hos oss.
Ägaren har börjat rida någon gång i veckan, jag håller igång henne ett par gånger i veckan. Dags att trappa ner och sen blir det nog vila för den lilla hästen. Till våren är det dags för de första tävlingarna :D Så efter vilan är planen att prova passen...
Hon är grymt kul nu, mjuk i munnen, positiv, lyssnar jättefint. Traven som hon tappade ett tag har kommit tillbaka, men man måste rida trav och inte släppa tyglarna och åka trav. På en (förhoppningsvis) framtida T2-häst vill jag heller inte lära in att långa tyglar = trav :p

r3.jpg

r2.jpg

r1.jpg

r7.jpg

r10.jpg

r8.jpg

*KL*
Jaha, idag blev det en ofrivillig avsittning på vår första skogstur tillsammans. Det var dock absolut inte Floas fel, det fastnade en spetsig gren i min hals så jag fick slänga mig åt andra sidan varpå Floa vinglade till (hon är inte så stadig än) och klumpiga jag gled av eftersom jag redan var i obalans.
Mycket förvånad Floa som stod och tittade på mig där jag låg och kravlade i leran.
Resten av ritten gick alldeles utmärkt och fy tusan vilken härlig häst hon är :laugh:!

*kl*

Här går det framåt med båda -08:orna, även om Alfari kanske är den som gör störst framsteg (så har ju Litla kommit bra mycket längre också).

Litla håller jag på att traggla tölt med. Vissa dagar går det bättre än andra, kan vi väl säga ;) Damen vet ju även vad hon vill!

Senaste på lilltjejen:

397297_501353169888982_1676848881_n.jpg

Alfari kommer det förhoppningsvis bilder på i helgen men han har som sagt inte alls kommit lika långt, utan där ligger nivån på att komma dit jag vill i den hastighet jag vill, oavsett sällskap! Han är dock jätteduktig med stona också och det är inga problem.

Nästa helg packar vi in Alfari och Stina i släpet och åker till stockholm på kurs, det ska bli jättekul och efter det kommer det säkert också en uppdatering!

Så en liten bilduppdatering på Alfari då!

Han ligger nog rätt mycket efter alla andra 08: or... Men vi kan både gå framåt, stanna och styra ;)

14159_506533336037632_728570235_n.jpg

546927_506533449370954_51212308_n.jpg

525640_506533589370940_795366809_n.jpg

Ser jätte fin ut.. :)..

Kl..

Min stackare, tyvärr klapphingst är nu buk opererad två gånger på klinik utan resultat... Dom hittar inte kulan, sist tog dom bort kulan som var nere.. De fick avbryta för att han inte får lika nersövd längre än 2-3 timmar..

Nu har jag en ledsen,svullen kille i hagen... Om dryga månaden ska han via blodprov testas om han är hingst eller valack.. Är han hingst så rek en tredje buköppning...

Oh, en stam jag gillar :) Vacker som en dag med en underbar blick. Grattis till en fin häst :)

Han är efter Prins Från Wreta..
Och UE: Odur Frá brún..

Världens snällaste kille faktiskt.. Fast han har så ont nu.. Och så svullen efter sina två buk operationer...

Så tråkigt att behöva se sin häst må dåligt... :cry:..

Jag har också en 08, eller det är min mammas häst som jag har tagit på mig att rida in :)
Han är vår egna uppfödning e. Omi från Stav och u. vårat sto Hulda som vi också har fött upp (ue. Framifrån från Häringe och uu. vår 30-åriga dam Vaka som vi har på gården).

Nu har min lilla Hektor sin vintervila, men innan han vi börja lite med töltsättningen och han kunde tölta i höger varv. I vänster varv ska vi jobba mer efter vilan, han var väldigt ojämn i kroppen innan inredningen så mycket har hängt på att göra honom jämnare med olika typer av "gymnastik" :)
Vi ska också jobba mer på att han ska kunna gå i lång, låg form för att sedan hitta en ärlig form. Han vill gärna spänna sig lite så att huvudet åker upp ;)

Det här är min första häst som jag rider in helt själv. Jag har gått väldigt långsamt framåt med honom och alltid tagit det säkra framför det osäkra, vågade inte ens töltsätta honom innan jag åkte till min tränare som tyckte att det helt klart var dags :$ Hon tyckte iallafall att jag hade gjort ett bra jobb med inridningen, så då kunde jag känna mig lättad ;)

Han är iallafall helt underbar, jag har blivit lite förälskad, haha! Riktigt kaxig och har man inte jobbat med honom på några dagar så tycker han att han får göra lite hur han vill. Men han är otroligt läraktig och positiv, väldigt framåt i ridningen och jag har en känsla av att han kommer bli en häst som man måste hålla igång mycket för att han inte ska bli rastlös :)

101_copy_508af08addf2b3022100188c.jpg

Han är så söt och ska bli roligt att följa honom framöver, har ju sett honom växa upp.

Fy vad jobbigt :(! Han är dock väldigt charmig :laugh:.

*KL*
Floá har vintervila ett par månader vilket jag håller med ägaren om kan vara lämpligt men hon kommer att bli sååå uttråkad av det. Det skall hända saker hela tiden enligt Floátösen!
Efter vilan skall vi sätta igång lite mer på allvar med utbildningen och jag skall börja rida lektion, vi får väl slåss om vem som skall rida för favoritinstruktören ;).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 094
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama