Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Mmm, jag tänkte börja lite lätt med att ha med pållan som handhäst i vinter. Men jag är så peppad på att dra igång :)

Ellehur ;)
ja nu står hon i en hage som det inte ens finns tillstymmelse till gräs. Stödfodras istället.
Hon rörde sig i hagen idag och ser riktigt riktigt trevlig ut!
Det blir spännande och se vad för häst som kommer fram hur fettet.
Hon heter inte längre Disa.. Hon heter "Feta" :)
Skämåsido. Idag när vi bytte hage på dom så gick vi längs en liten väg med de tre fettona..
Disa var såå duktig. Går hur snällt som helst i sin grimma, stannar om man ber henne och ökar om man ber om det.
Det slutar nog bra trots allt :)

Nu ska jag äntligen komma till skott med att visa nya bilder på min 08a, Disa.
Men endast om ni inte ropar rakt ut av hur fet hon är ... :P

Here we go..

dsc_6277_157760240.jpg

dsc_6287_157760250.jpg

dsc_6292_157760260.jpg

Nu har Disa äääntligen åkt iväg på Biggest looser läger, så förhoppningsvis är hon
Smal...are i höst!
Tycker hon är rätt fin under all massa, vilket iofs e rätt svårt o se när de e så mkt,
men endå =)

Aha min Piltur, vilket fint kort det sista :-)
Ja biggest looser kan man säga att de har nu....
Nu lär de ju gå ner några gram i alla fall :angel:

min tjej är riktigt stor i kroppen, och det är inte bara fett även om det är en lite för stor del som är det ;) men framförallt är hon redo för det i psyket, hon har tröttnat på att bara gå i hagen och "skrota" så nu när vi börjat med insittningen och det så har hon blivit en helt annan häst, mycket mer harmonisk och inte så jävlig som hon kunde vara mot både hästar och människor :)

Men det är värt att vänta, för det är underbart sen när man väl får göra det :D

Hoppas.. nu står dom ju på ingenting alls! Tjockisarna.
Men Piltur ligger fasen i LÄ mot min tjej!!

Croon; Jag tror att Disa också kommer bli mycket härligare att ens hantera när vi börjar jobba henne.
Hon tycker inte det är kul att bara gå i en hage. eller.. det skulle vara för maten då... ;)

haha, jaa, fick Siffan gå i en hage där det fanns mycket mat skulle hon nog inte klaga så mycket om jag inte gjorde något med henne.. men eftersom hon är en tunna på fyra väldigt smala ben så är det inget alternativ för henne stackaren ;) Så nu får hon anama livet som häst som får göra mer saker, så nu kanske hon inser att det inte var något att vara avundsjuk på när min andra fick arbeta ;) Men det är väldigt skönt att slippa att lillan kommer fram med bakåtslickade öron och ser så otroligt missnöjd ut som det bara går att göra bara för att visa sitt missnöje över att mamma inte tagit in henne på några dagar ;)

*kl*
Sokki från Kalvsvik leker med hagkompisarna.

Sokki

Till hösten börjar jag med första stegen när det gäller markarbete - lite löslongering. Än så länge är det lek och bus med hagkompisarna som gäller för att ge en bra grundkondition och starka muskler.

Senast ändrad:

Dom sockorna till den färgen är verkligen "to die for" tycker jag!

Jo :). Det gick snabbt att hitta rätt namn till honom när han var föl :)

Idag har vi mojsat lite med Disa. Longerat henne för andra gången. Hon börjar förstå detta nu :-)
En tjej i stallet körde även lite horsemanship med henne också.. Det blir nog bra tillslut..
Nu ser hon ju iaf ut som en häst igen ;-)

horsemanship1_159246299.jpg

horsemanship_159246246.jpg

Hon är fruktansvärt stark i psyket denhär damen. Det blir en rejäl utmaning att börja med henne,
men tack o lov ska jag inte göra det själv.
:)

Har tömkört min dam, gick super! Men hon börjar bli unghästful... rumpan har skjutit iväg lite :P

*KL*

Lite nya bilder på min 08:a.
Än så länge får hon semester ett tag till innan allvaret börjar.
Tagna med en mobil så de är inte de bästa :crazy:

KL

Här är min Silfra född i april -08. Hon har blivit ganska stor nu men inridningen får vänta tills nästa år. Vill nog att hon ska få bli fyra år innan jag sitter på henne. Tyvärr har man o lugg fastnat i kardborrar så för att få bort dem drogs även taglet med:devil:
022.jpg

009.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama