Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Vad är det för stam på honom? :)

Han har egentligen inte så fin stam men verkar röra sig ganska trevligt och tror att han kan bli ganska snygg att titta på.
Han är e. Dímon frá Nedra-Skardi ee. Glampi
u. Fía frá Strandarhöfdi ue. Flugar frá Strandarhöfdi.
Längre bak i stammen har han både Hrafn och Hervar :)

Åh, helt underbar ju! :love:
Är såld på hästar som har stora vita tecken på mulen ;)

Tack :love: ska bli kul att få hem honom sen!

Man rider inte på stammen ;) Min lilla har Hervar både på fädernet och mödernet. Andra och tredje led tror jag det blir, fast jag kan ha räknat galet också :p

Fint med strumpor!

kl.
Nu på söndag hämtar jag hem min vita springare :o S Kul och nervöst, har träffat henne typ tio minuter tidigare.

Nu är hon hemma!

emaj11vila.jpg

Hon har acklimatiserat sig bra men också visat prov på en lätt framvagn... :grin: Men också en underbar trav :love:
Ska bli en spännande resa det här :laugh:

Han har växt på sig en hel del sen han lämnade edeby!
Stora killen!

Allas treåringar ser så vuxna ut, min är så tunn (nyköpt så inte mitt val) så hon ser rätt bebis ut än :S Men gödning pågår...

Tack Michis! ja nog har han vuxit till sig! men än är det mycket kvar... :D

Gimlan, Blundur är ganska "klen" han oxå, tanken har varit att börja sitta på honom till hösten och att han sedan ska få vila fram tills våren 2012. Men som det ser ut nu så känns han alldeles för klen för detta. Vi får se över sommaren hur han utvecklas.
Fin häst du köpt föresten! :D

Jag kommer inte heller sitta på min lilla i år, eller ta föl på, ser alldeles för bäbi ut för det. Men vi testar träns och lite sånt, mest för att jag är pepp på att börja jobba med henne. Hon är sjukt samarbetsvillig och känslig så tror det ska gå bra det här :)

Blundur har ju alltid varit mindre än "sin årskull", så du gör helt rätt i att vänta ut honom :)

Gimlan- Blundur har också fått på sig träns och sadel en gång, sen tränar vi mest ledarskapsövningar eftersom han inte hade någon större respekt för människor ett tag, var lite bufflig och "gåpåig", men efter en tids träning så har han blivit mycket bättre. Nu ska jag börja lite smått med longering och om han inte växt till sig i höst så tänkte jag tömköra honom en del, vi får se hur det går! spännande att följs åt :-)

Michis- Ja visst är han det! han har alltid varit senare i utvecklingen än de jämnåriga, alltså kroppsmässigt. Som sagt han är fortfarande väldigt " valpig" så att sitta på honom det här året blir det nog inte av. Tänkte försöka ha med mig honom som handhäst, passa på nu när Vök står här :-)

Min lillstrumpa är mycket känsligare och mjukare i psyket än min vuxna isis, Saga, vilket resulterade i att jag morroade och hytte med handen när lilla tänkte knata ur boxen, precis som jag hade gjort mot Saga. Lillskruttan stod blickstilla resten av tiden jag grejade med henne... skrämde halvt ihjäl henne typ, stackars liten :D

Extriörbild på min skrutta:

e-juni11.jpg

Hon var så smal när jag köpte henne att jag inte vågat visa upp hela henne... Så vad tycker&tänker ni? :)

Jag tycker att hon är väldigt lik Blundur i kroppen! vi får hoppas att de växer till sig ordentligt i sommar :-)

Vi får hoppas det :D man vill ju börja med dem på riktigt nån gång ;)

Pyr: Bakifrån ser man att hon är lite tunn över rygg och rumpa, lite takig och proteintunn, men det tar sig iaf :)

Tror och hoppas hon kan bli riktigt snygg :)

Extriörbild på min ena 08, som också har en del kvar att växa i!;)

32482074.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama