Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Vad fin hon e!!

Min är så fet och ful nu så henne vill man inte ens lägga upp bild på haha!

Tack :)

Då skulle du sett min 3-årings mamma. Henne kan vi snacka om fet.
Hon har gått hos hingsten i lite mer än 6 veckor så de blir hårdbantning nu när hon kommer hem sedan och absolut inget mer bete.
Så med tanke på hur hon ser ut så kan jag inte tro att din kan vara fetare ;):D

Lite rumpa att växa i kapp där :D Stam på den? (Ursäkta att jag tjatar på alla om det, men är lite stamnörd :P.) Färgväxlare är urläckert!

Asterix: Stam på din?

Lite rumpa att växa i kapp där :D Stam på den? (Ursäkta att jag tjatar på alla om det, men är lite stamnörd :P.) Färgväxlare är urläckert!

Asterix: Stam på din?

Ja visst har hon! men det jämnar nog ut sig;)
Litla är e:Tjaldur fra Skullerup ue: Dropi fra Kilhrauni uue:Piltur fra Sperðli:)

Ah, en Askurbebis, har min vuxna häst hos Silverkedjan som ägde honom i många är så träffat några ättlingar till honom. De jag träffat har varit skitmysiga!

Sæta: Misstänkte att Tjalle var inblandad, hans avkommor brukar vara så underbart söta, inte minst de som blir konstantskimmlar men många av hans bebisar får ju också, precis som din, massa man (vilket jag är väldigt svag för...).

Jag blev så glad att Askur skulle stå i Skåne innan han åkte till Danmark så de gick ju inte att missa att betäcka med honom då. Så då fick man ju ta tillfället i akt:D

Knapplån

Min ena -08 (Freyfaxi) har flyttat till Falkenberg så nu har jag bara Brenna kvar, så här såg hon ut i slutet av Maj. Tjock och fin:angel:
012.jpg

Tänkte börja vänja henne lite vid sadel osv i höst (september eller när jag får tid) sen får vi se.

kl Ny bild på min skrutta:
ejuli.jpg

Funderar på betäckning nästa år och en kandidat är Gneisti från Hvidagården.

KL.

Nu är det inte långt kvar till inridning! :D
Disa åker nog i oktober ungefär. Till Eyvi även denna gång!
Är fantastiskt nöjd med hans arbete! :)

Hon bör dock bantas REJÄLT innan hon åker. Hon kommer vara GALET hård i huvet!
Det ska bli aningens kul, har ju bara väntat 3(4) år nu!! :)

disa_157439191.jpg

disa2_157439247.jpg

disa3_157439617.jpg

1 år gamla kort!
/Tessan

Jag tänkte ge mig på inridningen själv (har dock stort och dagligt stöd av mkt erf. inridare som jag är inackorderad hos), hjälpte till med inridning förra vintern (med samma person) och det gick ju bra :D Tänkte sätta igång lite lätt i vinter :) Ska bli kuuuuuul!

Jag vågar inte fästa mig för hårt dock, har nån vision om att hon skall säljas om ngra år :o Har en till isis nämligen en 01:a som är min riktigt stora kärlek. Fast Spöket (som hon kallas) kommer närmare och närmare hjärtat allteftersom...

jag satt på min lilla Sif igår, hon var hur cool som helst så nu hoppas vi på att insittningen och inridningen fortsätter i samma spår! :)

Nu ska jag äntligen komma till skott med att visa nya bilder på min 08a, Disa.
Men endast om ni inte ropar rakt ut av hur fet hon är ... :P

Here we go..

dsc_6277_157760240.jpg

dsc_6287_157760250.jpg

dsc_6292_157760260.jpg

Nu har Disa äääntligen åkt iväg på Biggest looser läger, så förhoppningsvis är hon
Smal...are i höst!
Tycker hon är rätt fin under all massa, vilket iofs e rätt svårt o se när de e så mkt,
men endå =)

Gha!! Jag blir avis, min är lite väl unghästig i kroppen för att jag ska våga sitta på henne :(

Gha!! Jag blir avis, min är lite väl unghästig i kroppen för att jag ska våga sitta på henne :(

Jag ska inte låta någon sitta på min förrän våren -12 och sedan ska hon få hela sommaren på sig och sedan fortsatt inridning till hösten -12 då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama