Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Min syrras lilla pålle blev hela 3 år för nån vecka sen! :)
dsc_0491k_162170394.jpg

dsc_0484k_162169970.jpg

84100_1219418634.jpg

dsc_0923_154687976.jpg

Dimbrá Från Mattas
f. 5 augusti 2008
e. falki fra saudarkroki
ee. Fáni frá Hafsteinsstödum
eu. Orka frá Saudárkróki
u. Freyja Frá Gerdum
ue. Bodi Frá Gerdum
uu. Toppa fra nått???? xD
uee. ofeigur fra flugumyri

KL
Min treåring för nån vecka sen:
emblafisksjon.jpg

Sto efter Svadilfari. Bild: (med tillåtelse) Tim Kvick

KL

Min lilla Brenna fick sadel och träns på sig för första gången idag (longerade henne för första gången igår) Hon är jättetrevlig att arbeta med, följsam och uppmärksam det enda hon gör som är mindre kul är att hon försöker bita mig i rumpan när jag grejar med hovarna:D

Min fick följa med som handhäst idag, har övat lite kring gården men idag var hon med ut. Vi mötte bilar, en cyklist, en skolklass som alla rusade fram och ville klappa, gick genom ett bostadsområde - och hon var urcool! Inte rädd för något, inget krångel, sprang i vattenpölar, gick i lera och var sååå duktig :)

Är han silvergulsvart? :)

Har inte testat henne men jag tror hon är silvergulsvart. Hennes mamma är gulbrun och pappa silversvart så chansen finns där ju;)
Men sedan hörde jag att silvergulsvarta hästar är inte apelkastade och de är hon just nu för tillfället...

Oh, sry var det en hon :D Låter skumt att en silvergulsvart inte skulle kunna vara apelkastad, men hon skulle väl iofs kunna vara silvergulbrun också. Ser iaf ut som hon har silver och gult i sig.

:D Japp de är en hon ;)
Jag tycker också de verkar konstigt att silvegulsvarta inte skulle kunna vara apelkastade (hoppas någon mer färgkunnig än jag kanske kan svara på de här).
Jag mejlade bilder på henne till Tim (Silverkedjan) när hon var liten och då sa hon att antingen är hon silversvart eller silvergulsvart.
De står att hon är silversvart i passet i och med jag inte visste när hon var liten

Jag kan höra med Tim om det där med apelkastningen, står inackorderad hos henne nämligen, men det låter skumt. Silversvarta kan ju vara ganska rejält apelkastade så varför skulle det gula anlaget omöjliggöra det? Fast kan väl vara så... Kan höra iaf efter om du är nyfiken :)

Har snackat med Tim. Silvergulsvarta kan mycket väl vara apelkastade men det är inte alltid det syns (så bra) pga det gulanlaget gör med färgen.

Ok tack :)
Om någon vet så är de Tim för färger är hon skitduktig på (säkert en massa annat också )

KL

Brenna är nu longerad några gånger,van vid sadel och träns och sutten på i stallgången. Hon är en fartig lite donna men tar ändå det mesta med ro, hur kul som helst att jobba med henne!

Kl Tänkte jag skulle uppdatera lite från oss. Blundur har nu haft både träns och sadel på sig, han har gått med som handhäst en gång, det gick jättebra och han är totalt orädd, stencool. Det enda är att han är liite trög att ha med sig ut, men i slutet av ridturen gick det bättre. Min väninna har hängt över honom utan problem, min dotter som är 5 har hängt och suttit på honom. Han är jätteduktig :D

KL Min har haft sadel och träns och gått med som handhäst tre ggr nu. Hon är helt underbar! Inte rädd för varken bilar eller når min ridhäst fastnade med benet i en rot och fick panik, bilar som tutar är inte heller farligt. Och galopp var jättekul :D
Är sugen som 17 på att sitta på min lilla men ska vänta liiiite till. Tror iofs inte att hon gör nån grej av det :)

KL

Jag har blivt ledd några ggr på Brenna och idag var första gången jag red henne själv på banan utan att nån ledde eller gick före.
Det gick alldeles utmärkt, blir nog en fin häst det där...:laugh:

Åh! Första gången? Jag blir så avundsjuk, får bara vänta öhm 2 år till..

Kl

Min 08 har nu under hösten vart iväg på inridning.
Det har gått jätte bra :-)
Var iväg och provade att rida på honom för lite drygt 1 vecka sedan:love:
Nu ska han vila ett par månader och smälta allt!

piltur2011_168134552.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama