Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Jag håller med Gimlan om att du bör vänta ett tag med att fatta ett beslut. I alla fall tills värsta chocken lagt sig. Än en gång kram till dig, och jag finns här om du vill prata.
/Alex, om du inte känner igen mig. ;)

Tårarna rinner konstant på mig här, de är de värsta jag varit med om detta:cry::cry:
Mina sambo och dotter tar hästarna så länge tills jag känner att jag klarar av att bara köra förbi stallet till att börja med. Ska höra med en tjej som har en islandshäst om hon vill ha sällskap för jag vill så gärna Blædis ska gå med minst en annan isis och inte bara vanliga hästar.

Tack, Alex, jo jag känner igen dig:)
Jo de är smartast att vänta men just nu känns de som jag inte vill hålla på med hästarna men de kommer säkert att ändras lite längre fram.

Precis, kanske är bättre att då låna ut henne till någon så länge, eller bara ha henne helinackorderad någonstans, så kan du ta tag i det när du känner dig redo.

Usch vad tragiskt :( Kram härifrån!!!

KL.
Min 08a börjar arta sig nu efter käkbensfrakturen som hon drog på sig för drygt 2 veckor sen..
disa-red_178035374.jpg

Man ska inte vara partisk, men jag tycker hon börjar likna en svan - ifrån ank-unge perioden :love:

Vad fin hon är! Och skönt att hon börjar bli bättre. :)

KL

Nu är min lilla Silfra från Lilla Bu under inridning. Hon rids nu i alla gångarter och den här dagen visade hon upp att hon även kan gå i pass:D
Hon har varit i träning sen slutet av november med lite uppehåll runt jul.
120105-silfra3.jpg

120105-silfra7.jpg

120105-silfra5.jpg

Hi hi ingen fara de är fina bilder på er =D

Hon var hängig och andades rätt häftig natten mellan Tisdag och Onsdag den 29 och 30/11 så distriktarna kom ut så då fick hon smärtlindrande och kramplösande och hon slutatde andas så häftigt och verkade bra sedan. jag skulle ut och gå med henne 1 gång i timmen i ca 10 min var gång i ca 7 timmar. Hon blev piggare och bärjade äta och magen kom igång på henne och i Torsdags kväll när jag skulle ta in de så låg hon död i hagen :cry::cry::cry:
Jag är helt fördärvad och detta maler i huvudet på mig hela tiden. Vet inte om jag kommer att orka köra dit till de stallet igen. Min Móa betydde så mycket för mig.
Funderar på att lägga ut Blædis till salu även om de inte känns rätt i hjärtat men vet inte annars hur jag ska lösa de. De får gå några dagar till innan jag tar några beslut om de
men herregud vad hemskt!! :cry:

Här är våran Nattrafn! 3,5 år
Riden knske 10 gånger, och han bara älskar det!
Beter sig som om han aldrig hade blivit annat än riden. :D
Tror mycket på denna hästen!

1103370.jpg

Absolut ingen påhopp!:D

Vad är fördelarna med att rida en så ung häst på stång?
Är själv mycket förtjust i den på äldre mer utbildade, men har ingen erfarenhet av den under inridning.

Ja de var de verkligen och jag saknar henne så mycket. Har tappat mitt intresse för hästarna så jag funderar fortfarande på hur jag ska göra med min nu snart 4 åring:crazy:

Ja de var de verkligen och jag saknar henne så mycket. Har tappat mitt intresse för hästarna så jag funderar fortfarande på hur jag ska göra med min nu snart 4 åring:crazy:

Nämen så trist! Jag skulle sett till att få den inriden och sen ev. försöka sälja eller se om en inriden häst skulle kunna ge intresse ny glöd.

Jag rider inte min 08:a på bett ens. Även om hon har bett i munnen. Även hon är riden ca 10 ggr.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama