Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Dina hästar är alltid så uttrycksfulla och vackra:laugh:
Är detta Dökkvi dottern (minns att du har en sådan)?
Hur har det gått med silverhingsten?

Åh tack! :o

Denna är efter Skyr. Villimey som är ett år äldre är efter Dökkvi. Ibland är de rätt så lika. På bilder där de är jämngamla kan det vara svårt att se vem som är vem. Villimey är på inridning och i bästa fall blir det visning till våren. Silverhingsten, Vindfaxi har haft otur med skador (bla pga att annan hingst sparkat sönder box (ar?) och det då blivit slagsmål. Han är nu på träning med sikte på första visning i vår.

Kl

Nu har jag oxå två 08or hemma på gården! De är förståss inte mina, men den ena av dom är fasligt nära att jag kidnappar snart ;) De tillhör min kusin men bor hos mig.

Min favorit...

Rák fra Irumgård

E: Mjölnir fra Heradsdal
U: Rönd fra Nordur-hvammi (E: Lykill fra Langholti II)

rak2.jpg

rak1.jpg

wpid-imag0502.jpg

Jag gillar att hon har så långa ben...(till skillnad från mina egna kortbeningar) Och såklart att hon ser ut som min drömhäst i ansiktet, har nästan samma färg och exakt samma bläs som jag drömt om sen 12års ålder... Och så passar hon mig i lynnet. I'm in :love:

Rás fra Egevaenget

E: Geysir fra Keldudal
U: Frigg fra Enighed (E: Kjarni fra Tyrevoldsdal)

wpid-imag0589.jpg

Jag skall försöka ta lite mer bilder på dom i rörelse...

Nya bilder på min ena 08a.
Brenna
088.jpg
[/IMG]
Med lillasyster
089.jpg
[/IMG]

Han är ruggigt lik Fáni till sättet. Sådär trivsamt försynt och är jättenöjd om nån annan sköter ledarskapet.

Han är ganska stor, ca 140 kanske (dvs jämnstor med hagkompisen som är mätt enl. alla konstens regler) men han blir nog inte lika hög som Fáni även om han kommer att växa en bra bit till.

Börjar med honom i höst om han är kvar då.

kl
*viskar tyst*
Snart kan jag också vara med i den här tråden... :D

Sif fra Bilsebjerg, det är min lilla donna :)

får inte till det med bilder men har ändå inga nya men ska försöka få in någon snart :) men ni kan ju se hennes huvud på min lilla bild iaf ^^

är det enbart jag som kommer tjuvstarta inridningen om ett tag..? Och innan alla hoppar på mig: jag kommer göra det för hon blir så otroligt mycket mer harmonisk och snäll mot andra hästar och människor när hon får uppmärksamhet och får använda sitt lilla huvud :) men inget sittande på henne fören till hösten men allt för arbete :)

Senast ändrad av en moderator:

Idag är det exakt 3 år sedan man kom ut i hagen och fick syn på denna lilla sötnosen! Tänk va tiden går fort! :)

20560780.jpg

Nu har hon blivit en stor fin tjej som älskar och visa upp sig!;)
Har lite försiktigt börjat med med att markarbetat henne. Å herregud vilken häst jag har fått! Så himla lättlärd, lyhörd och framåt:love:

32287161.jpg

32310228.jpg

32287163.jpg

32287162.jpg

Affären är inte helt klar :) Papper ska skrivas under och pengar ska byta konto men om inget oväntat händer så blir jag snart ägare till ett dubbelgult (cremello ell. perlino ej testad så lite oklart) sto E: Svadilfari från Knutshyttan UE: Samherji frá Saudárkróki
:D

Vad spännande! Jag håller tummen för att allt går smidigt och jag ser fram emot bilder ;)

Grattis igen! :D
Tror inte det funkar eftersom det verkade länkat från facebook och det var ingen bildadress (måste sluta på .jpg och liknande tror jag för att den ska synas här som en bild). Om du har öppet så att alla kan se dina bilder så kan du ge ut länkadressen istället :)

Testa såhär:
230729_10150235619529612_737204611_8619692_7553990_n.jpg

Tack!! :banana::banana::banana:
Embla Från Åsberg
f. 2008
E: Svadilfari från Knutshyttan
UE: Samherji frá Saudárkróki

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama