Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Lite långt att skicka ston från Norrland till Skåne men försöker övertala dem att skicka hit honom igen vid tillfälle =). De ston som gav Atgeirbebisar efter hans besök här har jättefina föl...

KL
Var och fotade mina 08:or idag. Blundur är nu såld till Bengtsfors och åker väl i början av oktober!
090919-_012.jpg

Blundur 1 år och 2 månader
090919-_034.jpg

Silfra 1 år och 5 månader

Har kollat igenom tråden och måste ju bara lägga in bild på min -08
Frami från Slätten efter Atgeir fra Vatnsleysu född den 4 juni 2008

fraami1_51270486.jpg

Oh vad fiiiiin!
Jag är väldigt svag för musblacka hästar, speciellt musblackskäckar!
(Eller konstanskimmlar eller skimmlar haha)

Alla korten blev jättesuddiga när vi var ute sist, men på det här kan man i alla fall se att hon bytt färg sen i vintras. Sambon är elak och kallar henne fåret, för hennes päls är fortfarande lång på vissa ställen och ihoptovad som ull, särskilt på halsen (därför den ser lite grov ut)

Blev bara bilder på Brá denna omgång, får se om Röskva får vara med till helgen, hon har nästan fällt färdigt och börjar se ut som en häst:D

DSC_6397.jpg

Vet att den är lite gammal bild, men gu vad söt hon är! *love*
Jag vill också ha fööööl ju! (har ett här hemma men äger henne itne så hon ska hem i vinter :( o då har jag bara vuxna mamma kvar)
Konstantskimmel är hon väl? söt som fasan iallafall.

KL: fanns en hel den adnra mumsingar men tänkte att jag ska inte spamma tråden bara för att jag sitter och kolar på söta föl haha!

Senast ändrad av en moderator:

Tack så mkt! Min lilla ögonsten :love: Han betyder väldigt mkt för mig då vi var tvungna att avliva hans mamma när Frami endast var 1 mån och 1 vecka. Så vi två har gått igenom mkt tsm!

Men har inte du en arab?? tänkte å du hänger ju här inne nuförtiden=)

ska du köpa en islandhäst eller?=) eller älskar du rasen bara så där fasten du har arab?=) eller har du en av varje aknske+=)

Haha jopp jag har Elsa min arab, MEN jag älskar isisar också, har alltid hållt på med båda.

Tyvärr så har det visat sig att hon ahr flera allvarliga pålagringar och en cysta :( så hon ska tillbaak dit hon kom ifrån, det var tänkt att jag skulle köpa henne officiellt nu i oktober, och därför gjordes röntgen (har haft henen sen januari men hon var dräktig så gick inte röntga) och nu kan jag ju inte ha kvar henne :(

Så är arab-lös snart :( Är väldigt ledsen för hon komemr avlivas sen när fölet är äldre. Min stackars älskling.
Ett tag sen fastnade jag för Skenkur som är en isis hingst, men hade ju inga planer på att göra så mycekt med honom, men nu när jag inte kommer ha Elsa längre så kommer jag börja träna honom istället så då blir det isis 'på riktigt' ett tag.

Sen får vi väl se vad det blir för häst men Skenkur får jag låna så länge jag vill iallafall som tröst, så nu lär jag hänga här ännu mer.

Oj vilken tur att han klarade sig då så pass bra, ser ju väldigt fin ut i kroppen *mums*

Ja, som tur var så hittade vi en amma till honom. Även islandshäst! Så han har trots allt fått vara HÄST :)

Vilken tur! Det finns en ung hingst som nästan dog på första dagen, o mamman ville inte ha honom och han hade ingen amma, så har blivit väldigt...inte häst :(
Men han har börjat kunna gå ute nu med en del av dom iallafall så vi hoppas på att han ska blir lite halv normal ialafall!

Hästar är ju så lätt att dom blir helt fel präglade lisom :(

Jag tittar sällan in i denna tråden för den ja, den gör lite för ont.
Men jag är SÅ otroligt glad för din skull, att Frami klarade av allt och är så vacker nu!!
Åh jag vet inte riktigt vad jag skall skriva egentligen.. Bara lycka över att ni klarat det tillsammans!!!

Vet att den är lite gammal bild, men gu vad söt hon är! *love*
Jag vill också ha fööööl ju! (har ett här hemma men äger henne itne så hon ska hem i vinter :( o då har jag bara vuxna mamma kvar)
Konstantskimmel är hon väl? söt som fasan iallafall.

KL: fanns en hel den adnra mumsingar men tänkte att jag ska inte spamma tråden bara för att jag sitter och kolar på söta föl haha!

Japp konstantskimmel född svart. Blir nya bilder om ett par veckor när töserna kommer hem igen, de går på bete några mil bort över sommaren.

Oh vad fin han är, ser så rejäl o bra ut och hade tänkt att säga när jag satt o kollade igenom tråden men ville itne spamma haha!

Jag gilalr den modellen, rejäl utan att vara grov egentlgien (smaksak lite iof.)
Ser väldigt 'ihop' och jämn ut :) Och färgen är ju inte nåt som är fel på direkt ;)

Min 08a växer snart om sin storasyster som är två år äldre.. Vilja är otroligt charmig och världens mysigaste. Hon blir överlycklig såfort man gosar med henne.

Vilja från Yla är e: Berserkur frá Stykkishólmi och u: Mitt sto Vera frá Södulsholti.

Här är lite bilder på henne:love: De är tagna nov-09

30283187.jpg

30283189.jpg

30283188.jpg

Hur ser era 08or ut nu då?

Senast ändrad:

Så här ungefär (någon vecka sedan).
IMG_3648.jpg
[/IMG]
De är på Island ännu men kommer hem 6 feb

KL

Spök
007-4.jpg

033-1.jpg

Stolt född 2009, spök född 2008
002-3.jpg

Glossa
004-4.jpg

Spök är fantastiskt fin!! Jag är ju så svag för brunblacka:love: Hon ser jättefin ut i kroppen.

Glossa ser ut att bli vääldigt hög!

Ska bli riktigt roligt att få följa deras utveckling:laugh:

Vad tycker du om Vilja?

Tiden går så fort! Hon ser ju vuxen ut redan. Hon är så söt, roligt att ha fått se henne utvecklats till en skönhet! :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25