Ipren till hund?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ipren till hund?

Jo, det kanske är sant.
Men jag känner många kinesuppfödare och jag hävdar i alla fall att vissa här har FEL.
Verkligheten mina "vänner", ta en titt på verkligheten, inte bara på vad en del säger och vad matematiken säger...

Sen tycker jag att det är konstigt att säga att man ska hålla käft.
Är det seriöst i en diskussion?
Veterinär eller inte...

Suck
 
Sv: Ipren till hund?

Jo, det kanske är sant.
Men jag känner många kinesuppfödare och jag hävdar i alla fall att vissa här har FEL.
Verkligheten mina "vänner", ta en titt på verkligheten, inte bara på vad en del säger och vad matematiken säger...

Sen tycker jag att det är konstigt att säga att man ska hålla käft.
Är det seriöst i en diskussion?
Veterinär eller inte...

Suck

Nej jag försvarar inte peter på nåt vis han o jag har kommit ihop oss i en del trådar o håller med i vissa. o tycker kanske inte man ska säga såna grejer. även om jag sjlv råkar göra det ibland så kanske man inte menar det så hårt som det låter. Jag är också i mot nakenhundar o.s.v. men det har med min bakgrund o göra inom hunderiet lärd efter den gammla stammen när det gäller både syn o dressyr på hund. även om jag bara är 25år så tycker jag det mesta när de gäller hund stämmer bättre på äldre dar än nutiden med allsjöns larv folk håller på med sina hundar.
 
Sv: Ipren till hund?

Men då hoppas jag att du inte drar alla kinesägare över en kam och tror att det är "allsjöns larv" som du säger, att det är detta som alla kinesägare gör.

Det säger mycket om "bruksfolkets" syn på kineser.
Du vet väl att det finns kineser som tävlar i spår, lydnad och agility??
Det är en hundras som alla andra, man KAN göra annat än att klä den i kläder......
 
Sv: Ipren till hund?

nån av radon eller bus_patrullen är ju som en dålig hund, veka så de inte kan slåss för sin egen sak, att dom måste endra ringa eller hur dom nu fick tag i dig så fler skulle försvara nakenaveln , riktigt larvigt. Så kommer du som nån stridstupp o gormar som du ägde stället.

URSÄKTA MIG???

vadå vek hund, jag står upp för det jag vet nått om!!

Dessutom känner jag inte Snubbel och har inte en aning om vem hon/han är!!
 
Sv: Ipren till hund?

Men då hoppas jag att du inte drar alla kinesägare över en kam och tror att det är "allsjöns larv" som du säger, att det är detta som alla kinesägare gör.

Det säger mycket om "bruksfolkets" syn på kineser.
Du vet väl att det finns kineser som tävlar i spår, lydnad och agility??
Det är en hundras som alla andra, man KAN göra annat än att klä den i kläder......

MYCKET bra skrivet....

kan oxå tillägga att det är en kinesägare om nyss gjort nån spårtävling el liknande....alla på den klubben blev helt förvånade att denna hund VANN över ALLA raser!!
 
Sv: Ipren till hund?

Men då hoppas jag att du inte drar alla kinesägare över en kam och tror att det är "allsjöns larv" som du säger, att det är detta som alla kinesägare gör.

Det säger mycket om "bruksfolkets" syn på kineser.
Du vet väl att det finns kineser som tävlar i spår, lydnad och agility??
Det är en hundras som alla andra, man KAN göra annat än att klä den i kläder......

ja det går o tävla med bulldogg också o inte är det en sund hundras som ett ex.

ingen av dom grenarna är speciellt avancerade på lägre nivå. Agility vet jag inget om så det ska jag inte uttala mig om.
Spår o lydnad och sök kommer du till elit med en halvdålig bruksschäfer utan problem. medans du får slite mycket hårdare med en annorlunda ras.
 
Sv: Ipren till hund?

Vem är det som gormar?
Inte jag hoppas jag...
Jag försöker vara så lugn jag kan fast jag läser detta skitsnack som pågår här...

Det är sorgligt att denna syn på kineser finns, men jag antar att det inte går att ändra på den..
Den som vet allt, vet allt och så kommer det nog alltid att vara.

Jag hävdar i alla fall tex att det med att 25% skulle vara livsodugliga, det stämmer inte.
Ta en titt på hur många kineser som föds.....hur många är det som inte överlever?

Fakta, fakta.......
 
Sv: Ipren till hund?

URSÄKTA MIG???

vadå vek hund, jag står upp för det jag vet nått om!!

Dessutom känner jag inte Snubbel och har inte en aning om vem hon/han är!!

men varför tar du åt dig då av mitt inlägg som en dålig hund igen, är du inte träffad så bry dig inte. Då var det Radon som fick hit snubbel jag skrev er två för ni var dom enda med kineser.
 
Sv: Ipren till hund?

Och hur vet du det???
att man får slita mycket mer med en kines??
Hur många kineser har du tränat???
Ärligt nu, vad är din erfarenhet, hur många??????
 
Sv: Ipren till hund?

Ja, då har hon haft tur. För varje gång man parar två nakna kineser löper man 25 % risk att få valp med dubbel uppsättning nakengen, som därmed blir livsoduglig. Troligen resorberas dessa foster precis som med lethal white hos hästar, men det är jag inte helt säker på. P_L har nog bättre koll på detta.

Det handlar alltså inte om att man alltid får utfallet att 25% av valparna blir livsodugliga, men varje gång finns det så stor risk att det händer.
 
Sv: Ipren till hund?

Jag ser bara bruksraserna, resten får ni hållas med finns bara några få raser jag ser som genuina hundar o hållas med.Tänker ju knappast lägga ner tid på o kolla upp kineser då hinner jag ju med ett pass med mina egna istället so jag värdesätter 100ggr högre än o sitta o leta statestik.

Sen att folk ska ha sällskapshundar det är en självklarhet men kom inte o säg att kineser är en brukshund för då bryter jag ihop.
 
Sv: Ipren till hund?

Det finns de som hävdar att HD inte är ärftligt heller eller att dålig mentalitet hos hund alltid beror på ägaren, men det betyder inte att de har rätt.

Samma gäller med dina seriösa uppfödare.
 
Sv: Ipren till hund?

Och hur vet du det???
att man får slita mycket mer med en kines??
Hur många kineser har du tränat???
Ärligt nu, vad är din erfarenhet, hur många??????

Inte enda skulle inte ens åt ta mig o köra en Kines.

Men visa mig statestik där då på tävlingar på spår sök o lydnad.
För där slår du mig inte på fingrarna det kan jag garantera dig.

Jag kan visa dig 100tals med hundar som är mediokra och som är i elit i dom grenarna.
därför menar jag att du får jobba fan så mycket hårdare med en kines än ex en schäfer i dom grenarna.
 
Senast ändrad:
Sv: Ipren till hund?

Jag ser bara bruksraserna, resten får ni hållas med finns bara några få raser jag ser som genuina hundar o hållas med.Tänker ju knappast lägga ner tid på o kolla upp kineser då hinner jag ju med ett pass med mina egna istället so jag värdesätter 100ggr högre än o sitta o leta statestik.

Sen att folk ska ha sällskapshundar det är en självklarhet men kom inte o säg att kineser är en brukshund för då bryter jag ihop.

jag säger inte att det är en bruksras MEN den KAN likväl som andra. Finns vissa som tävlat högt i lydnad osv...

Kinesen är en väldigt intilligen hund och passar till det mesta!!
 
Sv: Ipren till hund?

jag säger inte att det är en bruksras MEN den KAN likväl som andra. Finns vissa som tävlat högt i lydnad osv...

Kinesen är en väldigt intilligen hund och passar till det mesta!!

Jag sa inte inte i mot jag sa man får jobba mycket mer om man ens lyckas ta sig till elit. Men det gör du garanterat med en halv bra schäfer i alla grenar.

Det är skilland o vilja o vilja i raser det ska du ha klart för dig.

har två st som är här hemma ena är 9månadera unghund, en riktig hund som går lika hårt i skyddet som många vuxna hundar bara kan drömma om. Den äldre en arbetsmaskin som jobbar både dag o natt om han fick.
 
Senast ändrad:
Sv: Ipren till hund?

Om du ser längst ner så ser du vilka som är i hundforumet! så pass länge har jag varit här att jag vet vad folk har fölr hundar hyffsat iaf haha på dig själv.

Jag kan inte se någonstanns vem som är med? vadå nere?

Men de kan ju vatt inne å sett de tidigare...eller hur? inte vet jag...bara mena att så kan de ju va...

jag har inte angett el skrivit någonstanns vad jag har för hundar....så de hade du inte vetat om jag inte sagt det här...
 
Sv: Ipren till hund?

Jaja nu ska jag iaf gå och lägga mig'

tyck va ni vill om kineser och deras gener...

jag tycker en sak om min ras som är UNDERBAR PÅ ALLA SÄTT Å VIS...så får ni tycka en annan sak...

Ni vill ha schäfer , rottis osv...vikket jag ALDRIG skulle vilja ha!!!

jag vill ha nakenhund vikket ni aldrig skulle vilja ha!!

..... slut!
 
Sv: Ipren till hund?

Jaja nu ska jag iaf gå och lägga mig'

tyck va ni vill om kineser och deras gener...

jag tycker en sak om min ras som är UNDERBAR PÅ ALLA SÄTT Å VIS...så får ni tycka en annan sak...

Ni vill ha schäfer , rottis osv...vikket jag ALDRIG skulle vilja ha!!!

jag vill ha nakenhund vikket ni aldrig skulle vilja ha!!

..... slut!

Ja du får ha va du vill men jag kan ju säga va skönt i vinter jag behöver inte tänka på vädret släpper ut mina hundar på gården så får dom gå där hela dagen onjuta medans din fryslort knappt går av trappen, sen kan man ju se det som posetivt också man slipper vara ute så mycket själv i dåligt väder.
 
Sv: Ipren till hund?

sikka mogna ord du kommer med...verkligen....fryslort haha

Men MINA är inte särskillt frusna av sig och går mer än gärna ut och leker i snön i några timmar...
Så ute på vintern e jag lika mycket som du och alla andra så de så haha:bump:

Det har jag svårt o tro men men
 
Sv: Ipren till hund?

Ja, jobbar man natt och har jour så kanske man sitter och läser kl 2 min unga man...Vad är det som är så konstigt med det?
Lugna dig, du har ingen anledning att fara ut mot mig på detta vis.
Jag har läst på många forum men aldrig blivit svuren åt som här..


Men, tror vad du vill, du vet inget om mig, men återigen får man bevis för att det tros en massa på detta forum....
Är alla experter på allt här?
Om du vet var jag läser och när..är du synsk eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 247
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 446
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 801
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 803
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp