Ipren till hund?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ipren till hund?

För att det finns alldeles för många människor som delar din åsikt....tyvärr...

Det är tråkigt att läsa hur självisk man kan vara:(

Jag visste inget om den dödliga genen förut men tyckte det var lite illa att sådana hundar existerar...men nu mår jag illa över det...
 
Sv: Ipren till hund?

De är inte alls likadana. De pälsade är sunda och utan letal gen. De nakna bär på en dödlig defekt och saknar dessutom tänder. Ser du inte skillnaden bör du nog inte ens fundera på att bli uppfödare eller låta någon hund alls gå i avel.
 
Sv: Ipren till hund?

Ena varianten är sund men existerar bara för att man skall kunna avla vidare på den andra, den andra avlar man på pga av att en dödlig gen ger den ett "vackert" utseende! Likadana??????
PL

VAAAAAAA???

vadå den ena varianten existerar bara för att de ska kunna avlas vidare på den andra varianten?

Vissa avlar endast på den pälsade varianten.
 
Sv: Ipren till hund?

De är inte alls likadana. De pälsade är sunda och utan letal gen. De nakna bär på en dödlig defekt och saknar dessutom tänder. Ser du inte skillnaden bör du nog inte ens fundera på att bli uppfödare eller låta någon hund alls gå i avel.

Jag vet att de sakerna skilljer dem åt.

Puffen har inte och får inte ha tandbortfall. Allt de där vet jag
men ja trode ni menare vad de är som skilljer OSS från att välja den ena el den andra!!

Jag ska inte bli uppfödare och har inga tankar på det...ÅTER IGEN...sagt 1000 gånger....
 
Sv: Ipren till hund?

Nej därför försvarar jag inte heller aveln, och som jag sa så kommer jag Ev att låta han gå i avel därför har jag NU börjat intressera mig för den biten. Det betyder med andra ord att jag inte kan så mycket/ allt om den biten vikket jag inte heller har påstått att ja kan.

Jaja då tycker jag väl då att den är frän enligt dig då...för mig föredrar jag att säga vacker...frän för mig är nått man tror man e cool för man har...å de tycker jag INTE.

Om man kommer indundrades i tråden med stridsyxan i högsta hugg och lägger ut ett försvartal som du gjorde så får man förvänta sig att få svar på tal.
Om du går tillbaka till sidan 8 och läser vad du själv skrev...
inlägg 188, 197, 198, 200 osv.... Där försöker du alltså från början att verka som betydligt kunnigare än vad du nu vill framstå...

Och i och med att du väljer den nakna varianten av samma ras.. så innebär det att du tycker att aveln av dessa är helt i sin ordning. Även om du inte själv kommer att föda upp.
 
Sv: Ipren till hund?

Men likväl är den pälsade variante nödvändig för att man skall kunna avla vidare på den nakna. Det är väl bra att det finns de med sundare åsikter än du o som alltså bara avlar på pälsade.
PL
 
Sv: Ipren till hund?

Om man kommer indundrades i tråden med stridsyxan i högsta hugg och lägger ut ett försvartal som du gjorde så får man förvänta sig att få svar på tal.
Om du går tillbaka till sidan 8 och läser vad du själv skrev...
inlägg 188, 197, 198, 200 osv.... Där försöker du alltså från början att verka som betydligt kunnigare än vad du nu vill framstå...

Och i och med att du väljer den nakna varianten av samma ras.. så innebär det att du tycker att aveln av dessa är helt i sin ordning. Även om du inte själv kommer att föda upp.

om du uppfattar mina inlägg som betydligt kunnigare än vad jag är så e de ju inte mitt problem.
Jag svarar på de saker jag kan. och har inte babblat en massa om genetik osv...
 
Sv: Ipren till hund?

Om du avser att använda din hund i avel så avser du att bidraga till defektaveln på en dödlig gen!
PL

Ja då gör jag väl det då!

Måste bara fråga en sak,. Det är väl du som är veterinär?
Står du och drar samma visa för alla nakenhundsägare som du får in som patienter? står du och dumförklarar dem oxå för att de har en hund som bär på en dödlig gen?
 
Sv: Ipren till hund?

Men du har anklagat andra för att babbla när de tagit upp fakta o dessutom har du aktivt försvarat att man (mot lagstiftningen) avlar vidare på en dödlig gen.
PL
 
Sv: Ipren till hund?

Jag har inte dumförklarat dig för att du har en hund som bär på en dödlig gen, däremot argumenterar jag mot när du försvarar aveln.
Här presenterar jag min privata åsikt.
I mitt jobb kan jag som anställd inte diskriminera vissa hundägare.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Ipren till hund?

det är ju synd att du uttalar dig om en ras som du UPPENBARLIGEN inte vet ett SKIT om.......

Det finns även en pälsad variant för den som inte vet det...å de klarar sig totalt utan kläder...de förds i samma kull...som nån skrev innan...varför avla på nått som är letalt om man bubblar de....man gör INTE det....det är färför man parar Puff (pälsad) med naken....och inte naken med naken...

Jag har själv 3 kineser...2 nakna och 1 puff...underbarare hudar får man leta efter!!!
Synd att folk har så MYCKET fördomar MEN SÅ LITE kunskap om rasen!!

Tänk... redan här i ditt första inlägg tycker jag att du menar att vi andra inte skall uttala oss om nått vi inte kan... eller förstår...eller ha fördomar om...
Och här i ditt första inlägg talar du om letalgener... Och att man inte får dubbla... Det är väl att prata genetik..
 
Sv: Ipren till hund?

Men likväl är den pälsade variante nödvändig för att man skall kunna avla vidare på den nakna. Det är väl bra att det finns de med sundare åsikter än du o som alltså bara avlar på pälsade.
PL

men vad konstigt - jag har två nakna och bägge deras föräldarr på båda två är nakna. den ena har bara en
pälsad totalt i 5 led bakåt.
nämen oj, han borde varit död för länge sedan... men han mår huuur bra som helst och lyckligare och sundare hund får du nog leeeta länge efter!"!!!
 
Sv: Ipren till hund?

Tänk... redan här i ditt första inlägg tycker jag att du menar att vi andra inte skall uttala oss om nått vi inte kan... eller förstår...eller ha fördomar om...
Och här i ditt första inlägg talar du om letalgener... Och att man inte får dubbla... Det är väl att prata genetik..

J ajg pratade gentik där ...till en viss del ja...

jag vet att nakengenen är letal i dubbel upplaga...därmed betyder det inte att ja kan en massa om genetik.

jag har ju även efter det sagt många gånger att jag inte är insatt i det, att jag inte kan mycke om det osv...eller hur...då får du ju tänka om att aha hon kanske inte kunde så mycket, men hon kunde de där iaf!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 247
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 446
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 801
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 804
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp