Ipren till hund?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ipren till hund?

Vad är okunnigt med att påstå att det är ansvarslöst att avla på en kombination där man vet att i snitt 25% av avkomman draddas av en dödliug defekt????
Fråga gärna veterinärförbundet el SKK vad de anser om sådant.
Men visst du bekräftar alla mina fördomar om nakenaveln.
PL
 
Sv: Ipren till hund?

finns ju massor här med folk som berättat under kvällen hur dom bevitnat på kurser o.s.v. hur nakenhundar ha frusit så de inte ens kunnat medverka på kurserna.

Massor??? jasså. jag har bara sett 1 el 2 st ja....men ja kanske har missat nån då?

Om de har sett EN naken som fryser så kan de ju va så att den tillhör den skaran som e frusna...men alla e inte de.

Mina är inte frusna, går mer en gärna ut i ösregn utan kläder, i blåst och även i minusgrader.
 
Sv: Ipren till hund?

Jag gick in här efter rykten om en "kinesdiskussion".
Jag trodde att det var en bra diskussion, men jag blev förvånad.

Det är nån som tydligen gått igång på ordet letalgen..hur många ggr måste man upprepa sig????
Enligt detta skulle min uppfödare inte ha några levande hundar alls, hon har nästan alltid bara avlat på nakna!
25% är livsodugliga...var det så det skrevs?? Jösses, vilket SKITSNACK!
Men efter att ha läst här förstår jag att det antagligen inte är någon ide att ens komma med argument...
Hur ska man kunna övertyga en som redan är övertygad?

Det är helt klart en människa som älskar att ha rätt, som TROR sig ha rätt om allt.
Bara för att man är veterinär så VET MAN INTE ALLT om kineser.....

Alla saknar inte tänder!!! Det är nästa skitsnack jag läst här.
Min uppfödare har fött upp kineser i 20 år...hon har kanske haft max 5 st som SAKNAT några tänder...De allra flesta är fulltandade och nakna..

Men visst ja, jag skulle ju inte argumentera..Här härskar "Mr-Vi-Som-Vet-Mest....Han ska man inte diskutera med..

Låt honom gå till sängs ikväll men känslan av att veta allt...och han mumlar säkert sitt älskade mantra: "letalgen, letalgen" ända tills han somnar..Nöjd med dagens verk....

Stackars krake.......
 
Sv: Ipren till hund?

Jag har överhuvudtaget inte fokuserat på hur naklenhundarna klarar klimatet det är letalgensaveln som upprör mig.
PL
 
Sv: Ipren till hund?

Det skrev du ju själv att dom inte gjorde!

vi gjorde ju ett tanketest o dina hundar skulle dött kom vi ju fram till o ligga i snön en hel vinter som en huskey.

ja de stämmer.
men de klarar sig i vårt klimat MED KLÄDER!
 
Sv: Ipren till hund?

Jag har alldrig påstått att alla saknar tänder. Däremot är det känd genetik o därav följande enkel matematik att 25% blir livsodugliga om man parar 2 nakna med varandra.
PL
 
Sv: Ipren till hund?

Jag har överhuvudtaget inte fokuserat på hur naklenhundarna klarar klimatet det är letalgensaveln som upprör mig.
PL

ok.

och det som upprör oss kinesägare är vetskapen om HUR LITE EN VETERINÄR VET OM KINESERNA!

Vet många många många som fått svara på frågor ÅT en veterinär...runt om i landet....

en veterinär har ex sagt/påstått nått....å så e de så dem e lixom...å dem bara jaha jaja.....haha skrattretande..
 
Sv: Ipren till hund?

Men om man inte kan så mycket.... då skall man väl inte som du gjorde, komma indundrandes i tråden och säga till oss andra att vi inte skall uttalas oss om en ras som vi "uppenbarligen inte vet ett skit om"
Och inte heller skall man tycka att det är "synd att folk har så mycket fördomar och så lite kunskap"

Om man inte kan så mycket är det väl bättre att ställa relevanta frågor så man kanska kan lära sig nått i stället!!!

Det är ingen som idiotförklarar dig för att du har nakna kineser hemma.
Inte heller för att du tycker om rasen.
Men man kaske kunde önska lite mer kunskap innan du försvarar aveln med näbbar och klor...
Det kallas för ödmjukhet... en mycket bra egenskap...
 
Sv: Ipren till hund?

Jo visst, MATEMATIKEN kanske säger det, men FAKTA, VERKLIGHETEN säger nåt annat.
Min uppfödare...återigen har fött upp i 20 år...nästan alltid parat nakna med nakna och hon får ju inte som är LIVSODUGLIGA!!!
Har hon bara haft tur då menar du??????
Hon är en av Sveriges största kinesuppfödare, hon vet vad hon gör.

Har du kolla på ALLA seriösa kinesuppfödare i Sverige? VET du precis att din matematik stämmer?????????

Varför är detta så viktigt för dig, att du måste ha rätt.
Du VET INTE ALLT, det är bara så..även om du tycks tro det...
 
Sv: Ipren till hund?

Men om man inte kan så mycket.... då skall man väl inte som du gjorde, komma indundrandes i tråden och säga till oss andra att vi inte skall uttalas oss om en ras som vi "uppenbarligen inte vet ett skit om"
Och inte heller skall man tycka att det är "synd att folk har så mycket fördomar och så lite kunskap"

Om man inte kan så mycket är det väl bättre att ställa relevanta frågor så man kanska kan lära sig nått i stället!!!

Det är ingen som idiotförklarar dig för att du har nakna kineser hemma.
Inte heller för att du tycker om rasen.
Men man kaske kunde önska lite mer kunskap innan du försvarar aveln med näbbar och klor...
Det kallas för ödmjukhet... en mycket bra egenskap...

För 1000 :ende gången. JAG har inte försvarat avel, kanske du förväxlar mig med nån av de andra kinesägarna här?
 
Sv: Ipren till hund?

Visa på något jag skrivit som är fel!
Upplys gärna en stackars okunnig vet.
PL
jag säger inte att du har sagt nått fel!
jag säger inte heller att DU är okunnig.

Det jag menar att vi ofta stöter på veterinärer som inte kan ett dugg om kineserna...sorligt men sant...
 
Sv: Ipren till hund?

För 1000 :ende gången. JAG har inte försvarat avel, kanske du förväxlar mig med nån av de andra kinesägarna här?

Jo du har försvarat nakenaveln... redan i ditt första inlägg försvarade du aveln... Dessutom försvarar du aveln indirekt när du fortsättningsvis tänker ha nakenhundar...

Unghanen du hade.... om han är naken och du planerar att låta honom gå i avel... då försvarar du också aveln... om han är naken....
 
Sv: Ipren till hund?

Håller med...ödmjukhet är en bra egenskap....tyvärr ser jag inte mycket av det här på detta forum..

Ni får gärna tycka vad ni vill om kineser...
Han veterinären får gärna fortsätta sitt mantra; "letalgen", men jag kan ändå inte för mitt liv förstå hur NI alla kan veta så mycket om kineser??
VAR har ni läst alla dessa fakta som ni kommer med.
En del av er har sett kineser som betett sig si eller så...
Men har ni sett ALLA kineser? Nej såklart inte.

Lyssna inte så mycket på "Mr-Vi-Som-Vet-Mest".
Ta kontakt med några seriösa uppfödare, ta reda på riktiga fakta, inte matematik och genetik på pappret..Ta en titt på verkligheten också.....
 
Sv: Ipren till hund?

Ok då ber jag om ursäkt...
Jag menar de som är inblandade i denna diskussion..

Tycker ni inte om att nya blandar sig i?
Vill ni sitta här och spela Bror Duktig och inte bli emotsagda?
;)
 
Sv: Ipren till hund?

Ok då ber jag om ursäkt...
Jag menar de som är inblandade i denna diskussion..

Tycker ni inte om att nya blandar sig i?
Vill ni sitta här och spela Bror Duktig och inte bli emotsagda?
;)

Jo visst alltid kul när folk vill disskutera men alla är ju inte som du vill ha det till o är besserwisserar.
Finns många här som har en bra grund när det gäller hunderiet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 247
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 446
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 801
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 804
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp