Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart du förstärker effekten
Jag har svårt att se det hålla, fortfarande så ger inte ståltrådskonstruktionen någon elektrisk stöt. Stöten står det lagliga elstängslet för.
Klart du förstärker effekten och dessutom leder den runt hela huvudet på hästen. Om du inte själv förstår vad det innebär så ...... varför inte prova att göra det på dig själv.....
Precis så är det. Gör ett ordentligt staket så slutar hästen rymma.
Dra en extra jordad tråd om det behövs.
Jag säger inte att antenner är rätt, men ditt påstående är det definitivt inte heller. Gäller många, men inte alla.
Tja, RÄTT stängsel stänger inne alla hästar.Jag säger inte att antenner är rätt, men ditt påstående är det definitivt inte heller. Gäller många, men inte alla.
Tja, RÄTT stängsel stänger inne alla hästar.
Vissa hästar fungerar kanske inte på elstängsel, då får man välja en annan sorts staket som stänger hästen inne. Jag kan inte se någon enda godtagbar anledning till att göra något som kan klassas som djurplågeri för att stänga hästen inne hagen, utan det är bara att skramla fram de pengar som behövs och sätta upp ett ordentligt staket som hästen stannar innanför.
Eller också har jag en helt annan syn på verkligheten.
Jag har själv haft rymmande hästar, de rymmer inte längre och jag har inte behövt använda några antenner. Däremot har jag förbättrat våra stängsel. Och, som sagt, det FINNS stängsel till alla hästar. Det är inte ett dugg att förenkla verkligheten...
.... utan det är bara att skramla fram de pengar som behövs och sätta upp ett ordentligt staket som hästen stannar innanför.
Jodu det finns det hästar som gör.De står väl o listar ut hur de ska göra nästa vecka- onda djur.
hingststaket är 2.50 höga, ponnystaket- solida. Plank funkar om ponnyn nu anser sig vilja komma ut ur hagen.
Då får man låsa in den i en box där den varken kan komma lös eller göra sig illa.