Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jag började därför fundera på hur folk brukar göra?
Jag och min partner pratade om det väldigt löst i typ omgångar. Först diskuterade vi skydd vid sex, sen var nån av oss nyfiken på om den andra dejtade nån mer, sen nån gång kom det fram när vi pratade att ingen av oss faktiskt ens låg med andra och sen nån gång så var vi bara ett par, utan att egentligen slå fast det liksom.

Sen efter ett tag så frågade jag om vi skulle göra det Facebookofficiellt och då var typ klart :D.

jag missade att jag måste bli lite irriterad på några av svaren,
Speciellt de som säger att jag ska fråga honom.
Och sen är det några som undrar om jag ens vill vara hans flickvän och varför man måste definiera relationen så..
Glöm inte att du måste starta flera buketrådar i ämnet. :mad:
Sen måste du registrera ett nytt nick när du inte är nöjd med svaren och ta dig själv i försvar

Ja det tycker jag också...
men vi skrattade åt att det nästan kändes som fråga-chans på lågstadiet.

För mig har det nog mer som ett pågående prat, så att säga. Inte ett så där tydligt Tillfälle.

Jag tänker också att relationen ju förändras på lite olika vis successivt över tid, så pratet fortsätter.

Ja det tycker jag också...
men vi skrattade åt att det nästan kändes som fråga-chans på lågstadiet.

Vi pratade inte ens om det, men å andra sidan flyttade han in hos mig redan efter första dejten :D bara för att allt var så himla rätt (han bodde dessutom ineboende hos sin mammas nya, flera mil bort och då han pluggade på distans kunde han lika gärna göra det från min lägenhet).

Än idag får jag det där förväntansfulla nervösa pirret i magen när jag tänker på första gången vi träffades :heart

Hur länge har ni träffats nu när han "frågade chans"?
Första gången vi sågs var runt 10 december tror jag. Vi har kanske setts 6 eller 7 gånger

Alltså vi har ju pratat innan dvs båda har berättat att de inte dejtar andra.
Sen var det han som igår sa något om att han ville vara med mig och vara tillsammans och vill du det?
Något sådant.

Men det gör inget om vi är lite fåniga.
Jag kan bjuda på det.

Senast ändrad:
Första gången vi sågs var runt 10 december tror jag. Vi har kanske setts 6 eller 7 gånger

Alltså vi har ju pratat innan dvs båda har berättat att de inte dejtar andra.
Sen var det han som igår sa något om att han ville vara med mig och vara tillsammans och vill du det?
Något sådant.

Men det gör inget om vi är lite fåniga.
Jag kan bjuda på det.
"Fånigheten" är väl mest lite söt, och nu skrattade ni ju båda. Där finns väl inget problem. Och bjudit på det har du ju generöst nog redan gjort.

Förutom att fnittra lite glatt och förtjust, hade jag nog om det varit jag, tagit upp diskussionen vidare till att handla om vad det "vi är ett par" betyder. Vilka förväntningar, föreställningar etc har man om vad det är att "vara ett par". Där finns de intressanta samtalen, tänker jag. Mycket mer än vad förbindelsen så att säga kallas. Dessutom är det ju troligt att de där förväntningarna och föreställningarna successivt förändras över tid, så det samtalet har fördelen att det inte tar slut.

Jag undrar lite hur det gick för @Kivina - med förhållandet och inte minst huvudvärken (;))?
Jag är lite av en fegis och har inte gjort slut än, men vi ses inte lika ofta (tog väl 10 dagar mellan träffarna nu senast). Jag vill inte göra nåt drastiskt, men efter att inte ha träffat honom på 10 dagar och inte saknat honom en minut så är det väl dags...

Huvudvärken håller sig i schack. Jag har det lite tufft på jobbet, som ger lite mer huvudvärk men jag överlever nog :)

Tack för att du frågar :D

Jag är lite av en fegis och har inte gjort slut än, men vi ses inte lika ofta (tog väl 10 dagar mellan träffarna nu senast). Jag vill inte göra nåt drastiskt, men efter att inte ha träffat honom på 10 dagar och inte saknat honom en minut så är det väl dags...

Huvudvärken håller sig i schack. Jag har det lite tufft på jobbet, som ger lite mer huvudvärk men jag överlever nog :)

Tack för att du frågar :D
Då lär det väl inte komma som en bomb i alla fall om du gör slut sedan ...

Tack för uppdateringen! Och hoppas huvudvärken ger sig.

"– Jag skrev om vilken sorts kvinna jag söker, att hon ska bo någorlunda i närområdet, inte ha ratat mig, inte vara ett ex, vara hyfsat trevlig och helst inte släkt."

:angel: Jag är rätt så glad att jag inte bor där i alla fall!
:D
Åh det missade jag! Nä, helst inte släkt va ... :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka