Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte riktigt vad som hände här, men amerikanen med hund har varit hemma hos mig sen igår... Vi har setts varje kväll utom två sen första dejten. Jag har inte varit bästa skick med feber och grejer, men han har varit hur gullig som helst och vi pratar öppet och avslappnat om typ allt. Och vi har visst börjat planera en weekendresa om ett par veckor.

Alltså... Du är ju lite galen. Är det fel då om du uppfattas som sådan? :angel: hade jag haft en granne som kommit förbi för att på något vis berätta att hen var intresserad av mig så skulle jag tagit det som en komplimang, oavsett hur knäppt det var :D

Komplimang, ja kanske, men det kan ju också bli lite jobbig stämning framöver om intresset inte är ömsesidigt. Jag skulle i alla fall tycka att det var en smula besvärande om grannen spanade på mig och jag inte ville umgås med vederbörande. Så du kan väl testa stämningen lite först innan du kör i gång med buntbanden. :)

Krävs nog lite mer grundforskning först. Men ni verkar ju vara i fin form här inne.
vore kul att läsa en fortsättning på den första boken iaf :)
Jag hänger inte här inne i denna tråden normalt ( men jag läser :cool: )
Fast egentligen så kvalar jag till att hänga här nyseparerad som jag är efter 26 år tillsammans med exmannen
Dock är jag bara så fantastisk nöjd med att bara vara själv,( eller ja barnen har jag ju varannan vecka :heart)
Men vad det gäller karlar så är jag fullkomligt nöjd att slippa nån.....

Jag måste bara skriva ned det här nånstans, men det blev liksom nästan av misstag så att jag spenderade exakt hela helgen med en kille som jag alltid sett som way outta my league.

Inget seriöst av en massa anledningar, men det var ROLIGT! :D :o

Främst för att vi inte kunde sluta prata och båda var nästan lite hesa på måndag morgon (då vi för övrigt blev väldigt sena till jobbet båda två :o).

Nja, alltså.. "Ett ögonblick, jag ska bara gå och kissa borta i gränden". Hade inte varit någon turn-on för mig i alla fall :D

Haha, det här påminner mig om något roligt... För några år sedan hade jag besök av en semesterflirt (åh vad jag föll för pöjka), och det var första kvällen han var här, hade visat honom stan och vi hade tagit en öl. På väg hem så var det haveri i kollektivtrafiken, men var tillräckligt nära hemma för att kunna gå den sista kilometern eller så hem. Men... jag var så förbannat kissnödig efter ölen. Det gick ju bra att stå still och knipa men, att promenera kilometer med ölstinn blåsa var ingen barnlek... Till slut fick jag faktiskt bekänna färg, säga att jag inte har något val, och fick springa in i skogsdungen och göra vad som var tvunget, haha.

Han skrattade dock gott åt det hela :D

Råkade förresten ringa snubben före 07 i morse... Snacka om att jag blev förvånad när en mansröst kom upp i luren istället för min kvinnliga kollegas - först trodde jag att det var hennes sambo som svarade, innan jag kopplade att jag hade tryckt på fel nummer i logglistan! :o :laugh:

Komplimang, ja kanske, men det kan ju också bli lite jobbig stämning framöver om intresset inte är ömsesidigt. Jag skulle i alla fall tycka att det var en smula besvärande om grannen spanade på mig och jag inte ville umgås med vederbörande. Så du kan väl testa stämningen lite först innan du kör i gång med buntbanden. :)

Visst att jag är lite galen men jag är inte helt okänslig för folks signaler.
Känner jag noll intresse när jag är där tänker jag inte börja trakassera människan.

På en månad har jag stött på honom en gång så det är inte så att vi ses hela tiden.

Ja det beror väl på hur långt man har till jobbet och hur väl man planerar sin tid.
Många hinner ju med väldigt mycket och andra knappt något.
Det är väldigt sant! Tycker jag har planerat mitt liv ganska bra, har under milen till jobbet och 2 km till stallet.

Det är väldigt sant! Tycker jag har planerat mitt liv ganska bra, har under milen till jobbet och 2 km till stallet.
Jag tänker inte på förhållanden som något att "hinna med", utan som en något mer integrerad del av livet, så att säga.

Generellt sett skulle jag säga att mitt förhållande snarare sparar tid åt mig, tex genom att det ofta är någon annan än jag som handlar, lagar mat och diskar. Dessa saker blir ju snabbt gemensamma i någon mening även om man inte bor ihop.

Nu bor jag ihop med min partner, och vi hänger över frukosten tillsammans en stund på morgonen och så kommer jag hem runt kl 21 efter jobb och stall och så lägger vi oss runt midnatt. Vanliga vardagar. På helgerna blir det ju mer varierat, beroende på vad man gör.

Jag undrar lite samma sak hur man ska hinna.
Men - det är väldigt mkt lättare tycker jag när man redan är ett par som bor ihop. Då är det lättare.
Dels för att man inte som mig behover åka en timme för att ses.
Samt att i ett par så kan man ses en stund när man kommer hem efter stallet.
Nu vid dejtande tycker jag att vi ses mer intensivt. Vi ska ses ikväll och då ses vi inte bara en halvtimme efter stallet utan några timmar och gör något ihop.
Jag tycker det är två olika saker.

Vi ska ses ikväll och så sover jag över där och åker direkt till jobbet.
Sen tänkte vi ses fredag kväll till lördag kväll. Och det gör att jag har prioriterat bort annat . För att jag vill det, men visst lägger jag tid på det.

Nu kom grannen hem, nejdå, jag har absolut inte gömt mig bakom gardinen och glott :angel:
Nu ska jag bara samla lite mod.
Skickar iväg lite
pepp_101159099_195752022.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka