Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men varför inte en 26-åring med pojkaktigt utseende istället för 17 år?
Jag gillar inte heller grova, traditionellt manliga män ( eller hur man ska uttrycka det)
Men det finns många vuxna män som ser pojkaktiga ut.

Nu har du nog läst nästan lika dåligt som Mia_R ... Var får ni 17 åringar ifrån... Jag har sagt att jag sett EN 17åring som va min typ. Och på hans profil stod de att han va 24 !!!! att han va 17 tog jag reda på efter att jag visste mer om honom ! Han är ju fortfarande lika snygg som när jag trodde han va 24 även om han är 17... Och det var inte så att jag stalkade nån RANDOM kille... Han hade klickat JA på mej med !
Och att jag i övrigt klickar jag på allt som jag tycker är "snyggt" oavsett de är 18, 28 eller 38... (men det senare är väldigt ovanligt !) Vet flera 26åringar som jag kan tänka mej .... Lätt... 29 åringar med... Som sagt exet va 1987a som är en mkt bra årgång enligt mej.... Många snygga killar födda då...

Jag har haft sex med betydligt äldre män (gifte mig med en också) och ser inget fel i det. Det jag reagerar mest på är förhållningssättet. Det är inte automatiskt fel med åldersskillnader, men motiv och förhållningssätt har betydelse för mig.
Hagga är kanske ett lite tarvligt ord i sammanhanget.
Jag funderar på vad det är som skaver. En bekant man i min ålder som har en dotter i min sons ålder var under en tid ihop med en tjej som var jämnårig med våra barn. Jag hade MYCKET svårt att hantera det. Vi var runt 45 då, ungdomarna var runt 20.

En kollega, man, 50+, är tillsammans med en tjej som är max 28. Även det skaver lite i mig. Jag fattar egentligen inte varför, men funderar på om det är för att de är i samma åldrar som min son och jag?

Man får dejta i bekantskapskretsen;)

Min MAN/MAKE är faktiskt ytligt bekant med mitt ex, de har delvis samma yrke. Mitt ex var i samma branch som goda vänner.
Häpp! Jag hade lite koll innan det ledde nånstans.

Jag har sjukt dålig radar och är expert på att kära ner mig i poeter och misslyckade musiker eller halvkriminella mc-klubbsnissar (just det, en mormon också, det var intressant), så jag kräver referens efter några misslyckade försök.
Jag har aldrig tänkt på det bokstavligen dom "referenser", men i stort sett alla jag har varit ihop med och de flesta jag har haft sex med har jag haft olika kopplingar till i förväg. De har varit bekantas bekanta, eller vi har sett varandra lite överallt.

Min partner och jag var kurskamrater en tid, sedan råkade vi träna på samma klubb ett tag och dessutom sågs vi rätt ofta på vår gemensamma favoritbio. På den vägen är det. Så har det nog varit hela mitt liv. Och bekantas bekanta brukar (i mitt fall) inte vara mormoner. :)

Jag funderar på vad det är som skaver. En bekant man i min ålder som har en dotter i min sons ålder var under en tid ihop med en tjej som var jämnårig med våra barn. Jag hade MYCKET svårt att hantera det. Vi var runt 45 då, ungdomarna var runt 20.

En kollega, man, 50+, är tillsammans med en tjej som är max 28. Även det skaver lite i mig. Jag fattar egentligen inte varför, men funderar på om det är för att de är i samma åldrar som min son och jag?
Jag tror att det kan handla lite om barngränsen. En 18-åring skulle kunna vara mitt barn. Och jag tänder inte på barn.

En 28-årings relation skulle jag däremot inte få Lolitavibbar av, oavsett åldersskillnad. Hen har inte varit barn på länge. Däremot skulle jag tycka att det var sunkigt om 50+are raggade på 28-åringar.

Alltså, det här har helt gått mig förbi, de här sporthoj-killarna som kom in och raggade på Buke? Kan någon berätta? Skapade de en tråd och ba "Höhö, finns här några galanta damer?" eller vad? :D
Ja, ungefär så. Och det blev lite cirkus, för att uttrycka det milt. ;)

• Gilla
Reactions: Bri
Det är intressant det där vad man dras till.
Jag träffar bu extremt mycket folk varje dag och har massa gymnasielever som åker med mig.
Jag kan tänka jäklar vad snygg, den kille hade den yngre jag blivit kär i. Den äldre jag gör bara den reflektionen, har aldrig känna någon attraktion eller intresse av yngre. Då är jag 30 och ser ut som en unge själv :p

Grannen är inte riktigt min typ han heller. Men han är lång, tränar en del och ser fräsch ut.
Sen är han moderaternas moderat så vi får väl se hur det går :p

Det är intressant det där vad man dras till.
Jag träffar bu extremt mycket folk varje dag och har massa gymnasielever som åker med mig.
Jag kan tänka jäklar vad snygg, den kille hade den yngre jag blivit kär i. Den äldre jag gör bara den reflektionen, har aldrig känna någon attraktion eller intresse av yngre. Då är jag 30 och ser ut som en unge själv :p

Grannen är inte riktigt min typ han heller. Men han är lång, tränar en del och ser fräsch ut.
Sen är han moderaternas moderat så vi får väl se hur det går :p
Precis så tänker jag också. Om jag varit yngre hade jag tyckt att den där killen var fantastisk. Men det går en automatisk gräns när de är för unga. Att ens sitta och lajka de som kunnat vara ens barn :crazy:

Precis så tänker jag också. Om jag varit yngre hade jag tyckt att den där killen var fantastisk. Men det går en automatisk gräns när de är för unga. Att ens sitta och lajka de som kunnat vara ens barn :crazy:
Ja jag tycker också en 18-åring är ett barn, omogen ur det perspektivet. Dvs jag blir inte attraherad.
Sen finns det mogna och fantastiska 18-åringar men jag skulle inte bli attraherad.

Det känns som att jag puttade in tråden på något konstigt sidospår med inlägget om "min" yngling. Sorry för det. :(

Så för att fortsätta på det spåret, jag höjer också på ögonbrynen åt något i @corzette s inlägg, vet inte om det är själva grejen eller sättet att uttrycka sig på. Men jag försöker vara lite öppen där, en av mina bästa kompisar träffade din man när hon var 22-23 och han inte så långt ifrån 40 och deras förhållande verkar vara smått fantastiskt.

Att leta efter nån så ung känns dock väldigt främmande för mig, hade jag inte 1. sprungit på "min" IRL och 2. pga omständigheter "tvingats" lära känna honom hade jag inte ens tittat åt honom. Det var först efter något halvår som jag började bli attraherad. Jag tycker egentligen inte att han är speciellt snygg... :o Han bara får saker att hända, så att säga. :D

Därför kan jag kanske på något sätt förstå @corzette, kanske. Jag vet inte. Tycker iaf att det är intressant att höra från någon som fungerar så annorlunda än jag själv (hittills då). Fast det inte seriösa snyggot jag ändå faktiskt haft sex med, han är precis jämngammal...

Ja jag tycker också en 18-åring är ett barn, omogen ur det perspektivet. Dvs jag blir inte attraherad.
Sen finns det mogna och fantastiska 18-åringar men jag skulle inte bli attraherad.

Och jag ser dom inte som barn, har inga egna (tänker inte skaffa heller) så för mej är de snygga killar...

Har man egna barn kan jag nästan förstå "åldersnojan" men om ni ser varje "20 åring" som er "kunde ha vart ert barn" så undrar jag mer vad ni har för synsätt än jag har ? Jag ser inte 2 år yngre eller äldre som "kunde varit min bror" eller 20 år äldre som "kunde varit min pappa" ... Jag har FULL KOLL på vilka som jag är släkt med...

Om man vill ha en 18-åring till sex för att det är det man lockas till utseendemässigt kan jag ha viss förståelse. Man kan trots allt inte hjälpa vad man attraheras av ( nej, jag tänder INTE på yngre män).

Men om man söker ett förhållande blir det för mig obegripligt. Jag har jobbat mycket med yngre killar inom industrin och jag tycker de flesta är pantade, omogna och det enda de pratar om är fester, bilar och garvar åt helgens bravader.

Det gjorde jag med när jag var 20. Men sen har livet gett mig en massa mer erfarenheter och upplevelser i över 20 år till. Jag vet inte vad jag skulle ha gemensamt med en 18- åring?
Herregud, min styvson är 17. Han är jättesnäll och rar. Smart och mogen för sin ålder är han också, men jämfört med oss vuxna är han ju oerhört efter i mognaden.

Och jag ser dom inte som barn, har inga egna (tänker inte skaffa heller) så för mej är de snygga killar...

Har man egna barn kan jag nästan förstå "åldersnojan" men om ni ser varje "20 åring" som er "kunde ha vart ert barn" så undrar jag mer vad ni har för synsätt än jag har ? Jag ser inte 2 år yngre eller äldre som "kunde varit min bror" eller 20 år äldre som "kunde varit min pappa" ... Jag har FULL KOLL på vilka som jag är släkt med...

Om det hade varit din kompis barn då? Kan du tänka dig att ligga med honom, eller känns det ok att bli kåt på honom och vara tvungen att byta trosor efter att du träffat honom hos din kompis t.ex?

Det känns som att jag puttade in tråden på något konstigt sidospår med inlägget om "min" yngling. Sorry för det. :(

Så för att fortsätta på det spåret, jag höjer också på ögonbrynen åt något i @corzette s inlägg, vet inte om det är själva grejen eller sättet att uttrycka sig på. Men jag försöker vara lite öppen där, en av mina bästa kompisar träffade din man när hon var 22-23 och han inte så långt ifrån 40 och deras förhållande verkar vara smått fantastiskt.

Att leta efter nån så ung känns dock väldigt främmande för mig, hade jag inte 1. sprungit på "min" IRL och 2. pga omständigheter "tvingats" lära känna honom hade jag inte ens tittat åt honom. Det var först efter något halvår som jag började bli attraherad. Jag tycker egentligen inte att han är speciellt snygg... :o Han bara får saker att hända, så att säga. :D

Därför kan jag kanske på något sätt förstå @corzette, kanske. Jag vet inte. Tycker iaf att det är intressant att höra från någon som fungerar så annorlunda än jag själv (hittills då). Fast det inte seriösa snyggot jag ändå faktiskt haft sex med, han är precis jämngammal...

Det är ett intressant sidospår. Jag är gift med en äldre man, det är ett ganska stort hopp mellan oss i ålder. Han hade inga barn sedan innan, vilket för mig var ganska avgörande. Han hade mer problem med min ålder än jag med hans och det är något vi diskuterade extensivt i början. Det är en sexuell preferens för min del, tänder extremt sällan på yngre förmågor. Men- vi var båda vuxna när vi träffades, vi hade egna liv, ingen bodde hemma och jag tjänar fortfarande mer vilket verkar som en utjämnande faktor enligt min upplevelse.
Jag hade backat omgående om han hade haft som vana att ragga upp betydligt yngre tjejer, det hade jag haft stora problem med. Så, lite känner jag att jag kastar sten i glashus, men samtidigt inte.

Men nu är du väl larvig. Är släkt med? Det är den ÅLDERSMÄSSIGA skillnaden som gör att den unge kunde vara ens barn. I synnerhet när den unge så nyss varit barn själv som de du tänder på.

Jag har för övrigt inga barn.

Jag vill helst att min partner är åtminstone tio år äldre än mina barn.
Vilket gör att allt under 30 känns tveksamt.
Faller oftast för jämnåriga eller några år yngre personer.

Men det är ju jag det.

Jag har inte heller några barn. En av mina bästa vänner var när hon var ca 26 tillsammans med en man som var 25 år äldre, De hade ett lyckligt förhållande i flera år.

Så nej, åldersskillnad har jag inte några problem med. Det är snarare min känsla av att man är så ung som 18- åring. Några år senare när man börjar närma sig 25 år tycker jag de flesta växt till sig enormt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 641
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka