Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men... jag som inte fördjupat mig i Tinder (ännu), reggar man sig inte med sin fb-profil? :confused: Tycker inte folk det är litet jobbigt att t ex uttryckligen söka ONS med sin öppna fb-profil...? :)
Det står ditt förnamn och du väljer vilka bilder du vill ska synas, och om arbete mm ska synas. Texten om dig själv får du skriva själv. Det behöver inte stå nåt på din facebook-profil.

Jag tror man lägger för mycket press på att dejten ska "leverera" och ge en svar på om det kommer bli nåt med människan man träffar, när man inte borde ta det så blodigt utan bara se det som en (förhoppningsvis) trevlig stund. Varken mer eller mindre till att börja med.
Hoppas ni får trevligt! :)
Tror absolut det är sant många gånger, men samtidigt tycker jag (gör mig) inte det stämmer helt klockrent, då nervositeten släpper så fort jag träffat honom. Är inte nervös under sektens gång alltså.. Fast det kanske också handlar om att jag blir distraherad :p

Träffen idag gick bra! Vi han inte ses så länge då han hade planer innan och jag efter, men hann ta en fika i stan :) Samtalet flöt på bra, han var trevlig och verkade snäll :) Jag träffa honom gärna igen, men är inte helt säker på vad han tycker. Skall ge honom en chans att höra av sig (han verkar mest skriva sent på kvällen) men annars hör jag av mig imorgon. Bättre att veta om han vill ses eller ej bara,..

Alltså, jag och stavning idag! Fast fick ett sms från @Killaloe förut där det stod att dejten var dum i handduken om han inte ville träffa mig igen så :angel: :D

Nänä, jag skrev "Om han inte vill träffa dig igen är handduk i huvudet :up: "

Rätt ska vara rätt :mad: :angel:

@Ceta Klart han vill! Annars är han dum i handduken!
Nej nej, handduk i huvudet :up: :D

(Fast han kan lika gärna vara dum i handduken, det funkar det med...)

Alltså, jag och stavning idag! Fast fick ett sms från @Killaloe förut där det stod att dejten var dum i handduken om han inte ville träffa mig igen så :angel: :D
Hitchhikers_Guide_To_The_Galaxy_Towel_Quote_Poster.jpg

+ @ullo
Jaha, det där är verkligen en helt annan värld än den jag lever i! Vi umgås oftast med vänner - där vissa är singlar, vissa är par (och vissa kommer i par, andra ensamma). Har överhuvudtaget inget par som vi skulle komma på idén att bjuda in på middag. Kanske är en generationsgrej? Tror vi är mer för att gå ut och dricka drinkar med vänner än att bjuda hem folk en lördag (skulle kännas fett märkligt[...]

Jag tror att familjesituationen kan vara en förklaring.

Jag har ett antal vänner som är gifta/sambo med varandra. Då och då kommer de på att de ska ha middag/fest och bjuder in folk. Att ibland umgås hemma hos varandra gör vi för att det finns en del barn i varierande åldrar med i bilden. På dessa fester brukar vänner med olika civilstatus och i olika ålder vara närvarande. När båda personerna i ett par är vänner är det ofta enkelt att jag (singel) åker hem till dem när vi vill umgås. Barnen kan gå och lägga sig när de vill och mina hundar är välkomna hem till de flesta av mina vänner, så jag behöver inte stressa hem eller skaffa hundvakt och sover oftast över. Visst går vi ut ibland, men då ska det fixas barnvakt och jag måste sticka tidigare för att hundarna inte ska vara ensamma för länge. Så kanske en livssituationsgrej mer än generstionsgrej?

@tanten - jag tror du ska kolla efter att förnya ditt umgänge. Diskutera, föra intellektuella samtal och resa kan man utmärkt göra med vänner. Det finns massor med trevliga människor överallt! Själv träffade jag nyligen en supertrevlig kvinna på en dykbåt i Röda havet. Helt otippat. Vi håller kontakten, så vem vet - det kanske blir en ny vän.

Detta hjälper ju inte för att få en partner, men roligare i livet!:)

Kan ju va så att jag fortfarande tror att jag är 20 och tänker att ingen i min ålder har barn :angel:

Mvh,
fyller 30 i sommar
Det var inte så många i min vänkrets som hade barn när jag var 30. Vilket är... öh... nästan 20 år sen:eek:. På pappret! Så länge sen kan det inte vara IRL!

Nu är det många barn, men de äldsta har faktiskt gått in i "vuxen", d v s fyllt 18.

Kanske du skulle göra ett nytt försök nu?
Men alltså, jag har heller ingen aning om hur man gör för att hitta en partner (om vi då räknar bort nätdejting, som ju många tycker känns krystat och underligt). Hur gör man när man letar efter en partner och "ger kärleken en chans"?

Jag tycker det känns helt slumpmässigt, alltihopa. Somliga har alltid (minst) en partner, andra lever ensamma. Jag ser ingen tydlig ordning eller logik i det. Jag fattar inte ens hur en sådan logik skulle kunna vara beskaffad.

Men alltså, jag har heller ingen aning om hur man gör för att hitta en partner (om vi då räknar bort nätdejting, som ju många tycker känns krystat och underligt). Hur gör man när man letar efter en partner och "ger kärleken en chans"?
Jag
Jag tycker det känns helt slumpmässigt, alltihopa. Somliga har alltid (minst) en partner, andra lever ensamma. Jag ser ingen tydlig ordning eller logik i det. Jag fattar inte ens hur en sådan logik skulle kunna vara beskaffad.
Du behöver väl inte veta heller eftersom du redan har en partner.
Det finns väl inget säkert sätt, men jag tror iaf starkt att inget händer om man bara är hemma, inte t.ex nätdejtar och om man inte är aktiv och "going" själv. Vänner man bjuder hem på middag bjuder kanske tillbaka på en "icke-parmiddag", och man får nya bekantskaper. Det ena kan ge det andra, och plötsligt har man träffat en trevlig man.

Nätdejting må vara konstigt och irriterande ibland, men nog är det ju bra på många sätt också. Inget jag tycker man ska döma ner utan att ha testat.

Jag är ju också singel, men jag lever med öppna ögon, går på evenemang, bjuder folk på middag, vardagsspanar i mataffären osv, och är säker på att jag kommer att träffa "rätt" en dag.

Ibland känner jag mig väldigt ensam och överbliven och saknar närhet osv, men jag föder inte de tankarna. Jag kan vara nedstämd en dag eller två, men sen brukar jag vara glad igen.

Mina tankar.

Du behöver väl inte veta heller eftersom du redan har en partner.

Jo, jag tycker att det är intressant. Jag har alltid sett mig som en person som är helt inkapabel att "hitta" lämpliga partners. Nu råkar jag för all del leva ihop med någon, men det minskar inte min känsla av att jag inte har en aning om hur man hittar en partner.

Jag håller med om att vänners vänner känns som en rätt bra rekryteringsbas, förutsatt att man har vänner vars vänner man har tillgång till på det sättet. Den vägen ökar ju också chansen för att man har en del gemensamma referenspunkter i livet och sådant, jämfört med nätdejting och tex att ragga på krogen mer slumpmässigt.

Haha, det bästa är att jag antagligen bara hade kunnat gå dit, presenterat mig och frågat om han velat ta en fika.

Istället blåste du hunden, lånade en korkskruv du inte behövde, spionerade genom fönstret, stalkade fram en potentiell rival som kollega och krokade honom till slut på tinder :up::laugh:

Min Ester Nilsson-sida kommer fram när jag tänker på att du lånade just en korkskruv. Det var så jäkla genialt! Självklart funderar man noggrant igenom VAD man ska låna. Att välja hammaren som jag föreslog riskerar signalera stereotyp kvinnlighet. Att låna ett par dl mjöl skulle riskera försätta honom i en PINSAM SITUATION ("öööh ...mjöl, är det sånt man bakar med?")

Men korkskruv signalerar dels att man är en livsnjutare som gärna tar ett glas vin, dels att eftersom man inte äger en egen har man dock inte alkoholproblem.

Smart! :up:

(Min normala sida säger dock att man lånar vad tusan som helst, huvudsaken är att man får knacka på :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 641
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka