Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara ventilera en sak till.

detta att vara "bra på relationer".... Måste man det? Och hur gör man då? Är det nåt man bara är eller nåt man lär sig?
Konstiga frågor, men ärligt menade.
För mig handlar det nog om att jag inte gillar den jag blir i ett förhållande. Antingen blir jag Ester Nilsson eller så inleder jag grejer med sådana jag VET att jag egentligen inte är tillräckligt kär i, men alla andra har ju förhållanden så då får väl jag också ge det en chans, typ.

Det är det jag menar med att vara dålig på relationer. Jag gillar inte att vara varken det ena eller det andra av de där två utan gillar mig bättre när jag är ensam.

Jag tror att man kan lära sig - men orka, liksom. Jag lär mig hellre leva det liv jag har än att anstränga mig att ha kärleksrelationer.

För mig handlar det nog om att jag inte gillar den jag blir i ett förhållande. Antingen blir jag Ester Nilsson eller så inleder jag grejer med sådana jag VET att jag egentligen inte är tillräckligt kär i, men alla andra har ju förhållanden så då får väl jag också ge det en chans, typ.

Det är det jag menar med att vara dålig på relationer. Jag gillar inte att vara varken det ena eller det andra av de där två utan gillar mig bättre när jag är ensam.

Jag tror att man kan lära sig - men orka, liksom. Jag lär mig hellre leva det liv jag har än att anstränga mig att ha kärleksrelationer.
OK. Då förstår jag.
Den man blir i en relation är inte alltid den man vill vara, Det vet jag alldeles utmärkt väl.

För egen del handlar det om att jag blev tillsammans med den första man som någonsin visat seriöst intresse för mig. Jag var 27, sen debut i relationssfären. Jag klev in i det med rätt absurda mönster från mina föräldrar och det blev till slut allt annat än bra. Han började med tiden (20 år) avsky mig lika mycket som jag själv gjorde.

Efter honom har ingen annan visat intresse. Så jag har inte kunnat öva mera. Kanske skulle kunnat bli rätt bra på det. Mitt eget sällskap gillar jag inte. Så det vore bättre om det fanns fler än mig själv att umgås med när jag är ledig. I flock är jag en rätt kul typ. Riktigt trevlig, tycker till och med jag.

Jag leker med tanken på att börja tindra igen. Bara att jag då egentligen skulle behöva fixa någon ny bild på mig själv, och det är ju bra att ta en sådan bild när man liksom ser ut som sitt bästa jag. Och så är jag liiite trött på att få bemötande a la häxa varje gång någon hypermonosnubbe inser att jag ve och fasa är gift. På så sätt är det ju lättare när man träffar folk genom bekantskapskretsar.

Jag leker med tanken på att börja tindra igen. Bara att jag då egentligen skulle behöva fixa någon ny bild på mig själv, och det är ju bra att ta en sådan bild när man liksom ser ut som sitt bästa jag. Och så är jag liiite trött på att få bemötande a la häxa varje gång någon hypermonosnubbe inser att jag ve och fasa är gift. På så sätt är det ju lättare när man träffar folk genom bekantskapskretsar.

Det är väl bara att du skriver i profilen att du är poly? Har sett rätt många som gjort det.

Det är väl bara att du skriver i profilen att du är poly? Har sett rätt många som gjort det.
Brukar ha det. Det hjälper inte. Folk vet inte vad det betyder, och om de gör det så antar de att det är ett förtäckt sätt att säga "Jag vill ligga med allt som rör sig utan att vara tvungen att investera känslomässigt".

Oj, vad tråkigt det låter :(
I samtliga av mina kompisgäng har det aldrig varit tal om särskilda parmiddagar. Vi är ganska blandat antal par och singlar och upplever inte att dom som är i par har en gemenskap som särskiljer sig från oss andra. Vi har middagar och gör aktiviteter och resor tillsammans i olika konstellationer, och paren är helt enkelt bara individer som lever tillsammans - dom sitter ju inte ihop bara för det.
Inser nu att jag förmodligen borde uppskatta det här ännu mer än vad jag redan gör!
För mig är själva lyckan med singelskapet att man slipper parmiddagar :cool:

OK. Då förstår jag.
Den man blir i en relation är inte alltid den man vill vara, Det vet jag alldeles utmärkt väl.
Jag vet inte om jag blir direkt annorlunda, men däremot vet jag att jag blir tvungen att hantera sidor hos mig själv som jag inte riktigt orkar med. Jag slipper se dom när jag är singel, hur skönt som helst. När man är två är det inte lika enkelt att komma undan.

Men det hade varit nice om det hade fungerat ;)

(Tindrar du med män? Jag tycker att jag så gott som aldrig ser polymän på Tinder! Så fort jag gör det gillar jag av ren princip :D)

Ja! Har sett hur många som helst faktiskt (när jag tindrat i sthlm), synd att jag inte kunnat vidarebefodra dom till dig :D

Tycker tinder är behändigt på det sättet att många är väldigt rättframma med vad dom söker redan i profilen. ONS, kk, seriöst förhållande, par som vill ha trekanter, några som bara vill sexchatta, personer som endast vill ha vänner (:confused:).
Allt finns fan på tinder! Haha.

Arrangerar och arrangerar.... Det låter så stort.

De flesta i min omgivning träffar andra människor över en bit mat. Och då bjuder paren andra par. Kanske är det bekvämast så? Kanske känner man någon sorts gemenskap med andra som lever i tvåsamhet?

Jag ska inte förhäva mig - vi bjöd också kompisar som var par. Dvs vi bjöd våra vänner med deras respektive. Oftast orkar man inte ha mer än några få på kravlös middag och då blev det par.

När jag blev singel så slutade inbjudningarna komma. Och singlar i ungefär min ålder är väldigt väldigt sällsynta.

Bjuder du dina parvänner på middag?

Tycker tinder är behändigt på det sättet att många är väldigt rättframma med vad dom söker redan i profilen. ONS, kk, seriöst förhållande, par som vill ha trekanter, några som bara vill sexchatta, personer som endast vill ha vänner (:confused:).
Men... jag som inte fördjupat mig i Tinder (ännu), reggar man sig inte med sin fb-profil? :confused: Tycker inte folk det är litet jobbigt att t ex uttryckligen söka ONS med sin öppna fb-profil...? :)

Du är min idol :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 641
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka