Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, jag trodde aldrig detta! Att jag kunde säja till en tjej att hon inte var den rätta för mig utan att jag har en annan som jag har intresse för. Känner mig så elak mot henne men jag vill inte ljuga. Nå väl antar att det är bäst i det långa loppet. Det är tråkigt när hon verkligen har kämpat för att kontakta mig sedan få nej. Men livet går vidare och jag har fortfarande HON kvar.

Jamen ändå. Om man är en människa med en hjärna och dessutom en kille som talar med en tjej som uppenbart inte kopplar vem man är så borde man fatta att det är jävligt olämpligt att skämta om att man vet var hon bor och att man stalkar henne.

En person med hjärna hade väl sagt "men vi är ju typ grannar sen 18 år tillbaka? kalle smartskalle i nummer 10?".

Jag tycker inte att du ska skämmas i alla fall :).

Haha tack så mycket för dina snälla ord! :up:

Jo, du har rätt! Men någonstans borde väl hjärncellerna koppla iaf. Jag menar, personen hette ju samma sak som den grannen.:p

Jag håller med om att det sällan finns någon "snäll" väg, men det finns bättre sätt.
Man kan skriva något i stil med "Jag har tänkt lite, och jag tror inte att det här skulle funka. Vill inte slösa din tid, så jag tror det är bäst om vi avbokar träffen blabla bla lycka till med dejtandet".

Och som sagt, oavsett om bilden är ny eller gammal, så står jag fast vid att hen har valt bilden för att hen tycker att den representerar hur hen ser ut (eller vill ge sken av att se ut). Och @Myblackcat tycker inte att personen i fråga är attraktiv, att fråga efter fler bilder (för att se om personen är så ful som hon tror att hen är) känns nästan som någon slags häxjakt.

Jag visste inte vad jag skulle skriva så jag körde copy paste på din text (tog bort blabla såklart ;)). Tack för hjälpen när man har hjärnsläpp :up:!

En liten raggningshistoria.
För många år sedan var jag på min dåvarande kvarterspub o drack bärs, tog mig fram till bardisken för påfyllning o trängde mig emellan så jag kom intill en kille jag spanat in.
-Har inte vi setts förut kläcker han ur sig. Använder folk den klyschan tänkte jag.
-Kåren säger han o nämner en konsert året innan, det tog ett tag innan det landade, jag hade ju raggat upp honom på den konserten, RIDÅ.
Nåja, det löste sig o blev repris. Vi var tillsammans i flera år o fick även barn ihop.

det tog ett tag innan det landade, jag hade ju raggat upp honom på den konserten, RIDÅ.

Haha, mitt bästa (värsta??) "RIDÅ!"-moment var i slutet av hösten när jag insåg att killen jag hade börjat dejta var bästa vän (och rumskompis) med en kille jag dejtade kort i början av hösten. Då kände jag verkligen att jag hade gått igenom hela stans utbud...

Och jag bor i landets största stad :angel:

Nej, de veckorna har jag mycket tid. Men då klämmer jag även in alla annat som ska göras i livet :)
De flesta helgfria veckor gör jag runt 30 timmar. Jobbar varannan helg och oftast långa pass.

Jag gjorde senaste året mellan 45 och 55 timmar en vanlig vecka.
Har barn och hund och en partner jag vill träffa.
Jag var glad om jag hann till Ica:D
Jag avundas dig som orkar, jag skulle bli knäckt.

Alltså det här med att jag inte kan läsa "sociala koder" eller hur man nu säger.. Har pratat med en man (tror det är okej att skriva så när han är 14 år äldre ^^) sedan i september. Jag försökte i början vara ganska flirtig och men fick väll ingen större respons mer än svar och fortsatt samtal. I november/december träffades vi för en fika och träffades alltså då face to face för första gången och vi hade hur trevlig som helst. Han är gammal student så vi hade massor att snacka om då jag är kåraktiv.
Igår när vi snackade skämtade vi om kaffe och jag skrev något i stil med "då vill du inte träffa mig ^^" med hint om mig på 6 koppar kaffe då jag skulle vara alldeles för stissig. Han tog det dock bokstavligen och skrev då att han funderat om oss, problem med åldersskillnaden, han vill ha barn hyfsat snart, avstånd etc och att han helst inte vill träffa någon alls just nu då han behöver klura ut vad han vill med sitt liv. Där sitter jag som ett stort frågetecken. Har jag alltså missat i över sex månader att någon varit intresserad av mig?! Jag som bara mest trott att han varit trevlig och svarat och jag har blåögt fortsatt snacka med någon jag mest räknat som vän.
Herregud.. Fine att han kanske inte "raggat" öppet och rättfram så, men måste jag seriöst ha en skylt upptryckt i ansiktet med texten "NU RAGGAR JAG PÅ DIG, BARA SÅ ATT DU VET!":angel::banghead:

Alltså det här med att jag inte kan läsa "sociala koder" eller hur man nu säger.. Har pratat med en man (tror det är okej att skriva så när han är 14 år äldre ^^) sedan i september. Jag försökte i början vara ganska flirtig och men fick väll ingen större respons mer än svar och fortsatt samtal. I november/december träffades vi för en fika och träffades alltså då face to face för första gången och vi hade hur trevlig som helst. Han är gammal student så vi hade massor att snacka om då jag är kåraktiv.
Igår när vi snackade skämtade vi om kaffe och jag skrev något i stil med "då vill du inte träffa mig ^^" med hint om mig på 6 koppar kaffe då jag skulle vara alldeles för stissig. Han tog det dock bokstavligen och skrev då att han funderat om oss, problem med åldersskillnaden, han vill ha barn hyfsat snart, avstånd etc och att han helst inte vill träffa någon alls just nu då han behöver klura ut vad han vill med sitt liv. Där sitter jag som ett stort frågetecken. Har jag alltså missat i över sex månader att någon varit intresserad av mig?! Jag som bara mest trott att han varit trevlig och svarat och jag har blåögt fortsatt snacka med någon jag mest räknat som vän.
Herregud.. Fine att han kanske inte "raggat" öppet och rättfram så, men måste jag seriöst ha en skylt upptryckt i ansiktet med texten "NU RAGGAR JAG PÅ DIG, BARA SÅ ATT DU VET!":angel::banghead:
Fast av vad du skriver här verkar det ju snarare han som har svårt att läsa av och signalera "sociala koder". Med tanke på hans svar så verkar du ju ha tolkat honom rätt, dvs se honom mer som vän än som något mer.

Fast av vad du skriver här verkar det ju snarare han som har svårt att läsa av och signalera "sociala koder". Med tanke på hans svar så verkar du ju ha tolkat honom rätt, dvs se honom mer som vän än som något mer.
Han har alltså under hela tiden svarat inte som en vän utan mer som någon som är intresserad av mig. Det han skrev var att han nyligen funderat över oss som eventuellt par, hur det skulle funka men insett att det kanske inte är optimalt pga de anledningar jag skrev i posten ovan. Han har inte varit speciellt flirtig, men redan när vi började prata så skämtade vi med varandra över vår oförmåga att flirta med andra så jag har liksom inte heller förväntat mig några stordåd. Blev uppriktigt förvånad när han skev om att han funderat över hur vi skulle kunna fungera med varandra, då jag inte ens trodde att det var en möjlighet i hans ögon :) Så ja, det kändes som att jag kanske missat att någon faktiskt varit en gnutta intresserad av mig. Och ärligt talat så är jag lite besviken, men förstår, framförallt med tanke på åldersskillnaden.

Han har alltså under hela tiden svarat inte som en vän utan mer som någon som är intresserad av mig. Det han skrev var att han nyligen funderat över oss som eventuellt par, hur det skulle funka men insett att det kanske inte är optimalt pga de anledningar jag skrev i posten ovan. Han har inte varit speciellt flirtig, men redan när vi började prata så skämtade vi med varandra över vår oförmåga att flirta med andra så jag har liksom inte heller förväntat mig några stordåd. Blev uppriktigt förvånad när han skev om att han funderat över hur vi skulle kunna fungera med varandra, då jag inte ens trodde att det var en möjlighet i hans ögon :) Så ja, det kändes som att jag kanske missat att någon faktiskt varit en gnutta intresserad av mig. Och ärligt talat så är jag lite besviken, men förstår, framförallt med tanke på åldersskillnaden.
Jag får erkänna att jag inte fattar alls :o:) Det fetade får jag inte ihop.
Jag är för övrigt kass på att snappa upp intresse jag också, har jag fått berättat för mig.

Jag får erkänna att jag inte fattar alls :o:) Det fetade får jag inte ihop.
Jag är för övrigt kass på att snappa upp intresse jag också, har jag fått berättat för mig.
Jag har hela tiden tolkat det som att han bara svarat av artighet alternativt i egenskap av vän, men jag fick ju nu reda på att han varit intresserad av mig eftersom han funderat över hur vi skulle kunna få en relation att fungera. Förlåt om det blir lite rörigt ^^

That's it, jag har hittat min drömkille! Han är både hästägare och har bil. Vad mer kan jag önska?

Det var alltså allt han tyckte behövde nämnas i en första kontakt. Hästägare med bil :D

Nu kanske han visar sig vara jättetrevlig, men det krävs nog lite mer för att imponera på mig. Häst och bil har jag också liksom. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
252
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka