Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv blir jag lite less på mitt bristande intresse. Har verkligen noll intresse av att dejta just nu. Skriver gärna lite med folk (mest för att slå ihjäl tid), men att träffa och lära känna folk lockar inte alls.
Och det känns så himla tråkigt, är verkligen i behov av en flirt och lite vårkänslor. Men känns ändå som att det mest bara kostar mer än vad det smakar i slutändan.
Jag blir less på mitt bristande intresse eftersom jag faktiskt har helt vettiga personer jag har träffat och som jag gärna träffat igen om inte min lust totalt gått i baklås. Och då menar jag inte ens sexuella lust, bara all lust att överhuvudtaget umgås med det andra könet. Jag orkar inte. Ska bli väldigt spännande att se hur detta blir när killen jag träffade för sådär två månader sen kommer hem igen. Han har dessutom varit väldigt "kärleksfull" under tiden han varit borta så vet inte var han tänkt att detta är på väg..

Har folk inga intressen?
Absolut, alla de som tänker att fem timmar om dagen i stallet är mycket måste vara människor utan intressen.

Eller så är det människor som kanske jobbar 8-17 och har nån timme till jobbet? De ser framför sig att de kommer hem vid 18 och då blir tanken på att ha en hobby som varje dag tar fem timmar lite överväldigande?

Du jobbar väl skift? Inte konstigt då om du har mycket tid över.

Absolut, alla de som tänker att fem timmar om dagen i stallet är mycket måste vara människor utan intressen.

Eller så är det människor som kanske jobbar 8-17 och har nån timme till jobbet? De ser framför sig att de kommer hem vid 18 och då blir tanken på att ha en hobby som varje dag tar fem timmar lite överväldigande?

Du jobbar väl skift? Inte konstigt då om du har mycket tid över.

Absolut, så kan det vara.
Men många verkar inte göra mer än sitta i soffan och glo på tv. Obs, killar jag skrivit med, inte i allmänhet.

Sen nästa fråga.
Men det kommer du väl inte göra om du träffar någon?
Eh, jo.

Jag jobbar inte skift, jag jobbar oregelbundet. Mina veckor varierar mellan 20 och 55 timmar. Ett dygn har ju lika många timmar oavsett hur man jobbar, vissa veckor sover jag väldigt lite. Men det är mitt val och det är verkligen inte för alla.

Ett dygn har ju lika många timmar oavsett hur man jobbar, vissa veckor sover jag väldigt lite.
Ja men om dina jobbveckor kan vara så lite som 20 timmar är det ju inte konstigt om du kan vara mycket i stallet.

Ja men om dina jobbveckor kan vara så lite som 20 timmar är det ju inte konstigt om du kan vara mycket i stallet.

Nej, de veckorna har jag mycket tid. Men då klämmer jag även in alla annat som ska göras i livet :)
De flesta helgfria veckor gör jag runt 30 timmar. Jobbar varannan helg och oftast långa pass.

Jag förstår dig precis, men jag orkar inte ens skriva med folk och drar mig från allt vad nätdejting är. För första gången på flera år känner jag mig redo att inleda en relation på riktigt, att faktiskt bo ihop med någon igen. Men jag orkar inte leta och försöka lära känna random dudes. Jag vill bara att han ska komma och knacka på min dörr och sen går allt på räls typ *drömmer mig bort*

Jag orkar skriva lite, men jag orkar inte hålla igång flera konversationer samtidigt (max två) och att träffa nån IRL känns bara hopplöst. Det brukar ändå alltid visa sig vara meningslöst, antingen för att jag bara inte blir så intresserad av personen (ingen jobbig konsekvens mer än att avsluta det hela) eller att personen så småningom viser sig vara mer eller mindre tokig (jävligt jobbigt). Så jag sitter hemma och väntar på en vettig typ.

Absolut, så kan det vara.
Men många verkar inte göra mer än sitta i soffan och glo på tv. Obs, killar jag skrivit med, inte i allmänhet.

Tja, jag förstår dem. Mina intressen just nu är att se på teve och att en gång i veckan äta korv och ost med min bästa vän... Jag går hemifrån 7.50 varje vardag och är hemma igen 18.30, efter det finns det inget jag hellre vill än att se på tv. Med det sagt innebär det förstås inte att jag tycker att min sambo ska göra likadant, jag har ett väldigt stort behov av egentid så mig passar det utmärkt att han löptränar sex dagar i veckan så jag får sitta ensam i soffan.

Tja, jag förstår dem. Mina intressen just nu är att se på teve och att en gång i veckan äta korv och ost med min bästa vän... Jag går hemifrån 7.50 varje vardag och är hemma igen 18.30, efter det finns det inget jag hellre vill än att se på tv. Med det sagt innebär det förstås inte att jag tycker att min sambo ska göra likadant, jag har ett väldigt stort behov av egentid så mig passar det utmärkt att han löptränar sex dagar i veckan så jag får sitta ensam i soffan.

Det är just det som är problemet. Att hitta någon som accepterar att man har ett intresse som tar mycket tid. Vissa dagar mer, andra mindre men varje dag året runt.
Jag kan tycka att en kväll i soffan är najs, men vara ibland. Jag tillbringar hellre än lördagkväll i ridhuset även efter att att ha jobbat 12 timmar den dagen och varit hemifrån i 1 1/2 dygn.
Det är en livsstil för mig.

Jag har snackat en del med en kille på Happn, och bestämt att vi ska ses. Han har varit den drivande både i att ta kontakt och föreslå träff, vilket passar mig bra just nu.
Jag är inte helt säker på om jag lockas av hans utseende, men tänker att det kan vara dåliga bilder alt. att han inte gör sig bra på bild. Han verkar iaf. vara vettig, så värt att ge honom en chans. :)

Det är just det som är problemet. Att hitta någon som accepterar att man har ett intresse som tar mycket tid. Vissa dagar mer, andra mindre men varje dag året runt.
Jag kan tycka att en kväll i soffan är najs, men vara ibland. Jag tillbringar hellre än lördagkväll i ridhuset även efter att att ha jobbat 12 timmar den dagen och varit hemifrån i 1 1/2 dygn.
Det är en livsstil för mig.
Bara man slipper Tv-n så kan det väl gå för sig!

Nu är det typ bestämt att jag och killen som jag snackade om tidigare ska mötas upp i morgon och käka middag. Som sagt måste jag ändå käka innan jag flyger och jag måste byta från tåg till buss på centralen så får jag sällskap är det bara ett plus.
Är faktist lite nervös men samtidigt lite likgiltig.. Får se hur det blir. Räknar som sagt lite med att han inte kommer dyka upp men oh well.. Säger jag nej är det ju typ ingen chans alls att vi träffas. Förstår att ni tycker att jag är helt dum i huvudet, men vi har snackat varje dag sedan dess och jag tror han förstått att hans beteende inte var okej.

Nu är det typ bestämt att jag och killen som jag snackade om tidigare ska mötas upp i morgon och käka middag. Som sagt måste jag ändå käka innan jag flyger och jag måste byta från tåg till buss på centralen så får jag sällskap är det bara ett plus.
Är faktist lite nervös men samtidigt lite likgiltig.. Får se hur det blir. Räknar som sagt lite med att han inte kommer dyka upp men oh well.. Säger jag nej är det ju typ ingen chans alls att vi träffas. Förstår att ni tycker att jag är helt dum i huvudet, men vi har snackat varje dag sedan dess och jag tror han förstått att hans beteende inte var okej.
Jag tycker inte att du är "dum" :) hoppas att han är trevlig!

• Gilla
Reactions: ptr
Seriöst, jag avgår! :banghead: :banghead: :banghead:

Följande konversation utspelade sig nyss.
Matchade med en kille som tillsynes bodde i samma kommun som mig, men som inte spontant såg bekant ut, av bilderna att döma.
Jag: Hej!
Han: Hej!
J: Hur mår du?
H: Jo, tack bra! Själv?
J: Jo, det är bara bra. Så vem är du då? :)
H: ...???
J: Va?
H: Vet du inte vem jag är....? O_o
J: Nej, vad då då? Jag känner inte alla i den här kommunen :rofl:
H: Är det här ett skämt? O_o :nailbiting:
J: Nej....?
H: Okej då. Mitt namn är X, jag är Y år gammal och jag vet var din brevlåda bor. Något mer du vill veta?
J: Ja. Varför du stalkar mig?
H: Vad då stalkar dig? O_o
J: Du visste ju var min brevlåda bodde....?
H: Ja, är det konstigt eller?
J: Ja, väldigt. För jag har ingen aning om vem du är.
H: Är du seriös, *Dressyrtjejen*? O_o
J: Ja...?
H: Ska jag behöva besöka din brevlåda för att du ska förstå? :rofl:
J: Nej! Och gör du det ringer jag polisen! :rage:
H: Okej, okej. Men bara så du vet skulle polisen skratta åt dig om du gjorde det.
J: Varför det? O_o
H: Okej, jag börjar seriöst bli rädd för dig, *Dressyrtjejen*. Har du tappat minnet fullständigt?! :confused:
J: Nej, hurså?
H: Eller driver du med mig?
J: Nej...? O_o
H: Vi har för tusan känt varandra typ hela våra liv, och nu vet du inte ens vem jag är! :arghh: :nailbiting:
J: *Lyset tänds någonstans där uppe* :grin: :grin: :grin: :banghead: :banghead: :banghead:
J: Jag kom just på att jag vet var din brevlåda bor också, X. Trevligt att pratas vid. Hehehe :D
*Skäms ihjäl :o :o :o :banghead: :banghead: :banghead:*

Vem jag pratade med, får ni själva lista ut.
Jag skyller på att han inte var lik sig själv på bilderna............

Edit: Där det står *Dressyrtjejen* skrev han mitt riktiga namn. Jag kommer förövrigt inte gå förbi hans brevlåda på mycket, mycket länge nu.

@Dressyrtjejen_97 Varför ska du skämmas, vem i helvete pratar så där när en person uppenbart inte kopplar vem man är? och hur ska vi kunna lista ut vem det var :p.

För jag rimligtvis borde vetat vem han är. :p
Jamen ändå. Om man är en människa med en hjärna och dessutom en kille som talar med en tjej som uppenbart inte kopplar vem man är så borde man fatta att det är jävligt olämpligt att skämta om att man vet var hon bor och att man stalkar henne.

En person med hjärna hade väl sagt "men vi är ju typ grannar sen 18 år tillbaka? kalle smartskalle i nummer 10?".

Jag tycker inte att du ska skämmas i alla fall :).

Jag blir faktiskt förvånad över hur många som blir nästan chockade när jag säger att jag lägger mellan 1 och 5 timmar per dag i stallet.
Är det 1 timme är jag antingen sjuk eller ska jobba resten av dagen.

Har folk inga intressen?

Tänkte väl, på 1 timme hinner man ju knappt in genom dörren. :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka