Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svammel och gnäll.

Jag blir så trött på mig själv. Har gått på en del dejter och även om alla har verkat som bra killar, varit trevliga osv så fastnar jag inte för någon.
De däremot vill alltid ses igen och verkar fastna för mig och så blir det jobbigt när jag ska dissa.
Den jag vill ha kan jag inte få. Eller jag kan men det skulle verkligen inte vara värt det eftersom allting är så satans komplicerat.

Varför kan inte livet bara vara enkelt :meh:

Svammel och gnäll.

Jag blir så trött på mig själv. Har gått på en del dejter och även om alla har verkat som bra killar, varit trevliga osv så fastnar jag inte för någon.
De däremot vill alltid ses igen och verkar fastna för mig och så blir det jobbigt när jag ska dissa.
Den jag vill ha kan jag inte få. Eller jag kan men det skulle verkligen inte vara värt det eftersom allting är så satans komplicerat.

Om livet var enkelt skulle det bli tråkigt.
Annars kan jag nog inte vara mycket till hjälp.

Svammel och gnäll.

:p

Jag har träffat en kille till och från ett tag. Han är jättego när vi ses, beter sig som vi är ett par även bland våra vänner och jag har fått träffa en del av hans vänner och han pratar om saker vi ska göra/han vill göra med mig i framtiden, men där emellan får jag en stark känsla av "he's not that into me". Vi bor en bit ifrån varandra vilket gör att det kräver lite mer planering för att kunna ses och vi ses inte så ofta (varför kan jag inte träffa någon som bor nära??!:arghh:) . Jag gillar honom, på riktigt, och är villig att göra en del uppoffringar för att få det att funka, men måste ju känna att jag får lite tillbaka och att det inte bara är jag som anpassar mitt liv så vi kan få till att ses. Som det är nu så säger han att han vill ses, men det är alltid något som kommer upp i vägen sas vilket gör att jag tvivlar på att han egentligen, på riktigt, vill. :grin:

Så nu står jag lite i valet och kvalet att antingen ge det ett sista försök och verkligen vara på att vi ska planera in något nu snart (och då så klart ta upp hur han ser på mig/oss) eller bestämma mig för att han inte är så intresserad som jag skulle vilja och skita i det och gå vidare...:confused: känner för min egen skull att jag behöver ta ett beslut. Jag har typ noll tålamod när det kommer till relationer och känslor, men har verkligen försökt att inte stressa fram något här, men har nått punkten nu att jag faktiskt inte orkar vänta längre. Vet att jag borde följa med och låta saker ske i sin takt, men det är inte min starka sida.. :o:angel:

@starcraft jag tycker INTE att det är att vara otålig eller inte vilja ta saker i lugn takt att du reagerar. Tvärtom - varför skulle du ta allt i hans takt när du inte är okej med det.

Vad han har för anledning till beteendet är ju omöjligt att gissa. Men exakt! sådär var min velputte. Du kunde beskrivit honom.

Jag provade att sluta rodda det hela - vi sågs inte på rätt länge, tills han ville ses. Jag krävde att snap it up - han varvade mellan självklart och mumla om flytta ihop och att inte riktigt veta vad han ville det var mycket i livet just nu och bla bla svårt att hinna med jobb och allt och bla bla.

In the end så han var helt enkelt inte that into me. Inte redo för att verkligen ha ett förhållande och de uppoffringar och kompromisser det alltid medför.

Gå på din känsla mer än vad han säger bara! Jag trodde på tomma ord åt helvete för länge jag.. Fast känslan sa annat. Men han sa ju.. *dunka huvudet i väggen*

@starcraft jag tycker INTE att det är att vara otålig eller inte vilja ta saker i lugn takt att du reagerar. Tvärtom - varför skulle du ta allt i hans takt när du inte är okej med det.

Vad han har för anledning till beteendet är ju omöjligt att gissa. Men exakt! sådär var min velputte. Du kunde beskrivit honom.

Jag provade att sluta rodda det hela - vi sågs inte på rätt länge, tills han ville ses. Jag krävde att snap it up - han varvade mellan självklart och mumla om flytta ihop och att inte riktigt veta vad han ville det var mycket i livet just nu och bla bla svårt att hinna med jobb och allt och bla bla.

In the end så han var helt enkelt inte that into me. Inte redo för att verkligen ha ett förhållande och de uppoffringar och kompromisser det alltid medför.

Gå på din känsla mer än vad han säger bara! Jag trodde på tomma ord åt helvete för länge jag.. Fast känslan sa annat. Men han sa ju.. *dunka huvudet i väggen*
Tack! :bow: Känns ändå bra att det inte bara är jag. Jag är oftast väldigt rationell när jag ger relationsråd till andra, men blir förblindad när jag är i det själv. Hade någon annan varit i min sits hade jag nog sagt att denna skulle lägga ner och vill han så får han visa det ordentligt och jobba lite för det sas, men när man själv vill mer och han säger tvärtom mot vad han gör så blir det bara ett virrvarr för mig.

Tack! :bow: Känns ändå bra att det inte bara är jag. Jag är oftast väldigt rationell när jag ger relationsråd till andra, men blir förblindad när jag är i det själv. Hade någon annan varit i min sits hade jag nog sagt att denna skulle lägga ner och vill han så får han visa det ordentligt och jobba lite för det sas, men när man själv vill mer och han säger tvärtom mot vad han gör så blir det bara ett virrvarr för mig.

Action speaks louder than words...

Action speaks louder than words...
Fick det svart på vitt nu i alla fall. Visst ville han ses.. nån gång sen när det lugnat ner sig för honom :meh: precis som för några månader när jag frågade när han skulle komma hit och hälsa på att "jo han hade ju tänkt det massvis med gånger, men det var alltid något som dök upp i vägen" (nu kom han visserligen och hälsa på 4 månader senare :grin:) så egentligen är det hur tydligt som helst var han står, det är bara jag som inte velat se det fullt ut. :banghead:

Fick det svart på vitt nu i alla fall. Visst ville han ses.. nån gång sen när det lugnat ner sig för honom :meh: precis som för några månader när jag frågade när han skulle komma hit och hälsa på att "jo han hade ju tänkt det massvis med gånger, men det var alltid något som dök upp i vägen" (nu kom han visserligen och hälsa på 4 månader senare :grin:) så egentligen är det hur tydligt som helst var han står, det är bara jag som inte velat se det fullt ut. :banghead:

Så tråkigt. Men ändå hellre nu än ännu senare.
Kram.

Jag har varit på promenaddejt! Det var alls inte så farligt och samtalet flöt bra. Vi tog en kaffe på pressbyrån och promenerade i typ en timme. Sen satt vi en stund på en parkbänk. Det kändes bra och jag kan absolut tänka mig att träffa honom igen. Det var lagom anspråkslöst liksom :)

Jag har haft en hel-helgsdate med mannen jag var på trevlig middagsdate med för 2 veckor sedan. Helgen var trevlig, men tyvärr känner jag ingen "sådan" attraktion till mannen. Alls. Han har liksom för lite "go" tror jag. Anar dock att han är intresserad av mig på ett annat plan, men det visar väl sig. Vi bor relativt långt ifrån varandra och kommer väl bara att ha messkontakt framöver. Kanske det är lugnt från hans sida också, och är det inte det får jag nog säga vad jag känner. En bra kompis.

Nyss hemkommen från en sjukt obekväm dejt Det var en kille från HP som jag bara mailat kort med, men könde att en fika på stan kan ju funka iaf.
Kände direkt att det inte skulle blir fler dejter, men gick till ett fik iaf.. samtalet var rätt stolpigt men ok, till vi började prata fördomar och rasism mot en viss folkgrupp. När han inte kunde se sitt privilegie som vit svensk man, då dog samtalet! :banghead: Han avslutade det med "vi är nog klara va?", var på jag svarade "ja!" . Dejten var totalt ca 35 minuter :cool:

Mötte upp snubben jag skrev om tidigare i tråden för en fika. Blev "inklämd" mellan jobb och ett bio-besök. Vi sågs kanske timmen varav sista femton minuterna så satt en av hans kompisar med (som han skulle på bio med)... :cautious:

Känner mig lite lagom önskad om man säger så:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
252
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka