Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag inte minns helt fel är det här andra gången du skriver saker i den här stilen, sedan du började skriva i den här tråden?

Jag har så sett inget att invända, men jag ser ändå två risker.
Den ena är att du blir besviken gång efter annan och mår dåligt. Något sådant har du ju inte visat här hittills, i alla fall.
Den andra är att du kastar dig över i princip helt främmande kvinnor med stora ord och stora känslor. De flesta upplever nog det mer jobbigt än bra, tror jag. Själv skulle jag tycka att en person var rätt konstig och inte verkade ha någon som helst koll på sina egna känslor, om jag fick stora kärleksförklaringar innan vi ens kände varandra. Jag skulle avvisa den personen, för så mycket känslointensitet på så liten grund, orkar jag inte med. Jag tror inte att jag är unik på den punkten, men dina relationer är naturligtvis just dina relationer. Du gör som du känner är du.
Jag tror att du blandar ihop saker! jag har inte blivit besviken på denna person. jag blev besviken på en fest den 15/2 när en person jagade mig runt lokalen.

Om båda sitter i samma längtan och känsla kan det säkert kännas smickrande. Annars är det nog mest avtändande eller stressande.
Risken med att skynda med i de där känslorna är att ett år senare så sitter man där åter igen i ett kass förhållande för då har hela personligheterna kommit fram och man kanske inte alls matchade varandra som man trodde.
det kan bli så, men det behöver inte bli det heller.

Jag tror att du blandar ihop saker! jag har inte blivit besviken på denna person. jag blev besviken på en fest den 15/2 när en person jagade mig runt lokalen.
Om du blir förtjust i personer du inte ens träffat finns det stor chans att du blir besviken när ni träffas om personen inte är som du tänkt dig.

Det kan säker bli så, jag vet. men man får ta det då den dagen kommer om den kommer.
Nu går det ju inte att jämföra den ena relationen med den andra, det ena uppbrottet med det andra, men det verkar som att du och jag är lite grand i samma livssituation, åtminstone på vissa plan. Och för mig är det väldigt mycket upp och ner med den typen av känslor. Om någon är trevlig och rent av charmig mot mig så har jag för tillfället lätt för att bli småförtjust (vilket skrämmer mig för sådana människor som blir kära pga vanligt hyfs är creepy).
Ena dagen är jag positiv och tror att det nog finns någon som jag kommer träffa och älska (och vice versa) för att nästa dag tänka att jag banne mig ska vara singel resten av mitt liv, så himla bekvämt och riskfritt!

Min slutsats är att jag inte är mogen för att gå in i något. Det är risk att det blir fel nu, jag behöver ge mig själv tid att landa/läka/tänka ut vem jag är på egna ben.

Så behöver det ju inte vara för dig, eller någon annan, det är bara så jag har kommit fram till att det är för mig.

Härligt att vara förtjust! :heart

Nu går det ju inte att jämföra den ena relationen med den andra, det ena uppbrottet med det andra, men det verkar som att du och jag är lite grand i samma livssituation, åtminstone på vissa plan. Och för mig är det väldigt mycket upp och ner med den typen av känslor. Om någon är trevlig och rent av charmig mot mig så har jag för tillfället lätt för att bli småförtjust (vilket skrämmer mig för sådana människor som blir kära pga vanligt hyfs är creepy).
Ena dagen är jag positiv och tror att det nog finns någon som jag kommer träffa och älska (och vice versa) för att nästa dag tänka att jag banne mig ska vara singel resten av mitt liv, så himla bekvämt och riskfritt!

Min slutsats är att jag inte är mogen för att gå in i något. Det är risk att det blir fel nu, jag behöver ge mig själv tid att landa/läka/tänka ut vem jag är på egna ben.

Så behöver det ju inte vara för dig, eller någon annan, det är bara så jag har kommit fram till att det är för mig.

Härligt att vara förtjust! :heart
Alla relationer är unika men likheter kan finnas, vilket jag inte hoppas. vi hade inte ett samtal som var mer än vanligt hyfs. Vi talade om sådant jag för några månader sedan aldrig parat med någon om. vi har haft ett öppet och djuplodande samtal över chatten ett antal gånger, Och vi hade ett mycket unikt (för mig) samtal i går. Och jag är inte den som har för lätt att bilda rätt nyans på orden. jag tror att det var @CillaW som verkligen slog huvudet på spiken med ordet förtjust.
Huruvida jag är mogen eller inte för ett förhållande, jag tycker att jag är det? Vem har sagt att detta leder till ett förhållande? jag har fått en dy dimension i mitt liv i alla fall och jag är tacksam för det.

Nja, det var det här jag tänkte på, från 20/2:

Jag tar det jag kan få! kom jag kär i kärleken så så är det vad det är. Jag skulle vara glad om jag slapp vara så ensam. Och den här catten har varit en andingsål. Hon är intelligent och trevlig och det kommer man långt med hos mig. Klart jag hoppas att det skulle funka irl, men vem vet. Jag vill inte vara för påflugen men ändå inte verka ointresserad. vi har chattat i dag på morgonen och igår kväll så vi får se.

Men som sagt, om du inte blir ledsen av det är det ju bara trevligt att vara förtjust lite då och då.

Vem har sagt att detta leder till ett förhållande? jag har fått en dy dimension i mitt liv i alla fall och jag är tacksam för det.

Exakt! Jag tycker att ditt chattande låter jättekul, precis sånt där som man kan få sockerdricka i kroppen av.

Vad det blir av det i längden kan man ju aldrig veta. Men sockerdrickan har ett stort värde bara den. :)

@Tranan Jag håller med övriga talare. Härligt att du känner dig förälskad, men det är extremt creepy när någon man inte mött påstår att de älskar en.

Det är fullt möjligt att hon har samma känslor som dig, men också fullt möjligt att hon trots det känner att det är obehagligt att du förklarar din kärlek innan du faktiskt ens lärt känna henne annat än på avstånd.

@Tranan Jag håller med övriga talare. Härligt att du känner dig förälskad, men det är extremt creepy när någon man inte mött påstår att de älskar en.

Det är fullt möjligt att hon har samma känslor som dig, men också fullt möjligt att hon trots det känner att det är obehagligt att du förklarar din kärlek innan du faktiskt ens lärt känna henne annat än på avstånd.
Jag har förstått det, och kommer hantera situationen med den mest delikata hand jag kan manövrera i frågan. Det är bra med er som ett boll plank. Jag har tyvärr använt er (buke) som en ventil för att ventilera känslor och om det stör gemenskapen ber jag om ursäkt för. Men jag känner att här har jag ett bra gäng att prata med.

Jag har förstått det, och kommer hantera situationen med den mest delikata hand jag kan manövrera i frågan. Det är bra med er som ett boll plank. Jag har tyvärr använt er (buke) som en ventil för att ventilera känslor och om det stör gemenskapen ber jag om ursäkt för. Men jag känner att här har jag ett bra gäng att prata med.
Det är bättre att du bollar med oss än att du gör bort dig, dessutom, kan det finnas ett bättre bollplank än andra kvinnor och dejting än vad du hittar här? ;)

Fast inte hade du väl tänkt att klämma i med att du älskar henne - till henne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
254
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka