Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv skriver jag rätt mycket med en snubbe som verkar vara både snäll, trevlig och rolig.. Men, han bor inte i Stockholm och reser hela tiden med sitt jobb. Så det känns inte som att vi kommer att få tillfälle att träffas, och då känns det helt plötsligt lite meningslöst. Men men, trevlig att skriva med oavsett.
jätte tråkigt att det blev så för dig.

jätte tråkigt att det blev så för dig.

Ja, alltså än har jag ju inte avskrivit honom. Just nu har jag dessutom alldeles för mycket tid över, så det passar mig alldeles ypperligt att ha någon att skriva med. Men rent krasst så känns det inte som att vi kommer att träffas anytime soon (typ den kommande månaden), och jag är inget fan av att skriva i evigheter innan man träffas. Just av den anledningen att man ofta bygger upp höga förväntningar och skapar en egen bild av personen - som sedan kan vara svår att justera till verkligheten.

Ja, alltså än har jag ju inte avskrivit honom. Just nu har jag dessutom alldeles för mycket tid över, så det passar mig alldeles ypperligt att ha någon att skriva med. Men rent krasst så känns det inte som att vi kommer att träffas anytime soon (typ den kommande månaden), och jag är inget fan av att skriva i evigheter innan man träffas. Just av den anledningen att man ofta bygger upp höga förväntningar och skapar en egen bild av personen - som sedan kan vara svår att justera till verkligheten.
jag vet för lite av detta för att ha något meningsfullt att säga, hoppas att det löser sig snart. Jag vet inte hur mycket hjälp jag kan vara, men vill ändå stödja dig.

Hör ni hur funkar Match? Slutar abonnemanget per automatik då tiden går ut, eller måste man aktivt göra nåt för att stoppa det?

Den där aktiviteten jag skulle på var trevlig :) jag mötte mycket riktigt killen från turen, och han var fortfarande trevlig. Han sa att han hade tipsat bara mig och en till från turen (man), så det är iallafall klart ömsesidigt att han gillar att hänga med mig. :)

Halvt-tyvärr mötte jag också en annan person som jag också känner från en DNT tur som också är av manligt kön som var vid min sida nästan konstant och babblade så det var svårt att komma åt att prata med andra trevliga karlar på plats!

Han är trevlig men ingen jag är intresserad av som i intresserad. Han vill gärna hänga på mig och klättra och det är ju trevligt meeeeen, gruppklättringen jag tänkt börja med är ett fantastiskt tillfälle att lära känna andra, och då är det lite dumt att dyka upp som ett team (med en man). Nåväl, det går nog att styra upp. Han gillar inte att bouldra (klättra på låg höjd utan rep), och det är min favvegren med klättringen för det är så socialt. Så det löser sig säkert vartefter jag skaffar fler klättervänner.

@MiniLi @Alexandra_W
Jag vet faktiskt inte.
Jag funderar lite och tror att det dels är ett socialt arv. Min mormor var tex så bortskämd av sin man och för all del resten av världen så det saknar motstycke. Mamma har kunnat bli trött på det men är väldigt lik henne. Hon såg mormors roll och ser att jag är bortskämd och skojar om att jag har assistent och hembiträde. Men hon gillar det väldigt mycket tror jag innerst inne. Det ska se ut så enligt henne. Jag är uppfostrad med att kvinnan ska skämmas bort med allt från uppvaktning till dukade bord. Annars är hon inte älskad eller mannen visar inte uppskattning typ. Sedan är jag genuint dålig på hushållsarbete.Städar typ aldrig utan gör massa annat så det har blivit bekvämt. Också. Är extremt slarvig och luststyrd. Tycker om att jobba och på min fritid vill jag bara ha kul.
Min nuvarande sambo känner ju mig sedan barnsben och mina föräldrar och min mormor och morfar känner han också och vet exakt vilka strukturer vi har i familjen så han förhåller sig bra till detta och går in lite lagom i det. Utan att bli överkörd själv och utan att skapa friktion med mig. Jag tycker han har balans för han säger själv att han älskar att skämma bort mig men att det finns gränser. Han hade ju knappast blivit ihop med mig igen annars. Jag ska upp detta med honom och jobba på det känner jag.

@Tranan
Jag hade en liknande historia i somras. Första flirten efter separation från ett långt (dock bra) förhållande. Vi skrev några veckor innan vi träffades och därefter skrev vi länge igen innan vi träffades igen. "Kärade" ner mej totalt i den personen jag kände i text och byggde luftslott om hur vi skulle ha det i framtiden (japp så funkar jag tyvärr, har alldeles för lätt för att fantisera iväg :banghead: ).
När vi sen sågs en hel helg funkade typ inget. Det jag uppskattade i text, hans förmåga och vilja att diskutera, funkade inte alls mellan fyra ögon. Jag fick inte en syl i vädret, han diskuterade mer med sig själv typ!

Med denna jätteutläggning vill jag egentligen bara ge ett exempel på hur det kan bli.. om det blir fel..
Håller tummarna för att ni ska klicka lika bra i verkliga livet som i text och telefon! :up:

Och nu till mej själv.. som sagt, "dumpad" i förra veckan men vi träffades i söndags för att prata igenom det.
Fick många av mina misstankar bekräftade och vi kom fram till att vi ska fortsätta träffas men på någon form av vänskapsbasis.
Jag vill mer. Får se om hur framtiden blir. Om han kommer fram till att han vill mer också. Om inte - då kommer jag nog sluta träffa honom snart för det är lite väl jobbigt att bara få umgås som vänner när jag egentligen inte vill annat än att kasta mej i famnen på honom.. O_o:banghead::(

Och nu till mej själv.. som sagt, "dumpad" i förra veckan men vi träffades i söndags för att prata igenom det.
Fick många av mina misstankar bekräftade och vi kom fram till att vi ska fortsätta träffas men på någon form av vänskapsbasis.
Jag vill mer. Får se om hur framtiden blir. Om han kommer fram till att han vill mer också. Om inte - då kommer jag nog sluta träffa honom snart för det är lite väl jobbigt att bara få umgås som vänner när jag egentligen inte vill annat än att kasta mej i famnen på honom.. O_o:banghead::(

Usch så jobbigt. Men jag förstår inte, varför ska du träffa honom som vän när du uppenbarligen vill mer? Det känns lite som självtortyr.

@Tranan
Jag hade en liknande historia i somras. Första flirten efter separation från ett långt (dock bra) förhållande. Vi skrev några veckor innan vi träffades och därefter skrev vi länge igen innan vi träffades igen. "Kärade" ner mej totalt i den personen jag kände i text och byggde luftslott om hur vi skulle ha det i framtiden (japp så funkar jag tyvärr, har alldeles för lätt för att fantisera iväg :banghead: ).
När vi sen sågs en hel helg funkade typ inget. Det jag uppskattade i text, hans förmåga och vilja att diskutera, funkade inte alls mellan fyra ögon. Jag fick inte en syl i vädret, han diskuterade mer med sig själv typ!

Med denna jätteutläggning vill jag egentligen bara ge ett exempel på hur det kan bli.. om det blir fel..
Håller tummarna för att ni ska klicka lika bra i verkliga livet som i text och telefon! :up:
Jag är lite rädd för att han jag var på middag med i lördags är i lite samma situation. Jag är den han connectat bäst med sen han gav sig in i datingen, enligt honom. Han har precis kommit igång efter ett 23 år långt förhållande och 3 år som singel.
Vi tyckte båda att daten var trevlig. Vi trivdes båda i varandras sällskap och vi vill båda ses igen. ...men ibland känns han lite onödigt ivrig. Han skickade t.ex blommor till mig...vilket jag iofs tycker är trevligt, men nära gränsen till too much i detta skede. Vi har väldigt mycket kontakt, men ibland känns det kanske liite för ivrigt. Han öser inte på med en massa komplimanger och sånt, men han är ivrig.
Jag själv försöker ändå ta det lugnt - skylla hans iver på att han inte vet "hur man gör" nuförtiden, och så får vi se tiden an och se vad som händer då han kommer till mig om en vecka.

Usch så jobbigt. Men jag förstår inte, varför ska du träffa honom som vän när du uppenbarligen vill mer? Det känns lite som självtortyr.

Men lite självtortyr är väl aldrig fel? :angel:

Vi kom fram till att vi ska prova igen men "backa bandet". Träffas några gånger under kompispremisser och se vart det leder till.
Han avslutade det för att han inte är säker på att han känner tillräckligt mycket men kom sen på att under förra veckan då vi inte träffades/pratade så saknade han mej.. typ..
Det här en kille som aldrig haft ett längre förhållande (än någon månad) och levt själv hela sitt vuxna liv. Han är van vid att sköta sitt och inte anpassa sig efter någon. Jag tror, och fick det delvis bekräftat, att det är jobbigt att ändra på rutinerna och att det här skrämmer honom lite.

Men lite självtortyr är väl aldrig fel? :angel:

Vi kom fram till att vi ska prova igen men "backa bandet". Träffas några gånger under kompispremisser och se vart det leder till.
Han avslutade det för att han inte är säker på att han känner tillräckligt mycket men kom sen på att under förra veckan då vi inte träffades/pratade så saknade han mej.. typ..
Det här en kille som aldrig haft ett längre förhållande (än någon månad) och levt själv hela sitt vuxna liv. Han är van vid att sköta sitt och inte anpassa sig efter någon. Jag tror, och fick det delvis bekräftat, att det är jobbigt att ändra på rutinerna och att det här skrämmer honom lite.

Okej då förstår jag lite bättre. Värt att ge det en chans till då så att säga, bara man inte låter det gå för långt så du liksom hamnar i olyckligt kär-träsket. Det är hemskt!

Jag är lite rädd för att han jag var på middag med i lördags är i lite samma situation. Jag är den han connectat bäst med sen han gav sig in i datingen, enligt honom. Han har precis kommit igång efter ett 23 år långt förhållande och 3 år som singel.
Vi tyckte båda att daten var trevlig. Vi trivdes båda i varandras sällskap och vi vill båda ses igen. ...men ibland känns han lite onödigt ivrig. Han skickade t.ex blommor till mig...vilket jag iofs tycker är trevligt, men nära gränsen till too much i detta skede. Vi har väldigt mycket kontakt, men ibland känns det kanske liite för ivrigt. Han öser inte på med en massa komplimanger och sånt, men han är ivrig.
Jag själv försöker ändå ta det lugnt - skylla hans iver på att han inte vet "hur man gör" nuförtiden, och så får vi se tiden an och se vad som händer då han kommer till mig om en vecka.

Men om det inte är värre än så, alltså mer av en känsla hos dej att han är ivrig, tänk då på vilken självkontroll han har :D Tänk på vad han egentligen vill skriva till dej! :laugh:

Okej då förstår jag lite bättre. Värt att ge det en chans till då så att säga, bara man inte låter det gå för långt så du liksom hamnar i olyckligt kär-träsket. Det är hemskt!

Jo jag förstår att det krävdes en förklaring.
Nej usch, där vill jag verkligen inte hamna! Ska bestämma mej för ett antal träffar och har det inte utvecklats åt rätt håll efter det, då tänker jag lägga ner det..

Jo jag förstår att det krävdes en förklaring.
Nej usch, där vill jag verkligen inte hamna! Ska bestämma mej för ett antal träffar och har det inte utvecklats åt rätt håll efter det, då tänker jag lägga ner det..

Det tycker jag låter väldigt klokt!
Jag är där lite där själv även om situationen inte riktigt är samma. Men jag önskar inte att fler ska hamna där, det är inte roligt :cool:

Men om det inte är värre än så, alltså mer av en känsla hos dej att han är ivrig, tänk då på vilken självkontroll han har :D Tänk på vad han egentligen vill skriva till dej! :laugh:
Lite så tänker jag också, faktiskt. Han vet att man inte ska vara för ivrig. Innan vi träffades så hade vi också ganska mycket kontakt, och han tog upp den grejen på daten. Han verkar i grunden "jordad" och vettig...och vi vet ju hur en förtjusning/förälskelse/fjärilar i magen kan få en att agera... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka