Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite så tänker jag också, faktiskt. Han vet att man inte ska vara för ivrig. Innan vi träffades så hade vi också ganska mycket kontakt, och han tog upp den grejen på daten. Han verkar i grunden "jordad" och vettig...och vi vet ju hur en förtjusning/förälskelse/fjärilar i magen kan få en att agera... ;)

Jo tack, man kan göra och skriva dom mest bisarra saker om man inte tänker ett varv till! :p

Lite så tänker jag också, faktiskt. Han vet att man inte ska vara för ivrig. Innan vi träffades så hade vi också ganska mycket kontakt, och han tog upp den grejen på daten. Han verkar i grunden "jordad" och vettig...och vi vet ju hur en förtjusning/förälskelse/fjärilar i magen kan få en att agera... ;)
Äsch då, bara att hoppa i säng o få det överstökat!

Är det någon som har bra erfarenhet av kik? Lätt sätt att hålla kontakten med någon man mejlat rätt utförligt med och verkar vettig, eller urartar det snabbt till någon slags sexchat?

Ni som nätdejtar, vilka sidor/appar använder ni och varför?
Jag använder endast Tinder. Säga vad man vill om den appen, men jag gillar att man kan ställa in avstånd, ålderpreferens etc och faktiskt endast få kontakt med dem man matchat med. När jag använde Happy Pancake en kort period fick jag i princip bara kontakt av män i åldern 45+, jag var då typ 23.
När det gäller Tinder så är jag öppen med det jag vill. Jag ser inga som helst problem med att människor använder den för att hitta ONS och andra tillfälliga sexuella kontakter, men jag är noggrann med att påpeka att jag inte är intresserad utav sådant.

Är det någon som har bra erfarenhet av kik? Lätt sätt att hålla kontakten med någon man mejlat rätt utförligt med och verkar vettig, eller urartar det snabbt till någon slags sexchat?
Det tycker jag helt beror på vem man snackar med. Jag gillar att använda kik då jag själv kan välja hur öppen med namn/bild etc jag vill vara, men behöver inte lägga till någon på Facebook för att kunna skicka bilder (även om detta kan leda till bilder man inte vill ha). Smidigt alternativ till Messenger på Facebook helt enkelt :)

Använder kik. Tycker det är bra, många gallrar bort sig själva snabbt och då är det bara att blocka.

Och nu till mej själv.. som sagt, "dumpad" i förra veckan men vi träffades i söndags för att prata igenom det.
Fick många av mina misstankar bekräftade och vi kom fram till att vi ska fortsätta träffas men på någon form av vänskapsbasis.
Jag vill mer. Får se om hur framtiden blir. Om han kommer fram till att han vill mer också. Om inte - då kommer jag nog sluta träffa honom snart för det är lite väl jobbigt att bara få umgås som vänner när jag egentligen inte vill annat än att kasta mej i famnen på honom.. O_o:banghead::(

Men lite självtortyr är väl aldrig fel? :angel:

Vi kom fram till att vi ska prova igen men "backa bandet". Träffas några gånger under kompispremisser och se vart det leder till.
Han avslutade det för att han inte är säker på att han känner tillräckligt mycket men kom sen på att under förra veckan då vi inte träffades/pratade så saknade han mej.. typ..
Det här en kille som aldrig haft ett längre förhållande (än någon månad) och levt själv hela sitt vuxna liv. Han är van vid att sköta sitt och inte anpassa sig efter någon. Jag tror, och fick det delvis bekräftat, att det är jobbigt att ändra på rutinerna och att det här skrämmer honom lite.

Låter ändå som att du vet vad du ger dig in på, men för din egen skull, försök hålla dig "jordad" i din relation med honom. Det är inte kul att vara i en relation där en själv är mer känslomässigt engagerad än den andre (been there, got the t-shirt) och det är lätt att bli sårad. Tycker i ärlighetens namn han låter som en velpelle, men dömmer dig inte då jag ju nyligen gjorde ungefär samma sak :angel: Då mitt försök inte lyckades vill jag bara råda dig att vara försiktig, och ta hand om dig!

Låter ändå som att du vet vad du ger dig in på, men för din egen skull, försök hålla dig "jordad" i din relation med honom. Det är inte kul att vara i en relation där en själv är mer känslomässigt engagerad än den andre (been there, got the t-shirt) och det är lätt att bli sårad. Tycker i ärlighetens namn han låter som en velpelle, men dömmer dig inte då jag ju nyligen gjorde ungefär samma sak :angel: Då mitt försök inte lyckades vill jag bara råda dig att vara försiktig, och ta hand om dig!

Tack för din omtanke och för att du delar med dej! :heart
Som sagt, jag ska bestämma någon form av antal träffar och utvecklas det inte under dom tillfällena så drar jag mej ur..

Uppdatering av inlägget innan. Han dök aldrig upp. Känner mig så otroligt värdelös och idiotisk som trodde någonting..
Funderar seriöst (inte bara baserat på detta) att bara omfamna "forever alone" och rocka det..

Uppdatering av inlägget innan. Han dök aldrig upp. Känner mig så otroligt värdelös och idiotisk som trodde någonting..
Funderar seriöst (inte bara baserat på detta) att bara omfamna "forever alone" och rocka det..
Nej, ta det inte som att det är ditt fel. Du har gjort det som väntades av dig. Han svek dig inte tvärtom. Lyft hakan och se att du har ett stort värde. Du behöver aldrig bry dig om denna "Pojke" igen. Det finns säkert flera som står på kö.

Hade ni bestämt träff och han dök inte upp?
Vi har pratat i cirka en månad och bestämde i veckan att vi skulle ses nu när jag var på fastlandet. Fick tidigare i veckan reda på att han skulle vara upptagen ikväll och frågade då om vi verkligen skulle ses idag och han insisterade. Igår hörde jag av mig igen och frågade när vi skulle ses idag och han sa att han antagligen skulle vara död på förmiddagen så efter lunch. Han hör av sig när jag sitter på tåget till Stockholm och vi pratar i typ två timmar innan jag frågar om vi verkligen kommer hinna ses innan han ska iväg ikväll och då kläcker han ur sig att han antagligen inte kommer det nej. Så jag fick snällt bege mig hem till Uppsala igen, två tågbiljetter fattigare och typ fem timmar + slösade i restid och ensamt få promenera omkring i Stockholm..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka