Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har pratat i cirka en månad och bestämde i veckan att vi skulle ses nu när jag var på fastlandet. Fick tidigare i veckan reda på att han skulle vara upptagen ikväll och frågade då om vi verkligen skulle ses idag och han insisterade. Igår hörde jag av mig igen och frågade när vi skulle ses idag och han sa att han antagligen skulle vara död på förmiddagen så efter lunch. Han hör av sig när jag sitter på tåget till Stockholm och vi pratar i typ två timmar innan jag frågar om vi verkligen kommer hinna ses innan han ska iväg ikväll och då kläcker han ur sig att han antagligen inte kommer det nej. Så jag fick snällt bege mig hem till Uppsala igen, två tågbiljetter fattigare och typ fem timmar + slösade i restid och ensamt få promenera omkring i Stockholm..
Grisigt o egoistiskt o empatilöst + en massa andra adjektiv.

Vi har pratat i cirka en månad och bestämde i veckan att vi skulle ses nu när jag var på fastlandet. Fick tidigare i veckan reda på att han skulle vara upptagen ikväll och frågade då om vi verkligen skulle ses idag och han insisterade. Igår hörde jag av mig igen och frågade när vi skulle ses idag och han sa att han antagligen skulle vara död på förmiddagen så efter lunch. Han hör av sig när jag sitter på tåget till Stockholm och vi pratar i typ två timmar innan jag frågar om vi verkligen kommer hinna ses innan han ska iväg ikväll och då kläcker han ur sig att han antagligen inte kommer det nej. Så jag fick snällt bege mig hem till Uppsala igen, två tågbiljetter fattigare och typ fem timmar + slösade i restid och ensamt få promenera omkring i Stockholm..
Men vilket as

Det tycker jag kan indikera att han prioriterar alkohol lite väl högt, iaf högre än vad jag skulle känna mig bekväm med.

Tycker inte man kan göra några bedömningar av alkoholprioriteringen där. Jag hade inte velat gå på dejt innan lunch dagen efter en krogrunda, då vill jag vara hemma och slappa.

@Masqueradee Störigt! Men samtidigt glad att han sållade bort sig själv, blir skitirriterad på konflikträdda människor som inte törs säga till i tid när planer ändras. Även om jag förstås förstår att det är tråkigt då ni verkat prata rätt länge!

Tycker inte man kan göra några bedömningar av alkoholprioriteringen där. Jag hade inte velat gå på dejt innan lunch dagen efter en krogrunda, då vill jag vara hemma och slappa.

Jag blir skeptisk av att de planerat att träffas, sen visar det sig att han inte kommer orka för tidigt för att han kommer "vara död" och sen ska på vinprovning (vem vill ens vara bakis på vinprovning?) och i slutänden finns inget utrymme alls för den planerade dejten. Jag kanske missförstod vad Masqueradee skrev men för mig ser det ut som att han fick avboka sina planer pga drickande.

Känns bra att vara mindre värd än en bakfylla:up:
Han påminner lite om en fd kompis. Man bestämde saker och sen kom saker emellan. Tex att jag satt och väntade på att personen skulle komma hem till mig som vi bestämt men hon dök aldrig upp då något annat jom emellan.
Nu är jag negativ men jag tror inte att folk som är så förändras. Tyvärr.

Har så smått börjat kika på nätdejting igen. Då jag är bortrest några dagar är timder inte aktuellt (är inte ute efter en engångsgrej) så jag öppnade pannkakan. Känns som många där är samma som senast jag var inne (för 1-2år sedan), men hittade två eller tre att skriva till iaf. Får se om de svarar. Annars får det nog bli tinder igen när jag kommer hem ;)

Jag blir skeptisk av att de planerat att träffas, sen visar det sig att han inte kommer orka för tidigt för att han kommer "vara död" och sen ska på vinprovning (vem vill ens vara bakis på vinprovning?) och i slutänden finns inget utrymme alls för den planerade dejten. Jag kanske missförstod vad Masqueradee skrev men för mig ser det ut som att han fick avboka sina planer pga drickande.
Förstod inte riktigt om han var död som i trött för att han hade varit uppe sent eller pga bakis för när jag frågade innan han svarade att vi inte skulle ses så var han "faktiskt inte så jätte bakis".
Vill absolut inte döma honom, dagen efter jag druckit brukar jag inte vara direkt i fas att träffa nya människor, brukar nästan aldrig vara bakis men otroligt trött då jag brukar snitta absolut max 5h sömn om jag druckit. Det jag mest stör mig på är att han inte kunde anpassa sina aktiviteter igår efter att han visste om att vi skulle ses idag. Skulle jag på dejt i morgon skulle jag se till att jag varit i form efter lunch om så var planerat.

Är så stolt över att jag inte la mig med att svara något i stil med "det är lugnt, hoppas du mår bra snart" eller så. Han skickade massa meddelanden om att han var ledsen och tyckte att jag lät ledsen på mina meddelanden (vilket jag var) och jag är glad över att jag svarade som det var och var ärlig med hur jag tyckt han hanterat situationen. Avslutade även med att påpeka mönstret att det hela tiden varit jag som frågat om när/hur/var typ vi ska ses.

Har bestämt mig för att ge honom en andra chans genom att skriva att vi kan ses på torsdag när jag ändå måste byta från tåg för att ta mig till flygplatsen i Bromma alt att tåget faktiskt går hit också. Jag tänker inte anstränga mig mer än så.

Är så stolt över att jag inte la mig med att svara något i stil med "det är lugnt, hoppas du mår bra snart" eller så. Han skickade massa meddelanden om att han var ledsen och tyckte att jag lät ledsen på mina meddelanden (vilket jag var) och jag är glad över att jag svarade som det var och var ärlig med hur jag tyckt han hanterat situationen. Avslutade även med att påpeka mönstret att det hela tiden varit jag som frågat om när/hur/var typ vi ska ses.

Har bestämt mig för att ge honom en andra chans genom att skriva att vi kan ses på torsdag när jag ändå måste byta från tåg för att ta mig till flygplatsen i Bromma alt att tåget faktiskt går hit också. Jag tänker inte anstränga mig mer än så.
Det skulle jag inte gjort. För mig hade han varit rökt.

Men du är ju inte jag.

Jag hade inte gett honom en andra chans.
Hur blir ev fortsättning på ert dejtande om han bär sig så illa åt redan nu?

Nu är jag negativ men det finns en risk att det är en del av hans personlighet/ sätt att göra så.

Han hade kunnat hantera situationen på tusen olika sätt, men nu drog han väldigt slött ut på att lämna återbud tills du frågade när du redan var påväg till er dejt. Man gör inte så! I synnerhet inte om man faktiskt bryr sig om sin dejt. Det finns liksom inga rimliga ursäkter till beteendet. I mina ögon har du inget att vinna på att gå på en dejt med honom. Det finns andra killar!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka