Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Run Forest, run!

En man som innan det gått minst månaders dejtande skulle säga att han älskade mig skulle få mig att konstatera att "nej det gör du inte för du känner inte ens mig" och sen lägga venen på ryggen. Så dålig kontakt med känslor vill jag inte bli inblandad i.

Sen kan man bli förälskad i en idealiserad bild, förälskad i delar av en personlighet osv. Men förälskad är kemisk fuck-up i hjärnan. Älska är något heeeelt annat. I min värld.
Måste bara fråga var du lägger artären? :laugh:

Nu har jag det söta problemet att förklara att man älskar en person. ska suga lite på de karamellen ett tag.

Alltså, jag är övertygad om att vi alla är väldigt glada för din skull. Du verkar ha haft det väldigt tufft med tidigare relationer. Men älska är något så stort, och jag tror inte att någon menar att såra dig när vi ifrågasätter det faktum att du skulle älska henne. Det känns inte rimligt att älska någon som man inte har träffat. Sen kan man väl kanske vara intresserad (förälskad?) av personen och den bild man har av hen? Men jag tror inte att man kan älska någon. Och jag tänker att det kanske är tur, för tänk om personen faktiskt ÄR så bra som man har trott när man träffas? Då finns det helt plötsligt massor med saker nya att upptäcka, och någonstans där kan kärlek växa fram.

Å andra sidan kanske jag bara är cynisk.
Bottom line is: Var rädd om dig och dina känslor. Om hon är underbar, njut av att lära känna henne!

Nu har jag det söta problemet att förklara att man älskar en person. ska suga lite på de karamellen ett tag.
Instämmer med det resten redan sagt.
Och - been there. Snackade med en snubbe som efter typ 2 veckors prat på skype (inga telefonsamtal och ingen träff) sa att han älskade mig. Resultat - jag la benen på ryggen fort som fan. Vi har ingen kontakt idag annat än de gånger han skriver från ett femtielfte nytt konto medan jag för femtielfte gången letar upp blockera-knappen. Don't be that guy.

Instämmer med det resten redan sagt.
Och - been there. Snackade med en snubbe som efter typ 2 veckors prat på skype (inga telefonsamtal och ingen träff) sa att han älskade mig. Resultat - jag la benen på ryggen fort som fan. Vi har ingen kontakt idag annat än de gånger han skriver från ett femtielfte nytt konto medan jag för femtielfte gången letar upp blockera-knappen. Don't be that guy.
jag lovar det,

Alla människor har även mindre smickrandre sidor, men dem ser man sällan i början av ett dejtande. Ibland visar det sig tom att de där mindre smickrande sidorna är en väldigt stor del av personens personlighet. Kär kan man bli snabbt i förstaintrycket och det ytliga. Så man får pirr i magen och önskar mer. Älskar man någon så älskar man hela personen, med både bra och dåliga sidor. Det tar tid att lära känna en person.
När man längtat länge efter kärlek kan förälskelse lätt förväxlas med att älska. Precis som @stjarnhimmel är inne på, man har en bild av någon/något och det är lätt att rusa iväg.

Personligen blir jag väldigt skrämd av att höra starka känslor för tidigt pga två tidigare händelser. Jag känner det kravfyllt och stressande att få höra stora ord i början.

Alla människor har även mindre smickrandre sidor, men dem ser man sällan i början av ett dejtande. Ibland visar det sig tom att de där mindre smickrande sidorna är en väldigt stor del av personens personlighet. Kär kan man bli snabbt i förstaintrycket och det ytliga. Så man får pirr i magen och önskar mer. Älskar man någon så älskar man hela personen, med både bra och dåliga sidor. Det tar tid att lära känna en person.
När man längtat länge efter kärlek kan förälskelse lätt förväxlas med att älska. Precis som @stjarnhimmel är inne på, man har en bild av någon/något och det är lätt att rusa iväg.

Personligen blir jag väldigt skrämd av att höra starka känslor för tidigt pga två tidigare händelser. Jag känner det kravfyllt och stressande att få höra stora ord i början.
Jag kände mig också inte så speciell. Dvs att personerna väldigt gärna ville ha en flickvän och kände sig ensam. Jag tänkte att de lika gärna hade kunnat säga det till vem som helst som de råkat börja chatta med.

Jag kände mig också inte så speciell. Dvs att personerna väldigt gärna ville ha en flickvän och kände sig ensam. Jag tänkte att de lika gärna hade kunnat säga det till vem som helst som de råkat börja chatta med.
Om båda sitter i samma längtan och känsla kan det säkert kännas smickrande. Annars är det nog mest avtändande eller stressande.
Risken med att skynda med i de där känslorna är att ett år senare så sitter man där åter igen i ett kass förhållande för då har hela personligheterna kommit fram och man kanske inte alls matchade varandra som man trodde.

Det är nog en förälskelse, om vi ska vara noga. Det finns potential
Om jag inte minns helt fel är det här andra gången du skriver saker i den här stilen, sedan du började skriva i den här tråden?

Jag har så sett inget att invända, men jag ser ändå två risker.
Den ena är att du blir besviken gång efter annan och mår dåligt. Något sådant har du ju inte visat här hittills, i alla fall.
Den andra är att du kastar dig över i princip helt främmande kvinnor med stora ord och stora känslor. De flesta upplever nog det mer jobbigt än bra, tror jag. Själv skulle jag tycka att en person var rätt konstig och inte verkade ha någon som helst koll på sina egna känslor, om jag fick stora kärleksförklaringar innan vi ens kände varandra. Jag skulle avvisa den personen, för så mycket känslointensitet på så liten grund, orkar jag inte med. Jag tror inte att jag är unik på den punkten, men dina relationer är naturligtvis just dina relationer. Du gör som du känner är du.

Alltså jag blir väldigt lätt förtjust, jag skulle absolut säga att jag haft känslor för människor jag ännu inte träffat. Så jag kan till viss del känna igen mig. Men för mig är det trots det inte på riktigt förrän man ses för i flera av fallen har dessa känslor faktiskt försvunnit, trots att det varit fina killar är det något som i den verkliga kontakten inte har klickat.

Och till och med jag, som själv vet med mig att jag har en tendens att bygga luftslott skulle springa skrikandes åt andra hållet om någon förklarade att de älskade mig efter ett enda telefonsamtal - hur bra det samtalet än varit. För mig tyder det helt klart på att personen inte alls är intresserad av mig utan enbart sin bild av mig, eller kärlek överhuvudtaget och dessutom har noll insikt angående sitt beteende.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
254
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka