Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Notera att jag är född 1967. Inte 1987. Jag är visserligen en kvinna som både kan byta däck, vet hur en bilmotor fungerar, och har skött min egna ekonomi sedan jag var 19. Men jag gillar ändå att min partner bjuder mig på middag,
Bilden av den moderna metoden att hantera valuta transfereringen vid gemensamma måltider börjar klarna. Det verkar som att man kan helt enkelt fråga.Alltså jag borde fråga Hur rimmar gammaldags gentlemän med ömsesidighet? Och Ni tycker att det är fin gest om mannen betalar, hur kan det inte vara könskodat? men jag orkar inte, det tar bara för stort fokus i tråden.
Hoppas i alla fall @Tranan noga begrundar hur han ska göra, eftersom frågan kommit upp för honom.
Sen - om man nu som det "anklagas" skulle vara sådan att man uppskattade en man som var som sprungen ur 50-talet. Jag kan ändå inte se att det berättigar raljerande och liknande kommentarer som uttryckts här. Jag tror det är helt fel väg att omvända en "sådan" kvinna.
Jag har heller inte mötts av protester när jag utan diskussion tagit notan, men så håller jag upp dörren åt andra oavsett kön och lämnar min sittplats till de som ser ut att behöva den bättre. Å andra sidan är jag inte 50-talist heller.Jag är nog våldsamt 50-tal (vilket jag är iofs) men jag har alltid tagit notan utan vidare diskussion.
Men jag har heller aldrig mött protester vilket med tanke på reaktionerna här borde vara mer regel än undantag. Men så håller jag upp dörrar för kvinnor och lämnar min sittplats till äldre också ...
Om de som reagerar tillhör en särskild typ så kanske den typen helt enkelt inte dejtar dig till att börja med.Jag är nog våldsamt 50-tal (vilket jag är iofs) men jag har alltid tagit notan utan vidare diskussion.
Men jag har heller aldrig mött protester vilket med tanke på reaktionerna här borde vara mer regel än undantag. Men så håller jag upp dörrar för kvinnor och lämnar min sittplats till äldre också ...
Oj, svårt mellanlägeHur gör ni när ni inte vill träffa personen mer?
Bokar ni in en dejt och berättar det live eller slänger ni iväg ett sms?
Detta är en person jag sett kanske 10 gånger.
Känner mig elak, för det känns som att jag träffats för många gånger och innerst inne vetat hur det kommer sluta. Men hade verkligen velat att det skulle utvecklas till något mer för mig vilket det inte verkar göra![]()
Oj, svårt mellanläge![]()
Känns ni som goda vänner så kanske boka en träff, säg att ni måste prata? Känns det fortfarande stelt, så ring?Eller hur?
Samtidigt har det inte hänt något mer än promenader och att jag varit hemma en gång. Så det har ju gått långsamt fram eller så.
Så jobbigt sånt här är.
Hur gör ni när ni inte vill träffa personen mer?
Känner mig elak, för det känns som att jag träffats för många gånger och innerst inne vetat hur det kommer sluta. Men hade verkligen velat att det skulle utvecklas till något mer för mig vilket det inte verkar göra![]()
Jag brukar nog säga som det är, i ett sms eller i telefon, beroende på hur bra jag känner den andre. Typ: jag känner inte så mkt som jag hoppades att jag skulle göra. Så det är nog bäst att inte fortsätta... eller ngt sånt?Eller hur?
Samtidigt har det inte hänt något mer än promenader och att jag varit hemma en gång. Så det har ju gått långsamt fram eller så.
Så jobbigt sånt här är.
Hur gör ni när ni inte vill träffa personen mer?