Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, de ser ju att den drar trafik. Då räknar de med att kanske kunna locka betalande med den.
Jag fattar. Men tycker det är fult att låta andra sprida den (för att de tror att det är en gratisartikel) och sen lägga på ett lås när den blivit spridd. Lås från början i så fall, eller skriv ut hur länge den är öppen.
 
Jag fattar. Men tycker det är fult att låta andra sprida den (för att de tror att det är en gratisartikel) och sen lägga på ett lås när den blivit spridd. Lås från början i så fall, eller skriv ut hur länge den är öppen.
Fast så funkar det inte. De mäter hela tiden trafiken på olika artiklar, de mäter till och med om en enskild artikel fått någon att prenumerera. Så ser det att en artikel går bra så är det inte konstigt att de låser in den. (Fast när det gäller krönikor tror jag alltså att DN låser dem väldigt snabbt oavsett hur den enskilda krönikan går).

Det här handlar om tidningarnas överlevnad, även om annonserna drar in mer pengar än prenumerationerna.

Och den som har pappers-DN får betala flera tusen om året för att läsa innehållet som också ligger på webben. Det är ju egentligen rätt orättvist om alla andra kan läsa det gratis på nätet. Så fult tycker jag inte att det är, varken av ekonomiska skäl för tidningen eller som en rättvisefråga gentemot prenumeranterna.

Ursäkta, tråden, för OT. För min del sätter jag punkt här.
 
Fast så funkar det inte. De mäter hela tiden trafiken på olika artiklar, de mäter till och med om en enskild artikel fått någon att prenumerera. Så ser det att en artikel går bra så är det inte konstigt att de låser in den. (Fast när det gäller krönikor tror jag alltså att DN låser dem väldigt snabbt oavsett hur den enskilda krönikan går).

Det här handlar om tidningarnas överlevnad, även om annonserna drar in mer pengar än prenumerationerna.

Och den som har pappers-DN får betala flera tusen om året för att läsa innehållet som också ligger på webben. Det är ju egentligen rätt orättvist om alla andra kan läsa det gratis på nätet. Så fult tycker jag inte att det är, varken av ekonomiska skäl för tidningen eller som en rättvisefråga gentemot prenumeranterna.

Ursäkta, tråden, för OT. För min del sätter jag punkt här.

Alltså, du behöver inte idiotförklara mig. Det är klart det är bra för DN att en artikel sprids, ju fler som försöker läsa den desto fler kommer betala för att läsa den (+ annonsvisningar).

Det är ju frivilligt att vara prenumerant, hur kan det vara orättvist? Antingen vill man ha de tjänsterna som prenumeration innebär eller också inte. Tycker man att man klarar sig lika bra utan, ja då prenumererar man inte.
 
Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.
 
Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.
Stod det inte i villkoren?
Det gjorde det för mig när jag förut valde den tjänsten. Dvs det stod att det var en tillsvidareprenumeration och vad den kostade.
 
Senast ändrad:
Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.

Inte okej. Ska gå att komma ur avtal lika lätt som att ingå dem. Dvs kan du teckna online ska du kunna säga upp online.
 
Summan av kardemumman i krönikan (som publicerades igår, jag tror att det går bra att läsa gratis bara första dagen de ligger ute) var om jag minns rätt att artikelförfattaren tyckte att det var dags att sluta romantisera bilden av den tjatande mannen som ska vinna den motvilliga kvinnan. Och bilden av att kvinnan som motsätter sig tjatet är "torr och tråkig". Hon skrev också om att hon fann det var positivt att unga tjejer idag verkar vara medvetna om att tjat är fel och definitivt inte romantiskt, tvärtom creepy. Typ så.

Helgturen jag var på var jättetrevlig som vanligt (i turistföreningens regi) inget flörtande tyvärr. ;) Jag vågade mig också nyligen iväg på en träff på pub som dejting och tursällskaps-sidan turvenn anordnade. Men det var väl lite sisådär kul. Kände igen någon som hängt i åratal på olika dejtingsidor, han såg snäll ut men var ockuperad av en tjej som flirtade hårt med honom. Vilket nog var lika bra. Jag pratade med några lite kufiga typer (som nog mest var väldigt introverta). Det var inte så organiserat och lite stelt tills folk fått i sig lite öl, då blev det istället lite högljutt och påfrestande. :P

Det hade varit bättre med mingel, nu var det långbord. Det var kanske 20-30 som anslutit och jag fick väl tillfälle att prata med knappt hälften.

Jag är glad att jag vågade mig dit, men kände inte att jag blev särskilt nyfiken på att umgås mer med de jag pratade med.
 
Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.
Skitdåligt!

Så känner jag med Spotify. Jag har visserligen aldrig försökt säga upp det men har en vag känsla av att det är väldigt svårt?
 
Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.

Samma tillvägagångssätt hos SvD nu när jag sa upp min digitala prenumeration, enbart via telefon och när jag ringde var det lång telefonkö. Det är ganska uppenbart att taktiken är att det ska vara krångligt att säga upp prenumerationen. Men jag slapp i alla fall frågor kring avbeställningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 870
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
252
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp