Jag kan läsa andra, så det är inte det nu i alla fall.Jag har fått för mig att man kan läsa ett visst antal artiklar? För jag kan alltid läsa en eller två på en vecka eller några dagar och sen är det stängt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan läsa andra, så det är inte det nu i alla fall.Jag har fått för mig att man kan läsa ett visst antal artiklar? För jag kan alltid läsa en eller två på en vecka eller några dagar och sen är det stängt.
Efter att ha haft den öppen ett tag så folk börjar sprida denSer nu att det var en krönika. Dem låser de ofta in, enligt min erfarenhet. Kanske rentav alltid.
Ja, de ser ju att den drar trafik. Då räknar de med att kanske kunna locka betalande med den.Efter att ha haft den öppen ett tag så folk börjar sprida den![]()
ok. Jag men då är det nog att det är en populär artikel eller att de tror att den kommer bli det.Jag kan läsa andra, så det är inte det nu i alla fall.
Jag fattar. Men tycker det är fult att låta andra sprida den (för att de tror att det är en gratisartikel) och sen lägga på ett lås när den blivit spridd. Lås från början i så fall, eller skriv ut hur länge den är öppen.Ja, de ser ju att den drar trafik. Då räknar de med att kanske kunna locka betalande med den.
Vohoo, bor han i Södertäje? Isåfall vill han vara särbo med mig också"Du är cool! Och söt. Jag är i första hand ute efter ett särboförhållande. Har en son på deltid. Kram. /*****"
Hör ni det, jag är coolDock lite för cool för den här snubben
![]()
Fast så funkar det inte. De mäter hela tiden trafiken på olika artiklar, de mäter till och med om en enskild artikel fått någon att prenumerera. Så ser det att en artikel går bra så är det inte konstigt att de låser in den. (Fast när det gäller krönikor tror jag alltså att DN låser dem väldigt snabbt oavsett hur den enskilda krönikan går).Jag fattar. Men tycker det är fult att låta andra sprida den (för att de tror att det är en gratisartikel) och sen lägga på ett lås när den blivit spridd. Lås från början i så fall, eller skriv ut hur länge den är öppen.
Fast så funkar det inte. De mäter hela tiden trafiken på olika artiklar, de mäter till och med om en enskild artikel fått någon att prenumerera. Så ser det att en artikel går bra så är det inte konstigt att de låser in den. (Fast när det gäller krönikor tror jag alltså att DN låser dem väldigt snabbt oavsett hur den enskilda krönikan går).
Det här handlar om tidningarnas överlevnad, även om annonserna drar in mer pengar än prenumerationerna.
Och den som har pappers-DN får betala flera tusen om året för att läsa innehållet som också ligger på webben. Det är ju egentligen rätt orättvist om alla andra kan läsa det gratis på nätet. Så fult tycker jag inte att det är, varken av ekonomiska skäl för tidningen eller som en rättvisefråga gentemot prenumeranterna.
Ursäkta, tråden, för OT. För min del sätter jag punkt här.
Det gör jag inte. Det var i alla fall inte min avsikt. Men som sagt, jag satte punkt för mitt deltagande i sakfrågan.Alltså, du behöver inte idiotförklara mig.
Stod det inte i villkoren?Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.
Haha ja! Är du också cool?Vohoo, bor han i Södertäje? Isåfall vill han vara särbo med mig också![]()
Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.
Nä, jag var bara söt. Han kanske vill ha en av varje sort?Haha ja! Är du också cool?![]()
Skitdåligt!Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.
Åh! Stackars dig. Men nä, jag tror jag bara råkar vara riktigt jävla skitcool faktiskt, du är nog inte lika coolNä, jag var bara söt. Han kanske vill ha en av varje sort?
Det må vara så att det är ett sätt att leva kvar som tidning, dock tycker jag DN har en usel taktik och sätt att hantera sina kunder. Det dök upp erbjudande om en månad för en krona, som det ju gör hela tiden, och jag beställde. Räckte med två-tre klick så var allt klart. Det kom naturligtvis ingen fråga efter en månad om jag ville fortsätta, pengar drogs bara från kontot. När jag skulle avbeställa tjänsten gick det inte att göra online, då var jag tvungen att ringa. Vilket förstås innebar att sitta i telefonkö. På frågan varför man var tvungen att ringa kom ett mycket luddigt svar om att folk hade avbeställt av misstag på nätet. När jag fick frågan om det var någon särskild anledning till att jag ville avbeställa prenumerationen höll jag en lång och lågmäld monolog.
Men jag slapp i alla fall frågor kring avbeställningen.
Nej det är smidigt, gjorde det tom i appen om jag minns riktigt.Skitdåligt!
Så känner jag med Spotify. Jag har visserligen aldrig försökt säga upp det men har en vag känsla av att det är väldigt svårt?