Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte ens de som verkar "vanligast" verkar ha hyfs. Blev kontaktad av en man som verkade riktigt vettig. Vi skrev ganska långa meddelanden och jag kände att "äntligen en riktigt vanlig, vettig man". Han skrev om sitt, han ställde frågor osv...men icke - mitt i allt slutade han svara. Jag skrev ett kort litet meddelande efter att han försvann...men det är fortfarande tyst. Inte ett ljud, nada, nothing. Så synd, tycker jag, att man (män) inte kan skriva "förlåt, men det känns inte som att det är nån idé med fortsatt kontakt för att..." eller nåt liknande, då man liksom har haft en bra kontakt. Jag fattar att intresset har avtagit från hans sida, men varför inte sköta saker snyggt? Inte ens till synes vettiga män verkar klara av sånt :(

Nu tänker jag vara bitter en stund till, och sen tar jag nya tag :meh::meh:
Känner igen det du skriver - gott om tjejer som gör så med.
Verkar vara en trend i samhället. Bara går utan att säga hejdå blir allt vanligare och med "brevväxling" på nätet tycks det vara en norm.

• Gilla
Reactions: JGD
@ptr @tott
Det är klart det är trist och schysstare att säga nej.
Men jag tror det handlar om att man tar det olika allvarligt. Dvs att vissa inte tycker att det är så allvarligt att inte fortsätta svara på mail.
Det är därför jag tror det är bra att nätdejta när man själv mår bra och kan göra det som en rolig positiv grej. För folk gör hela tiden saker som man kan störa sig på.

Därför har jag tagit en paus nu.

@ptr @tott
Det är klart det är trist och schysstare att säga nej.
Men jag tror det handlar om att man tar det olika allvarligt. Dvs att vissa inte tycker att det är så allvarligt att inte fortsätta svara på mail.
Det är därför jag tror det är bra att nätdejta när man själv mår bra och kan göra det som en rolig positiv grej. För folk gör hela tiden saker som man kan störa sig på.

Därför har jag tagit en paus nu.
Ja nonchalans är dagens melodi.
Jag har också tänkt tanken på att avsluta/pausa nätdejtingen, men på samma gång så tänker jag att man man ju inte kan vinna på lotto om man inte spelar på lotto ;)

Känner igen det du skriver - gott om tjejer som gör så med.
Verkar vara en trend i samhället. Bara går utan att säga hejdå blir allt vanligare och med "brevväxling" på nätet tycks det vara en norm.
Hur säger man hejdå på ett schysst sätt då? Utan att såra eller verka otrevlig. Man kanske bör ha ett litet lager med fraser, antar att det i de flesta fall ändå slutar i att man inte vill fortsätta samtalet med någon. Och jag skulle nog känna mig lite dum med att bara sluta svara, annat än rena knäppgökar då.

Jag kan ärligt säga att jag ofta avslutat konversationer utan att "tacka för mig" sas. Inte med folk jag träffat dock.

Upplever att många gör så, och tar själv inte illa upp av det. Mycket handlar det också om att jag läst så mycket (bl.a. här) om folk som blivit ifrågasatta och otrevligt bemötta just när de försökt avsluta med att tacka för sig. Så då känner jag personligen att det är lättare att sluta skriva.

Känner mig nog mindre dissad personligen av en person som slutat svara än en som säger att hen inte tror det är nån idé.

I vissa konversationer som knappt börjat har jag dock sagt att det nog inte är någon idé att fortsätta om personen i fråga är djurallergiker tex :angel:

Hur säger man hejdå på ett schysst sätt då? Utan att såra eller verka otrevlig. Man kanske bör ha ett litet lager med fraser, antar att det i de flesta fall ändå slutar i att man inte vill fortsätta samtalet med någon. Och jag skulle nog känna mig lite dum med att bara sluta svara, annat än rena knäppgökar då.
Jag brukar skriva nåt i stil med att det inte känns som att vi skulle synka i det långa loppet/att jag känner att han tyvärr inte känns som den jag söker...eller nåt liknande. Avslutar alltid med nån form av "Lycka till i letandet".

Avskyr själv då någon jag haft lite mera kontakt med bara försvinner, så därför vill jag göra som jag önskar att den andra skulle göra. Det är klart att det inte är kul att få ett "nej tack" av någon som man kanske har lite förhoppningar på, men respekt tycker jag är viktig ändå. Att bara försvinna är fegt, enligt mig.

Jag kan ärligt säga att jag ofta avslutat konversationer utan att "tacka för mig" sas. Inte med folk jag träffat dock.

Upplever att många gör så, och tar själv inte illa upp av det. Mycket handlar det också om att jag läst så mycket (bl.a. här) om folk som blivit ifrågasatta och otrevligt bemötta just när de försökt avsluta med att tacka för sig. Så då känner jag personligen att det är lättare att sluta skriva.

Känner mig nog mindre dissad personligen av en person som slutat svara än en som säger att hen inte tror det är nån idé.

I vissa konversationer som knappt börjat har jag dock sagt att det nog inte är någon idé att fortsätta om personen i fråga är djurallergiker tex :angel:

Jag gör likadant.
Svarar på kanske 1 av 20 meddelanden och känner jag att det här är inget för mig så kan jag sluta svara i en konversation.
Tar heller inte inte illa upp om någon gör lika mot mig.

Jag fattar inte problemet med att bara sluta svara om det gäller någon du bara har växlat några meddelanden med?

Där skulle jag göra på liknande sätt även irl, tex på krog. Om någon pratar på med mig och jag inte tycker att det är tillräckligt trevligt för att fortsätta, så släpper jag nog bara, oftast. Om den andre då är påstridig, får man väl ta det därifrån. Men om någon är påstridig via nätet, kan man ju bara strunta i.

Jag fattar inte problemet med att bara sluta svara om det gäller någon du bara har växlat några meddelanden med?

Där skulle jag göra på liknande sätt även irl, tex på krog. Om någon pratar på med mig och jag inte tycker att det är tillräckligt trevligt för att fortsätta, så släpper jag nog bara, oftast. Om den andre då är påstridig, får man väl ta det därifrån. Men om någon är påstridig via nätet, kan man ju bara strunta i.
Nja, jag skulle känna mig lite taskig. Är ovan och ny på det här (det var många år sedan ) och vill försöka bete mig så schysst som möjligt.

Och så har jag också gjort. Oftast för att jag då kanske har dejtat någon och därför ju känt att de andra jag mailat lite med kanske var mindre intressanta, i alla fall just då.

Jag brukar skriva nåt i stil med att det inte känns som att vi skulle synka i det långa loppet/att jag känner att han tyvärr inte känns som den jag söker...eller nåt liknande. Avslutar alltid med nån form av "Lycka till i letandet".

Avskyr själv då någon jag haft lite mera kontakt med bara försvinner, så därför vill jag göra som jag önskar att den andra skulle göra. Det är klart att det inte är kul att få ett "nej tack" av någon som man kanske har lite förhoppningar på, men respekt tycker jag är viktig ändå. Att bara försvinna är fegt, enligt mig.
Fast när jag har gjort så så handlar det oftast om att jag har dejtat någon annan just då, men att det kanske inte varit så seriöst än att jag har stängt kontot. Det innebär ju att jag inte har sett något "fel" på den jag mailat med, mer att det inte varit läge att dejta den just då.

Fast jag kan nog tycka att ett nobben-meddelande kan vara ett bra sätt att visa att man satt punkt, och att vidare kontakter därför inte är önskvärda.

(Dock bygger det på att mottagaren är normalbegåvad och INTE sätter igång en tjatkampanj om att träffas ändå FÖR HAN ÄR SÅ HIMLA CHARMIG. Dejtingtrådarna har dessvärre visat att alla inte är normalbegåvade på den punkten).

Fast jag kan nog tycka att ett nobben-meddelande kan vara ett bra sätt att visa att man satt punkt, och att vidare kontakter därför inte är önskvärda.

(Dock bygger det på att mottagaren är normalbegåvad och INTE sätter igång en tjatkampanj om att träffas ändå FÖR HAN ÄR SÅ HIMLA CHARMIG. Dejtingtrådarna har dessvärre visat att alla inte är normalbegåvade på den punkten).

Jag tror att det beror lite på vad en har för strategi och hantering av sin dejting. Flera av oss har nog bollat en hel del kontakter på sidorna, en får till dejter med några, andra blir det inte av av olika skäl, några mailar en bara med men en vet kanske att det av olika skäl aldrig kommer bli en dejt. Osv.

Jag känner nästan att det i vissa fall skulle vara lite taskigt att säga att en avslutar kontakten för att jag har hittat någon som jag tror är bättre/närmare/mer kompatibel, ta en kölapp liksom (dejtade faktiskt en kille ett tag som skojade om det iofs.

Folk som skickat "dussinmeddelande" och dyl som verkar helt ointressanta svarar jag inte på, har man skickat något enstaka meddelande utan någon djupare dialog slutar jag svara. Om man har haft kontakt en längre tid samt om man har träffats brukar jag säga/skriva att det inte klickade för mig och önska dem lycka till i jakten på den de söker.

Dock finns det ju som nämnt en del som inte klarar att få en diss tyvärr, men för mitt egna samvete vill jag ändå tacka för mig om man haft en längre kontakt eller om man har setts.

Jag tycker att det är trevligt att skriva att man inte är intresserad av mer. När jag nätdejtade blev jag jätteirriterad och osäker när någon bara slutade svara/blev kort. Jag vill inte bete mig likadant utan brukade avsluta snyggt.

Har man skrivit väldigt lite till varandra tycker jag det är ok att låta det rinna iväg, men har man haft en mer ordentlig konversation så tycker jag att det är lämpligt att tala om när man inte är intresserad längre.

Ja det är väl en början. På krogen är ingen miljö jag trivs i. På ICA? allvarligt gör folk det? Kollar upp det där med Facebook sidor. Tack. som sagt jag vet inget.
Vilken matbutik som helst fungerar säkert att påbörja ett samtal om grönsakspriserna eller varför inte om kycklingbakterierna? :p
Själv råkade jag ut för en som raggade på mig i en loppisbutik. :confused:
Funderade på om jag skulle känna mig gammal och dammig fick aldrig ihop det så jag smet iväg.

Vilken matbutik som helst fungerar säkert att påbörja ett samtal om grönsakspriserna eller varför inte om kycklingbakterierna? :p
Själv råkade jag ut för en som raggade på mig i en loppisbutik. :confused:
Funderade på om jag skulle känna mig gammal och dammig fick aldrig ihop det så jag smet iväg.
Vet inte om jag skulle ha modet att ragga på en loppis eller en matbutik i övrigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
251
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur