Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Smyger in efter en massa smygläsning)
Alltså hjälp, fick för mig att starta om min tinder efter ett uppehåll sen i sensomras. Efter två timmar i fredags kväll dök det upp en superlike och jag kunde inte riktigt låta bli att acceptera den och höra vad han hade för inplanerad öppningsreplik (skrev typ exakt så till honom). Tydligen var jag både cool, intelligent, vacker och hade humor (hur man kan utläsa det av tre bilder och knappt två meningars presentation är för mig ett under haha, så det skulle mkt väl vara nåt standardsvar men det är ju aldrig fel med komplimanger). Problemet för mig är att jag nog hade swipat bort honom om han inte superlikeat (inte för att jag inte tyckte att bilderna dög men mer för att jag inte riktigt relaterar till nåt av hans presentationstext), men tänker att man kan ju skriva lite till för att ta reda på mer. Har förutom det han skrev ang min profil avhandlat det vanliga med jobb/plugg. Men nu då? Hur tar man reda på mer för att få reda på om det är värt att försöka ses? Har ni nåt bra förslag på samtalsämnen?
Är nog lite glad att det är jul snart, har planerat in att träffa alla kompisar som pluggar på annan ort så det skulle ju passa väldigt bra att ses en stund nån kväll på krogen för att få en uppfattning av hur han ser ut irl. Ska nog se om jag kan smyga in det förslaget i nåt av meddelandena.
Alltså, blev nog mest svammel. Men som sagt, om nån har bra förslag på frågor att ställa så tas de tacksamt emot :)

Nä, att han inte är intresserad visste jag ju redan, det var hans reaktion på (förmodar jag) mitt intresse som gör mig ledsen. Att mitt intresse är så avskyvärt att han måste vara otrevlig.
Sluta vara så elak mot dig själv.
Du skriver ofta väldigt nedlåtande om dig själv, det är synd. :heart

Du vet inte vad han tänker, eller ens om det är en reaktion på att han uppfattat att du gillar honom.

Och är det så kanske han bara inte vet hur han ska hantera det och att undvikande är enklast.

Jag kan bara tala för mig själv, men historiskt sett har jag själv varit med om att personer misstolkat mitt sätt att vara med att "jag är intresserad" och då har jag blivit osäker på hur jag ska förhålla mig till personen utan att inge falska förhoppningar. Det är inte omöjligt att jag då har uppfattats som kylig/undvikande, men det jag har definitivt aldrig gjort med mening att såra eller för att jag känt avsmak!

Jag hoppas att vänskapen repar sig!

@Entourage
Jag tycker också att det är lite svårt med att komma på intressanta saker att skriva om, jag tror att det bästa är att först skriva lite fram och tillbaka för att stämma av om personen verkar någorlunda vettig och om det verkar finnas något att prata om. Och sedan fråga rakt ut ganska snart om den andra har lust att ses, trots allt så kan man tro att man klickar superbra utifrån hur bra man kommunicerar i text, men när man ses så kan intrycken bli helt andra.

@Houdinie En sak till som jag inte kan upprepa för många gånger. Se dig omkring, personer med alla typer av utseenden och personligheter hamnar för det mesta förr eller senare i kärleksrelationer. *Under förutsättning att de är öppna för det, faktiskt träffar människor och vågar visa öppet intresse.

Varför skulle det inte gälla dig?

Jag kanske är i jättefel tråd nu... Jag undrar om det finns någon sida där man passar om man bara vill hitta nya vänner. av båda kön, att skriva med, kanske inte ens med intention att träffa i verkligheten.
Jag har rätt nyligen mist min man och vill inte vara på någon sida för dejting, men vill gärna hitta chat-vänner. Finns det ens någon sån sida?

Jag kanske är i jättefel tråd nu... Jag undrar om det finns någon sida där man passar om man bara vill hitta nya vänner. av båda kön, att skriva med, kanske inte ens med intention att träffa i verkligheten.
Jag har rätt nyligen mist min man och vill inte vara på någon sida för dejting, men vill gärna hitta chat-vänner. Finns det ens någon sån sida?

Vet inte hur de fungerat men
aktivitetssidan.se
citypolare.se
hitta-vanner

Var vad en snabb googling gav. Värt kolla kanske?

Från aktivitetssidan har jag fått flera nära vänner :).

Är jag överkänslig?

Pratat en del med en person som i övrigt varit rätt vettig. Som plötsligt mitt i en diskussion där jag förklarar att någonting som jag har full kunskap om och hen inte har det om, vänligt förklarar att det inte riktigt går att göra den jämförelsen, drar en i mitt tycke mycket spydig kommentar. Jag reagerar, och personen svarar med att upprepat förklara och försvara sig samt tre varv till dra ursprungsåsikten. (Den som jag anser inte går att dra för det går inte jämföra så). Samt anse att "jag får tolka som jag vill" och lite värderingar och påklistrade bedömningar om min erfarenhet av människor om jag tolkar en kommentar så.

I sig är det väl harmlöst, men jag erkänner att jag får skitdåliga vibbar. Inte av kommentaren i sig, den kan mycket väl vara bara olyckligt uttryck. Men reaktionen när hen märker jag blir irriterad och sårad, att inte ens fundera på att fråga varför jag reagerade eller be om ursäkt, utan "försvara" sig genom att idogt hela tiden utgå från sin egen vy och verklighet. Vilket gör att om man skulle försöka diskutera skulle jag (enligt min känsla igen) behöva försvara varför jag reagerar som jag gör. Jag har sett det där förr och det är inte så roligt i längden. Så jag fick kalla fötter...

Stjärnis är glad :)
Jag råkade trilla över en dejtingsida för nördar! :laugh:
Jag har hittat mitt ställe!

Någon som känner till Dragonfruit?
En färgglad, överprissatt och ganska menlös frukt smakmässigt?

I sista avsnittet av Historieätarna tar de upp fenomenet nätdejting, riktigt intressant faktiskt. :up: Själv har jag ruttnat på HP, för många dryga mansplainare som ser det som sin plikt att kommentera utan att jag ens har kontaktat dem. Inte börjar jag gnälla på någons bilder, avsaknad av bilder eller presentationer om jag inte gillar dem, jag glider förbi istället men tydligen så har man en plikt som "man" att förklara även om jag har noll intresse av dem. :yuck:

@ekra
Tack för svaret, skönt att inte vara ensam om att ha lite dålig fantasi ibland. Har fått napp på en annan kille där allt flöt på mkt bättre under de meddelanden vi skickade igår kväll. Så det går helt klart att känna av eventuellt kemi redan i text, sen kan det ju kännas skit IRL ändå (been there done that hehe) men det är ju skönt att ha nån liten grund iaf.
Har skrivit lite mer med han den första också, men börjar inse att vi nog är lite för olika. Vet bara inte hur jag ska framföra det på ett fint sätt, vill liksom inte vara den elaka som bara tar bort matchningen. Visserligen det enklaste alternativet men jag har lite för mkt samvete för att göra det tror jag.

@Alexandra_W: Nej, du är inte överkänslig. Jag hade blivit jäkligt sned på något sådant.

@Alexandra_W jag tycker inte heller du är överkänslig och skulle nog också få dåliga vibbar och avsluta kontakten.

Tack. Mitt ex hade ju en extrem förmåga att försvara (förklara som han såg det) sig när han sårat/etc, in absurdum liksom. Så det finns en risk jag är överkänslig mot minsta lilla tendens. Just för en sak är jag helt säker på - aldrig någonsin mer en sådan människa i mitt liv på något vis. Det är så egocentrerat och det går aldrig prata om saker eller lösa saker när det lika gärna kan vara två monologer, eftersom den ena parten inte utgår från något annat än sig/sin bild.

Jag märker ju att hen verkligen inte menade det illa. Men det är mekanismen som får mig att få kalla fötter...

@Alexandra_W
Jag tycker inte heller att du överreagerar, om den andra personen vet att du har koll på ditt område så känns det ju bara dumt att "bestrida" din kunskap. Visst kan man diskutera saker från olika vinklar, och om personen inte är så insatt i ämnet så kanske det var ett plumpt sätt att försöka lära sig mer. Men om du upplevde det som otrevligt så har du ju all rätt att känna så.
Kanske känns situationen annorlunda med lite mer distans till den, eller så känns det lika dant. Du kanske kan ta nån dag att känna efter om det för dig är värt att ge det en till chans och fortsätta prata med personen eller inte :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka