Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud. Ännu en man som inte förstår och utgår helt från sitt "jag vill"

Första mailet. Igår 13:16
Hovmästar´n! Får jag beställa!?
Vad jag vill ha?

En glad, öppen och fascinerad (mitt nick) tack!
Neeej. Det är inte en drink jag menar... Suck.
Jag menar den där varma och glada kvinnan. Som är passionerad, energisk och livfull. Ja, hon som liksom jag söker en partner för djupa diskussioner, gemensamma aktiviteter, romantiska utflykter. Du vet... Hon som är kärleksfull och gillar att kura i soffan och mysa?
Vadå går inte?
Hon är upptagen med att svara på tiotusen fåniga mail från idioter?
Äh! Klart det går!
Vill man, så kan man!
No, pain no gain!
Iväg med dig nu, är du vänlig. Jag vill veta vad hon svarar. Jag väntar här...

Jag vill ha en erfaren kvinna som vågar stå kvar då vinden blåser. En som prioriterar kärleken, men även har andra intressen.
En som är modig i kärlek.

Jag tror att hon är en bra mix av empati, intellekt, kvinnlighet och romantik!
Så. Jag har bestämt mig, hovmsästar´n!
Henne vill jag dejta!

Be henne dejta mig... ;)
Nej. Säg det till henne bara. Kvinnor gillar inte att man ber... Verkar så desperat... ;)

Du ska fråga henne om hon vill?
Klart du ska!
Vi kan ju inte bara kidnappa henne... Eller kan vi det? (Vänder mig till mina vänner).
Inte det!? Ok... Det hade varit kul, men jag förstår. Ska vara snäll. :))

Hon kommer vilja veta mer om mig?
Ok. Räck henne den här lappen.
Lappen lyder:
"Charmig tokskalle och tvåbarnsfar, en lojal vän, som är passionerad, empatisk, rättspsykologi-student, matlagnings-glad, bokmal med en fabless för det kreativa och ett smått senil hjärna söker efter sin soulmate! Misstänker enligt min spirituella kompass jag fick av en alv i en dröm att du kan vara hon. ;)
Fast kompassen fungerar bara ibland... Hmm.
Ska vi ge det en fika i alla fall?"

Ok. Jag väntar här...

Prata med henne. Här. Lite dricks, det har du förtjänat.

Om hon vill får hon gärna mala ett svar...

Hoppas du har humor. Jag har också fler sidor än den humorösa...

Jag läste men svarade inte. Andra mailet. Igår 18:30.
Kul att du gillar böcker och verkar vara så intellektuell.
Tror att vi skulle finna mycket att samtala om.

Tydligen gick inte mitt första glada "tillrop" hem...

Så jag försöker igen med något betydligt enklare och kortare.

Man försöker ju att skriva på ett lockande vis, så man "står ut" ur mängden och kan inspirera till ett svar. Det svåraste med dejting är att bryta isen med det där första mejlet.

Skulle gärna få chansen att se efter vem du är.
Jag tyckte din profil var varm och personlig och tydligen har vi en del gemensamt.

Ha en glad Lucia! /namn

Jag läste men svarade inte.
Tredje mailet. Idag 14.33
DETTA ÄR ETT HYPNOTISKT MEDDELANDE
Du faller in i en djup hypnotisk trans...
Du ser oss dansa tillsammans... Du ser oss virvla runt i en erotisk, romantisk malström, som ett par. Som om du skådade in i ett kristallöga, där du också ser en otrolig framtid med massor av romantik i en djup och långvarig kärleksrelation, med denne man! ;-) ;-) ;-) :-D

Du blir löjligt nyfiken på hur annorlunda, men härlig jag är.
Vad mer kan denne man ta mig till för extatiska ögonblick, tänker ditt undermedvetna...
Vilka mysiga hemmakvällar vi kan ha... ;)
Och han älskar att laga mat också!? Fantastiskt!
Och han är inte främmande för spontana utflykter!? Wow!
Och självförbättring intresserar honom... Intressant!

Du kommer att svara på mitt mejl med ”Var har du varit i hela
mitt liv?”.

När du klickar på svara kommer du inte att komma ihåg att du har blivit
hypnotiserad och du vill göra ett gott första intryck... Det gillar du nu, för så gör hypnosen med dig... Du dras oemotståndligt mot det här... ;)

Jag inledde med en lättsam och fantasifull, men helt ärlig ton.
Låt mig avsluta med en lite mer allvarlig ton (för jag har både djup och humor)...
Tycker du verkar vara varm, kärleksfull och empatisk och det är en väldigt bra grund för ett kärleksförhållande, att man finner en människa som har ett varmt hjärta. Många här på HP är så brända att de inte kan känna ett pillekvitt för en man/kvinna längre. Vilket är väldigt tragiskt. Det är väldigt jobbigt då man får känslor för någon som är totalt känslomässigt avstängd... Har tyvärr hänt mig några gånger. Så nu försöker jag titta efter detta i första hand!
Jag formulerar mig annorlunda och skrev därför ett kreativt första mail till dig, för det är inte lätt att göra sig hörd här på HP. :))

Hoppas vi får kontakt.

Detta är en isbytare... Inget mer. ;)

Hans profil.
* Jag är en akademiker som älskar historia, bordsrollspel, och TV-serier som Spartacus, Rome, Game of Thrones, Vikings, Marco Polo, mm.

* Jag är en passionerad eldsjäl i allt jag älskar. Oavsett om det är en hobby jag har (bordsrollspel) eller min kärlekspartner.

* Jag tycker närhet, respekt, omtanke, lust, vilja, ärlighet och tydlighet är viktiga stöttepelare i en bra kärleksrelation.

* Vad gör jag här?
Jag söker ett förhållande, men inte vilket vanilj och idrotts-förhållande som helst. (Skratt). Jag söker något unikt och okonventionellt. Fast utan att förlora vår egen identitet och självständighet.

* Vem söker jag?
En livstörstande kvinna som söker en livspartner att bejaka livet med. Du är barnkär (för jag har barn) och ditt sinne är öppet och intellektuellt.
Du får gärna ha minst ett intresse du brinner för.

Du är väldigt sensuell och passionerad.
Du är inte pryd.
Du är färdig med sina tidigare relationer och redo för nya tag i livet.
Du röker inte.

Redan hans profil ger mig kalla kårar, och han följer ju upp det intrycket fint i mail :S

Men kräks! Horribla människa. :yuck:

Alla mina farhågor om hur frånstötande jag är har bekräftats.
Fast nej!
Att den man själv har känslor för inte känner på samma sätt har ju på intet vis med att man som person är frånstötande eller inte att göra.

Finns massor med människor man inte är intresserad av, men det innebär ju inte att man tycker de är frånstötande, så bort med det tänket. Omedelbart!!

Hans förlust, helt enkelt som tur är för de(n) där ute som är din perfekta match :up:

Vilka av er har erfarenheter av bodycontact? Är lite nyfiken, men rädd för galningar:nailbiting:.
Inte fler galningar där än nån annanstans eftersom det till stor del är samma folk där som på hp, mötesplatsen osv ;)
Skillnaden är väl att folket på bc är mer raka med vad de söker och vill ha när det kommer till sexet, men många letar mer än bara sex och det finns gott om vettiga där inne.

Tror inte det förändrats så mycket där sen jag var medlem, så go for it och var beredd på att få många "intressanta" sexförslag typ :angel:

Vilka av er har erfarenheter av bodycontact? Är lite nyfiken, men rädd för galningar:nailbiting:.

Det är ungefär samma klientel där som överallt annars. Men istället för hej läget? får du hej knulla? mail. Och det räcker du reggat ett namn och angett att du är kvinna för det.

Pallar man stormen av idioter finns det utmärkta guldkorn där.

Jag har haft mer vettiga konversationer och träffat mer vettiga män därifrån än från pannkakan/liknande. Men man behöver som sagt palla rensa bland enormt många idiotmail

Inte fler galningar där än nån annanstans eftersom det till stor del är samma folk där som på hp, mötesplatsen osv ;)
Skillnaden är väl att folket på bc är mer raka med vad de söker och vill ha när det kommer till sexet, men många letar mer än bara sex och det finns gott om vettiga där inne.

Tror inte det förändrats så mycket där sen jag var medlem, så go for it och var beredd på att få många "intressanta" sexförslag typ :angel:

Är nog inte riktigt beredd, men nyfiken ;).

:p
Det är ungefär samma klientel där som överallt annars. Men istället för hej läget? får du hej knulla? mail. Och det räcker du reggat ett namn och angett att du är kvinna för det.

Pallar man stormen av idioter finns det utmärkta guldkorn där.

Jag har haft mer vettiga konversationer och träffat mer vettiga män därifrån än från pannkakan/liknande. Men man behöver som sagt palla rensa bland enormt många idiotmail

Haha nu kan jag inte bärga mig. Det verkar bli roande om inte annat :p.

Njae förresten. Va inne på bd:s sida och folk har kuk och fitt bilder som kontaktannonser. Det kanske är fel på mig, men jag tänder inte på att ragga/bli uppraggad på det sättet.

Njae förresten. Va inne på bd:s sida och folk har kuk och fitt bilder som kontaktannonser. Det kanske är fel på mig, men jag tänder inte på att ragga/bli uppraggad på det sättet.

Att vissa envisas med att ha könsbilder som profilbil får man bortse från. För min del är sådana bilder totalt ointressanta, men jäklar i det vad många snygga bara överkroppar man kan få kika på :angel:

Hänger mer på bc än hp :D Som de andra sagt mer idioter än guldkorn som vanligt, men guldkornen finns helt klart. Man får sålla mycket bara och försöka se lite humor i all skit man får. Det jag hittat har iaf helt klart varit värd skiten :)

Bara att dissa de med såna bilder, finns gott om folk som har annat också. Däremot är det ju en till stor del sexuellt inriktad sida så en stor del såna bilder får man räkna med.
Själv brukar jag inte dissa könsbilder så men jag märker helt klart av att de jag får en bra kontakt med saknar bild eller har mer rumsrena bilder. Den lilla andel med kukbild som jag svarar på brukar oftast dissas inom ett par meddelanden då de brukar vara alldeles för enkelspåriga, även om de verkar vettiga till en början så mynnar det lik förbannat alltid ut i "öh, knulla?" i slutändan.

Fast nej!
Att den man själv har känslor för inte känner på samma sätt har ju på intet vis med att man som person är frånstötande eller inte att göra.

Finns massor med människor man inte är intresserad av, men det innebär ju inte att man tycker de är frånstötande, så bort med det tänket. Omedelbart!!

Hans förlust, helt enkelt som tur är för de(n) där ute som är din perfekta match :up:
Nä, att han inte är intresserad visste jag ju redan, det var hans reaktion på (förmodar jag) mitt intresse som gör mig ledsen. Att mitt intresse är så avskyvärt att han måste vara otrevlig.

@Myblackcat BC är rätt typiskt tvärsnitt av befolkningen i övrigt. Jag kan tycka att det är gött att misogyna typer tenderar att visa det ganska tidigt (min erfarenhet är att de brukar försöka vara mer rumsrena på andra sorters sajter). Meeen som sagt så får man mycket mejl, så länge man står som kvinna. Vilket ju i sig kan vara en fördel. Jag besvarar inte mejl från personer med könsbilder, personer som uttrycker sig trist eller personer som jag inte tycker verkar vara något särskilt (för mig). Ändå har jag i allmänhet ett par intressanta konversationer igång samtidigt.

Och så får man ju sådana här raggmejl, det tycker jag är ett plus i min vardag :D
Hei. Du har en sånn fin hoft som en mann bare må ta tak i. Du er sexy som fan. Og jeg er din ekstravagante superelsker. Jeg må bare bake ferdig mine julekaker. Spiser opp deigen, innan pepperkakene kan stekes. Jeg vil ha sex med deg.

Själv gillar jag när BC-snubbar skriver vad de vill göra och involverar min respons. Det är multipla orgasmer här och höga stön där och så lite flämtande och fontänorgasmer ibland. Jag vet inte varför men det är så roande att de helt seriöst försöker ragga genom att regissera in ens exakta reaktioner på deras egentligen skittråkiga in-ut-sprut-scenarion :D

Själv gillar jag när BC-snubbar skriver vad de vill göra och involverar min respons. Det är multipla orgasmer här och höga stön där och så lite flämtande och fontänorgasmer ibland. Jag vet inte varför men det är så roande att de helt seriöst försöker ragga genom att regissera in ens exakta reaktioner på deras egentligen skittråkiga in-ut-sprut-scenarion :D
Amen visst! Och snubbarna som ba "ring mig nu så träffas vi ikväll" och en själv typ "Nej, ingen tid, äter ischoklad".

Jag ser mig som en mästare på BC. Är inte säker på att de som skriver till mig hållet med :D

Har ingen egen kontakt, men har en kompis som träffat två därifrån - ena, som hon inledde ett förhållande med, visade sig vara riktigt sjuk! Riktigt på riktigt! Den andra mår inte heller riktigt bra...alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka