Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kanske har en lunchdejt på lördag i Stockholm :nailbiting:. Han verkar helt okej så när jag ändå ska dit över dagen så passar det att träffas. Jag tänkte boka ombokningsbar biljett och om allt känns bra på lunchen så kommer vi att hitta på något gemensamt på kvällen också och då blir det att jag sover över hos honom (jag har andra sovmöjligheter i Stockholm också om det inte skulle kännas bra under kvällen). Jag har så länge varit fast i min roll som "ordentlig/duktig" att det fortfarande känns fel att erkänna saker som att jag faktiskt längtar efter att få ha sex igen! Jag har som sagt bara haft en sexparter innan och ser fram emot det här med skräckblandad förtjusning. Men vad förväntas egentligen av mig som tjej? Bara en sådan sak som vilken "frisyr" man mellan benen, vad förväntar sig killarna? Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag tänker så för det är ändå min kropp som jag bestämmer över.

Jag har faktiskt en fundering till, ni som har varit med ett tag gör jag "fel" som svarar på meddelanden från t.ex. Tinder på en gång? Jag får lite känslan ibland att det normala är att spela lite svår och vänta med att svara. Men jag tycker att saker ska hända på en gång så jag har svårt att inte svara direkt och blir lite otålig när det dröjer ett par timmar innan jag får svar i min tur.
Jag känner som så att det är bäst att vara sig själv och ha det man trivs själv med. Jag har också nojat förut över om jag hör av mig för snabbt, om jag inte är som de förväntar sig och huruvida min kropp duger, men helt ärligt så om det inte passar med hur jag är så är jag inte intresserad av en relation. jag vill inte och orkar inte spela något spel och försöka vara någon annan. Och har man kommit så långt att man är intim så har då ingen haft någon negativ kommentar om min kropp eller rakat/orakat. Det är mer att "jag gillar att du är/har xxx" och inget "det här borde du ändra på". Dock finns det ju alltid idioter som inte har bättre vett, men *peppar peppar* har jag sluppit dem och då är det ju bra att de sorterar ut sig själva i ett tidigt stadie.

Hoppas dejten går bra!

Jag bröt med min gifta kollega för drygt en vecka sedan och allt har känts helt okej, tills idag. Vi var ett gäng som var ut och gick tillsammans (jobbrelaterat) och det var första gången vi pratade med varandra sedan brytningen och helt plötsligt saknar jag honom enormt mycket igen. Han verkar sakna mig också vilket inte gör saken lättare :banghead:. Det hela slutade såklart med att vi nu skickat ett par sms till varandra. I och för sig för att reda upp en del ouppklarade saker men jag hade bestämt mig för noll kontakt utöver det absolut nödvändigaste och ändå ramlade jag dit igen:banghead::banghead::banghead:. Det var kanske inte riktigt det här jag var ute efter när jag önskade att jag också skulle få bli kär någon gång i livet :meh:

Varför vill vissa ha så måndag bilder av en? Dvs om jag lagt ut bilder på ansikte, helkroppsbild etc så är det vissa som vill ha fler bilder. Varför?

Haha... träffade på en till med gård.
Han skrev att jag var bestämd, hade starka åsikter etc när jag till försiktigt förde fram att jag inte skulle kunna flytta till någon annans gård i framtiden.
Jag skrev att han lär ju också vara bestämd etc om han hade bestämt var han och hans partner ska bo i framtiden.
Då tyckte han att jag var otrevligt. Men jag skrev bara samma som honom men med snällare ord

:D

Lite spännande med alla dessa självklara personer, som bara ska ha sig en inneboende :)

Och på onsdag ska jag på en ny träff med samme kille :up:

Egentligen vet jag inte om det är någon skillnad på de och de som nyss köpt/renoverat/byggt bostadsrätt/villa och inte kan tänka sig flytta därifrån: Eller de som inte kan tänka sig bo utanför innerstan. Eller absolut inte kan tänka sig att bo i innerstan. Eller...

Vuxna människor har preferenser och har dessutom skapat sig ett liv, som de kan vara allt från jävligt benägna att byta ut snarast till aldrig kan tänka sig rucka för mycket på.

Tricket är väl att hitta nån med ungefär samma målbild, och där det dessutom är kompatibelt. Typ om man heter Alex hitta nån som kan tänka sig bo några mil utanför stan, på landet och i hus. For a starter.

Chattade med en man från Facebook. Jag skrev att nu försvinner jag för jag ska städa och fixa hemma.
Han ifrågasätter senare varför jag inte svarat på hans meddelanden. Jag säger att jag var ju upptagen med att städa
Jo men då undrar han varför jag skrev i en tråd i en facebookgrupp om jag var upptagen med att städa

Hej kontrollerande person!

Chattade med en man från Facebook. Jag skrev att nu försvinner jag för jag ska städa och fixa hemma.
Han ifrågasätter senare varför jag inte svarat på hans meddelanden. Jag säger att jag var ju upptagen med att städa
Jo men då undrar han varför jag skrev i en tråd i en facebookgrupp om jag var upptagen med att städa

Hej kontrollerande person!
Fy vad obehagligt! Men bra att han visar den sidan så tidigt så slipper man ödsla mer tid. Men stalker-varning på den!

@Gnist @starcraft

Ja både kontrollerande men också så letar jag efter någon som är självständig. Klarar inte av män som inte klarar av att vänta på meddelanden.

En annan sak var att han bad om fler bilder. Jag sa att jag skulle skicka det senare när jag har tid. Så la jag upp en bild av mig själv i en facebookgrupp i tråden då jag skrev inlägget som han refererade till. Och då blev han sur över det också.
" jag ska minsann vänta på bild men i gruppen kan du lägga upp det direkt. Det hade du tid till."

Orkar inte med gnälliga män!

Snubbe: Din annons intresserar mig men det finns en hake vad menar du med extremhögern? Tycker inte om vår invandrings politic och tror på förnuftig ekonomisk policy då passar vi nog, men om du menar ny nazist så går det ej.
Jag: Jag hänger inte med på din frågeställning riktigt, menar du att du är nynazist eller missuppfattar jag dig helt här nu?
Med högerextremism menar jag främst SDare då dessa tenderar att skriva till mig, men ännu mer höger ut går givetvis fetbort det också. Kort och gott, all rasism går bort. Gäller även rasism förklädd i lite finare ord som "invandringskritisk".
Snubbe: Ja jag menade nynazist, har skrivit på rätt mycket på engelska och har plockat upp ovanan att skriva saker som två ord när det ska vara ett, jag ursäktar för det.
Jag skulle gärna träffa en kvinna som har SD sympati.
Skulle vi kanske boka en träff över kaffe och se hur det går fram från det?
Jag: Alltså nej, nu missuppfattar du mig istället. Jag är inte SDare. Jag vill inte träffa SDare. SDare är rasister och jag hatar rasism. Does not compute liksom.
Så nej, inte intresserad.

Inte helt lätt med kommunikation alla gånger...
Och ja för att slippa förvirra - jag har alltså skrivit att jag inte är intresserad av högerextremister, plain and simple.

(Det slår mig att jag särskrev högerut. Herregud :cry:)

Snubbe: Din annons intresserar mig men det finns en hake vad menar du med extremhögern? Tycker inte om vår invandrings politic och tror på förnuftig ekonomisk policy då passar vi nog, men om du menar ny nazist så går det ej.
Jag: Jag hänger inte med på din frågeställning riktigt, menar du att du är nynazist eller missuppfattar jag dig helt här nu?
Med högerextremism menar jag främst SDare då dessa tenderar att skriva till mig, men ännu mer höger ut går givetvis fetbort det också. Kort och gott, all rasism går bort. Gäller även rasism förklädd i lite finare ord som "invandringskritisk".
Snubbe: Ja jag menade nynazist, har skrivit på rätt mycket på engelska och har plockat upp ovanan att skriva saker som två ord när det ska vara ett, jag ursäktar för det.
Jag skulle gärna träffa en kvinna som har SD sympati.
Skulle vi kanske boka en träff över kaffe och se hur det går fram från det?
Jag: Alltså nej, nu missuppfattar du mig istället. Jag är inte SDare. Jag vill inte träffa SDare. SDare är rasister och jag hatar rasism. Does not compute liksom.
Så nej, inte intresserad.

Inte helt lätt med kommunikation alla gånger...
Och ja för att slippa förvirra - jag har alltså skrivit att jag inte är intresserad av högerextremister, plain and simple.

(Det slår mig att jag särskrev högerut. Herregud :cry:)
Han verkar helt klart läst att du ÄR intresserad av högerextremism.

Haha, inte som killen jag träffade ett tag för några år sedan... Efter ett tag sa han att han ångrade att han röstat på SD, vilket lite senare motiverades med "de är på tok för mesiga!" :banghead: I vanliga fall tänker jag att det är skitsamma vad vänner, bekanta och eventuell partner röstar på, men där gick verkligen gränsen.
När jag nätdejtade skrev jag i profilen att jag undanbad mig Sverigedemokrater, rökare, raggare, allergiker och några grejer till för det skulle aldrig funka i mitt liv. Fick några tykna meddelanden från SD:are men då blockade jag bara.
Men ffa så fick jag en del riktigt trevliga och kloka meddelanden från män som uppskattade det jag skrev.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka