Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skiter i nätdejting nu! Hade en jobbig dejt med en kille som va skitblyg och tråkig och verkade som han ville därifrån också. Är fjärde internetdejten i rad där killen inte velat ses igen (inte alltid jag heller för den delen), men känns som det är något fel på mig eller att de inte tycker jag motsvarar det de trodde innan.

Jag är inte gjord för det här. Jag tar åt mig fast jag vet att det inte är fel på mig. Blä har ont i magen efter det här. Får bli endast dejter med killar jag träffat IRL där jag vet att vi klickat på något plan iallafall.

Jag tänker bli kattant nu. Bara det. Inget har väl hänt men det så jävla tradigt att vara ihop känner jag.
Jag hinner inte rodda runt relationer av kärlekskaraktär.
Jag försummar mina vänner och intressen känns det som. Jag jobbar heltid och har ett väldigt roligt arbete. Många vänner. Många djur och håller kurser inom sömnad Sverige runt. Dessutom en son som behöver stöd eftersom han ärvt alltför mycket av mig så det är full fart för att uttrycka det milt. Det är nog det viktigaste av allt. Att finnas där och svara på frågor och vara lite jävla stabil!! Han är 20 år gammal och har redan fått sparken från ett bra jobb på reklambyrå i Spanien för han partade hela tiden.Han har hamnat i helt horribla situationer i flera år. Haft drogbekymmer och haft relationer med tjejer i mängd.
Äntligen känns det lite stabilt med nytt bra och sunt jobb på tennishall som tränare och alltiallo. Drogfri och sund igen. Jag vill bara landa nu i allt och finnas för Alex känner jag, så jag dumpade mina män idag. Allihopa!!
Jag vet inte varför jag skriver men det känns så skönt på något vis. Fritt.

Besvikelsen när man hittar en kille som är rolig och lätt att prata med bara för att snoka lite och upptäcka att han blev invald som SD-ledamot för 5 år sedan. Tydligen inte med i partiet men han sympatiserar med dem.
Jag har råkat ut för liknande. Snokade via en mailadress och hittade personens prenumerationer från youtube. Massor om flygplan och massor av sd skit. Sedan skulle skrället förklara bort det. Jo han hade ju röstat på dem men han tyckte ju inte som dem i en enda fråga. Herregud då verkar en väl ännu mera knasig kan jag tycka.

Jag har råkat ut för liknande. Snokade via en mailadress och hittade personens prenumerationer från youtube. Massor om flygplan och massor av sd skit. Sedan skulle skrället förklara bort det. Jo han hade ju röstat på dem men han tyckte ju inte som dem i en enda fråga. Herregud då verkar en väl ännu mera knasig kan jag tycka.
Haha, inte som killen jag träffade ett tag för några år sedan... Efter ett tag sa han att han ångrade att han röstat på SD, vilket lite senare motiverades med "de är på tok för mesiga!" :banghead: I vanliga fall tänker jag att det är skitsamma vad vänner, bekanta och eventuell partner röstar på, men där gick verkligen gränsen.

Gah! :banghead: :banghead: :banghead:
Män som får för sig att ragga genom att låtsas vara intresserade av hundarna (jo, det var tydligt att det inte var något riktigt intresse), skriver så uselt att det knappt är läsbart men visar sig ha massor av (idiotiska) tankar om hur kvinnor och män är... Vaaarför får någon sådan ens för sig att kontakta mig? Och nej, det är inte ens på en dejtingsajt, jag håller inte till på sådana.

Jag ska träffa R igen på onsdag är det tänkt, alltså samma snubbe som jag snackat om tidigare (hade gärna setts i helgen men jag for iväg. Funderade nästan på att stanna hemma bara för att vi skulle kunna ses... haha). Problemet är bara att jag har ingen aning om vad vi ska hitta på om vi är här.

Bio känns som att det blir för sent och kanske lite för tidigt i förhållandet, bowling är jag hemskt osäker på själv, gå ut och fika har vi gjort, gå ut och äta middag känner jag mig osäker på då jag aldrig riktigt varit på en ordentlig resturang osv. :o
Båda gillar dock att baka, så jag skämtade för en halv vecka sen om att vi borde göra det. Typ funderar på att köpa hem ingredienser till pepparkak- och lussebullebak? Känns som att det skulle vara lagom mysigt, och så kan man sätta på musik eller börja titta på en serie vi pratat om på netflix medans baket blir klart. Kanske?
Och så funderar jag på att ta honom till mitt hemmagym och träna, men det känns också lite stelt att föreslå? Vi är båda träningsfreaks men jag vet inte om han bara gillar att träna på sitt gym? Typ strikt schema osv? :confused:
Och sen efter träningen skulle man kunna åka hem till mig igen och mysa framför någon film eller så. Sen är ett av problemen att ingen av oss riktigt äter pepparkakor och lussebullar (och annat onyttigt), eller jag kan offra mig (:rofl:) men han är väldigt strikt med sitt intag av godsaker. Så jag vet inte, men han gillar ju att baka utan att äta godsakerna.

Hjälp? :angel: Bättre förslag någon? Jag vill bara inte hamna i situationen där ingen av oss vet vad vi ska göra.

Jag ska träffa R igen på onsdag är det tänkt, alltså samma snubbe som jag snackat om tidigare (hade gärna setts i helgen men jag for iväg. Funderade nästan på att stanna hemma bara för att vi skulle kunna ses... haha). Problemet är bara att jag har ingen aning om vad vi ska hitta på om vi är här.

Bio känns som att det blir för sent och kanske lite för tidigt i förhållandet, bowling är jag hemskt osäker på själv, gå ut och fika har vi gjort, gå ut och äta middag känner jag mig osäker på då jag aldrig riktigt varit på en ordentlig resturang osv. :o
Båda gillar dock att baka, så jag skämtade för en halv vecka sen om att vi borde göra det. Typ funderar på att köpa hem ingredienser till pepparkak- och lussebullebak? Känns som att det skulle vara lagom mysigt, och så kan man sätta på musik eller börja titta på en serie vi pratat om på netflix medans baket blir klart. Kanske?
Och så funderar jag på att ta honom till mitt hemmagym och träna, men det känns också lite stelt att föreslå? Vi är båda träningsfreaks men jag vet inte om han bara gillar att träna på sitt gym? Typ strikt schema osv? :confused:
Och sen efter träningen skulle man kunna åka hem till mig igen och mysa framför någon film eller så. Sen är ett av problemen att ingen av oss riktigt äter pepparkakor och lussebullar (och annat onyttigt), eller jag kan offra mig (:rofl:) men han är väldigt strikt med sitt intag av godsaker. Så jag vet inte, men han gillar ju att baka utan att äta godsakerna.

Hjälp? :angel: Bättre förslag någon? Jag vill bara inte hamna i situationen där ingen av oss vet vad vi ska göra.

Av de två sakerna du har tagit upp tycker jag träningen låter som ett bättre alternativ eftersom ni båda valt att inte äta godsaker i nån större utsträckning.
Jag kan typ inget om gymträning men kan det vara så noga med vart man tränar? Det borde väl gå att anpassa sig ganska lätt efter ett nytt gym tänker jag. Om inte, så fråga hur han ställer sig till att träna på andra ställen.

Så, träna och sen soffhäng röstar jag på. :)

Jag kanske har en lunchdejt på lördag i Stockholm :nailbiting:. Han verkar helt okej så när jag ändå ska dit över dagen så passar det att träffas. Jag tänkte boka ombokningsbar biljett och om allt känns bra på lunchen så kommer vi att hitta på något gemensamt på kvällen också och då blir det att jag sover över hos honom (jag har andra sovmöjligheter i Stockholm också om det inte skulle kännas bra under kvällen). Jag har så länge varit fast i min roll som "ordentlig/duktig" att det fortfarande känns fel att erkänna saker som att jag faktiskt längtar efter att få ha sex igen! Jag har som sagt bara haft en sexparter innan och ser fram emot det här med skräckblandad förtjusning. Men vad förväntas egentligen av mig som tjej? Bara en sådan sak som vilken "frisyr" man mellan benen, vad förväntar sig killarna? Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag tänker så för det är ändå min kropp som jag bestämmer över.

Jag har faktiskt en fundering till, ni som har varit med ett tag gör jag "fel" som svarar på meddelanden från t.ex. Tinder på en gång? Jag får lite känslan ibland att det normala är att spela lite svår och vänta med att svara. Men jag tycker att saker ska hända på en gång så jag har svårt att inte svara direkt och blir lite otålig när det dröjer ett par timmar innan jag får svar i min tur.

@Aionee - du får väl fråga honom vad han känner sig mest pepp på :)

"Vad ska vi göra på onsdag? Ta en vända på gymmet här kanske? Eller ska vi göra slag i det där julbaket, hittade ett recept på proteinpepparkakor som vore kul att testa!"

Även om ni nu inte äter så mycket sånt, så brukar det ju vara roligt att just baka. Antingen kan ni ju testa något av alla anpassade recept på julbakning, med protein etc, eller så gör ni vanliga hederliga och tar sedan med er och bjuder på jobbet dagen efter.
Eller så lagar ni mat tillsammans! Och börjar se på serien. Ja den kan ni ju börja se på oavsett "för"-aktivitet :p

Å - där är samma problem igen, ett Ot samt ilandsproblem! Någon som har tips på sötningsfritt resept på pepparkakor?
Och då menar jag sötningsfritt, inte sockerfritt med en massa steviaglukos i.

Men vad förväntas egentligen av mig som tjej? Bara en sådan sak som vilken "frisyr" man mellan benen, vad förväntar sig killarna? Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag tänker så för det är ändå min kropp som jag bestämmer över.

Jag har faktiskt en fundering till, ni som har varit med ett tag gör jag "fel" som svarar på meddelanden från t.ex. Tinder på en gång? Jag får lite känslan ibland att det normala är att spela lite svår och vänta med att svara. Men jag tycker att saker ska hända på en gång så jag har svårt att inte svara direkt och blir lite otålig när det dröjer ett par timmar innan jag får svar i min tur.

Alltså... vad KILLARNA förväntar sig ska du ge blanka tusan i i det här läget*. Vad vill DU eventuellt visa upp? Det är det enda du ska tänka på.
Och nä, du gör inte fel när du svarar snabbt heller. Att spela spel och hålla på och tramsa är just bara.. tramsigt. Det finns liksom inte direkt ett rätt eller fel i det där.

Kör ditt rejs. Vill du svara direkt gör du det. Vill du vänta en vecka gör du det. Vill du frisera dig gör du det. Vill du inte gör du det inte. Etc etc etc.

Hoppas lunchdejten blir rolig och trevlig oavsett, och bra att du har backup-plan om det behövs :)

*utvecklar man något med någon kanske man vill göra saker för varandra, men att ens fundera på vad en okänd kille förväntar sig att man ska ha för fittfrisyr... näe.

Alltså... vad KILLARNA förväntar sig ska du ge blanka tusan i i det här läget. Vad vill DU eventuellt visa upp? Det är det enda du ska tänka på.
Och nä, du gör inte fel när du svarar snabbt heller. Att spela spel och hålla på och tramsa är just bara.. tramsigt. Det finns liksom inte direkt ett rätt eller fel i det där.

Kör ditt rejs. Vill du svara direkt gör du det. Vill du vänta en vecka gör du det. Vill du raka dig gör du det. Vill du inte gör du det inte. Etc etc etc.

Hoppas lunchdejten blir rolig och trevlig oavsett, och bra att du har backup-plan om det behövs :)

Tack, lite peppning var precis vad jag behövde!!

Jag kanske har en lunchdejt på lördag i Stockholm :nailbiting:. Han verkar helt okej så när jag ändå ska dit över dagen så passar det att träffas. Jag tänkte boka ombokningsbar biljett och om allt känns bra på lunchen så kommer vi att hitta på något gemensamt på kvällen också och då blir det att jag sover över hos honom (jag har andra sovmöjligheter i Stockholm också om det inte skulle kännas bra under kvällen). Jag har så länge varit fast i min roll som "ordentlig/duktig" att det fortfarande känns fel att erkänna saker som att jag faktiskt längtar efter att få ha sex igen! Jag har som sagt bara haft en sexparter innan och ser fram emot det här med skräckblandad förtjusning. Men vad förväntas egentligen av mig som tjej? Bara en sådan sak som vilken "frisyr" man mellan benen, vad förväntar sig killarna? Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag tänker så för det är ändå min kropp som jag bestämmer över.

Jag håller helt med @Frokennordberg
Oavsett vad du gör, gör det för din skull och vad som känns bra för dig.

Vad gäller att spela svår och vänta med att svara på meddelanden, det är så fånigt om du frågar mig.

Å - där är samma problem igen, ett Ot samt ilandsproblem! Någon som har tips på sötningsfritt resept på pepparkakor?
Och då menar jag sötningsfritt, inte sockerfritt med en massa steviaglukos i.

Åh ja, det ska alltid i en massa sötningsmedel istället! Det är superäckligt. Särskilt stevia. Jag föredrar att bara dra ner på det vanliga sockret istället. Godare så :p

• Gilla
Reactions: ptr
jag fortsätter med ögongodisarna på jobbet. Finns en del som ser riktigt bra ut och sen är alla så himla omtänksamma, välartade och gentlemannamässiga! men de är så unga :o vi har väldigt trevligt ihop och det är enkelt att umgås (vi är borta på jobb, vilket gör att man umgås väldigt intensivt, på ett annat sätt än normalt som kollegor). Jag fick i alla fall pussas lite igår :o:D haha, mysigt, men också allt. Vi kommer inte ses på ett tag, då vi bor i olika länder och han dessutom åker iväg på långresa snart.

Killen som bor i en annan stad fortsätter kontakten, men det hela känns väldigt platoniskt. Jag känner att jag liksom ger upp lite och backar när han inte tänker komma hit och jag vägrar vara den enda i en relation som ska vara den som reser till den andra (igen). det måste vara lite ge och ta där känner jag. Blir det något kan jag absolut tänka mig att vara den som flyttar eller vara den som reser mest eftersom jag är flyttbar och väldigt flexibel IOM mitt jobb och yrke och gillar hans stad, men jag måste nog, efter blivit bränd på det i tidigare relation, känna att han är villig att ge och "offra" lika mycket som mig.

Vad som förväntas av dig som tjej kan vara precis exakt vad som helst. Därför är det bästa att vara ärlig och så tydlig som möjligt i kommunikationen så att de som inte gillar dig som du är snabbt kan leta vidare, så slipper du lägga energi på folk som ändå bara vill ändra dig.

Jag dammade av ett gammalt tomt spionkonto på pannkakan och uppgraderade det.

VILKEN idiot la till gillafunktionen? Man kan stänga av flirtar, men inte gilla. Så nu sitter folk och gillar istället för att maila...

(Funderar på att programmera en egen dejtingsida som TVINGAR folk att 'prata' med varandra....)

Vissa killar förväntar sig att man ska tycka att de är guds lilla gåva till just en själv, andra är precis lika nervösa och smånojar över samma som du själv @Pernilla30
Jag tror på att bara vara sig själv. Antingen så gillas man för den man är eller så får de söka vidare efter någon annan, för låtsas man vara något man inte är det första man gör, så är det ju i längden dödsdömt.

Jag skulle satsa på att baka, om ni båda gillar det. Man behöver ju inte baka onyttigt, nybakt hembakt bröd är :d :d tex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 644
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut