Men sitt inte här då,upp oFast en vecka försvinner lätt på ingenting. Nu är klockan t.ex. snart halv tolv och det enda jag gjort har varit att diska.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men sitt inte här då,upp oFast en vecka försvinner lätt på ingenting. Nu är klockan t.ex. snart halv tolv och det enda jag gjort har varit att diska.
Jag har druckit kaffe................i 2timJag har inte ens gjort det
Av dessa 9 veckor går 8 veckor bort till lönearbete. Då har jag bara kvällar och helger tillgodo. Den tiden räcker inte på långa vägar. Jag hinner nätt och jämnt fixa det mest grundläggande."Juli Augusti och September ljuvliga framgå, men Oktober och November och December äro grå" lyder den gamla fina ramsan om årstiderna. Du har alltså minst, MINST 9 veckor på dig innan utomhussäsongen är slut men med klimatförskjutningen blir det i praktiken ännu längre.
Jag ska resa takstolar, lägga 3 meter kompletterande tak på logen, bila upp 120 kvadrat kass betong, fylla, padda, armera och gjuta golv där (logen) och sen räknar jag med att börja renovera väggarna på logen så jag kan flytta maskinverkstan i vinter. Det mesta jobbet gör jag själv med hjälp av minilastaren och en hel del knep.
Det är med största sannolikhet ett grundläggningsproblem, tjälen får friggeboden att röra sig mycket så antingen borrar man plintar till frostfritt djup 1,60 eller också får man dubbelklä väggarna med ett lager spånskiva till för renoveringstapet håller inte.Skulle det fungera med en renoveringstapet eller blir det för klent?
Spånskivor är ett jävla påfund, fulla med lim som emitterar. Helst skulle jag vilja riva bort dem. Men ett lager renoveringsgips ovanpå det befintliga skivorna kanske kan fixa problemet med skarvarna?Ja, är friggeboden taskigt hopsatt eller står på bara block så rör den sig, annars får du klä den med ett lager spånskiva till som täcker skarvarna så det blir dubbla lager, likadant som man gör med gipsväggar.
Tänkte tanken innan jag såg ditt svar.Renoveringsgips Det är helt hopplöst att försöka få till en snygg tapetsering på spånskiva.
Du ska nog inte äga hus egentligen utan hyra med full service.Av dessa 9 veckor går 8 veckor bort till lönearbete. Då har jag bara kvällar och helger tillgodo. Den tiden räcker inte på långa vägar. Jag hinner nätt och jämnt fixa det mest grundläggande.
Nej, inte om kåken står lös på block, jag har sett sådana lösningar och inget har sett bra ut efter en vinter med tjäle i backen.Det funkar
Eller så ser du det som en investering istället för en förlust. Fine, i rena pengar kanske förlorar på det, men du vinner också på ditt psykiska mående att faktiskt ha ljus i ditt egna hus! Jag har inte det porslinet jag önskar leva med i resten av mitt liv, men jag har inte råd med något annat just nu och något måste jag ju äta på liksom. Hitta det billigaste som fungerar just NU och byt sedan ut det sakta men säkert mot saker du vill ha när ekonomi och tid tillåter.Tyvärr är jag verkligen jätteovillig att lägga pengar på något jag egentligen inte vill ha. Jag får bara en massa jobb sedan med att sälja det och får då inte heller tillbaka vad jag lagt ut, utan går med förlust.
Och vad har du utanpå gipset då? Jo papper som innehåller lim och så ännu mera lim i tapeterna + färg.Spånskivor är ett jävla påfund, fulla med lim som emitterar.
Genom att inse att det viktiga inte är målet; utan resan.Men hur ska jag lyckas ta allt jobb med en klackspark och vara så nonchalant att jag inte bryr mig om det som inte är klart?
Du ska nog inte äga hus egentligen utan hyra med full service.
Det är skillnad på lim och lim .Och vad har du utanpå gipset då? Jo papper som innehåller lim och så ännu mera lim i tapeterna + färg.
Jag med, jag älskar mitt ställe. När jag har varit härifrån och kommer tillbaka så går jag omkring med ett stort leende på läpparna, bara av känslan att den här underbara oasen är min.Det där är så sabla viktigt. Jag och mitt hus lever i symbios, jag pratar med och klappar på det precis som med blommorna i trädgården.
Så enkelt men så svårt. Jättesvårt.Genom att inse att det viktiga inte är målet; utan resan.
Vet jag väl, man är väl kemist (också).Det är skillnad på lim och lim .
Jamen då så. Då vet du att det är en jäkla skillnad på limmet i spånskivorna jämfört med tapetklister.Vet jag väl, man är väl kemist (också).
Jag är avundsjuk.Jag med, jag älskar mitt ställe. När jag har varit härifrån och kommer tillbaka så går jag omkring med ett stort leende på läpparna, bara av känslan att den här underbara oasen är min.
Jag är avundsjuk.
Här är det mest kaos och jobb. Det är det som dominerar.
Ska du bo i hus på landet med renoveringsbehov och liten budget, så underlättar det ju förstås om det som behöver göras ingår i det du gillar att göra.Jag vill egentligen bara ha saker klara så jag kan vila sen. Eller göra något jag gillar att göra.