Du trivs inte i ditt hus?
DET tar energi. att inte trivas hemma kan gröpa ur själen rejält.
Vad går det att göra åt det? Alltså radikalt göra åt. Hjälper målning och tapetsering eller är det helt enkelt så att huset inte går att göra bra?
Är det faktiskt så att huset stjäl ork?
Jag bodde i ett antal år i ett hus jag verkligen hatade. När jag till slut flyttade blev allt så oerhört mycket bättre.
Andra ställen kan fixas till så de är fina. Mitt nuvarande hus är ett paradis. Här kan jag "må bra bara av att bo" som en vän uttryckte det. Det var precis lika härligt vid inflytt som det är nu när jag sakta jobbat upp det.
Så - vad krävs för att du ska tycka att huset du bor i är mysigt? går det att fixa i nuvarande hus?
Vill du det? Eller kan du leva med att det är illa och tanka energi av det andra, som trädgården.
Det där är så sabla viktigt. Jag och mitt hus lever i symbios, jag pratar med och klappar på det precis som med blommorna i trädgården. Det är därför jag varit så störd av salongen, att jag inte fått till den. Knuten verkar ha varit gungstolen, efter att den åkte ut blev det så mycket lättare. De tjocka timmerväggarna ger mig styrka.
Jag avskyr tapeterna från 70-talet men tack vare att resten av huset är bra så står jag ut med dem. De stjäl ingen energi.
Enda utrymmet jag inte klarar av (och faktiskt drömt diffusa mardrömmar om) är kattvinden. Det är inget större problem, det är sällan jag är in där.
@Magiana: Ljus är enormt viktigt, kan du komplettera med lite fina lampor tills du får till fler fönster (om det går)? Det behöver ju inte vara starka lampor men lite mer ljus kan verkligen göra underverk.